install 98 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

freecard

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
als ik win 98 wil installeren wordt de cd-rom/dvd niet geinstallereerd
drivers staan niet op de instalflop.
flop gedownload van bootdisk
kan er iets fout zijn gegaan of kan het op een andere manier
of doe ik iets verkeerd
bedankt

Ik heb de stappen lekker allemaal niet doorgelezen, :p maar adviseer slechts de 10e van boven te downloaden, KLIK, gegarandeerd dat je CD rom het gaat doen.

En áls je toevallig al die 10e van boven al had genomen, dan heb ik een probleem, want dan werkt de garantie dus niet...............

Laatst bewerkt:
garantie werkt niet !

alles door gelezen en de bootdisk gedownload en op disk gezet.
opstarten gaat goed,maar dan krijg ik de volgende melding.
device name MSCD001 no drives found aborting installation
novalid cdrom

ontbreekt er iets of doe ik iets fout

Op een bestaande pc met een nieuwe hd wil ik w98 en xp installeren
is er een andere manier ?
henk

Hoi,

Je hebt niet toevallig al xp geinstalleerd ?

Modag

neen
ik wil voor mijn vrouw win98 en xp installeren i.v.m spelen van oudere spellen
op de eerste harde schijf staat al xp maar daar 98 bij zetten lukt niet
dus een nieuwe gekocht en alles opnieuw installeren.
ze wil graag de software en gegevens op de oude hd bewaren en gebruiken

Het is toch heel per ongeluk geen SATA speler ipv IDE? (Dat zou namelijk alles verklaren)

Hoi,

Als ik het goed begrijp heb je een hd bij gekocht waar je win 98 op wilt zetten.
Dan heb ik een nare mededeling voor je dan zal xp eraf moeten halen dan op de eerste hd eerst 98 installeren dan op de tweede xp en dan zal je eerst op de eerste(c schijf) de partitie moeten verwijderen en dan weer een partitie aanmaken (fat 32) dan formateren is dit klaar dan kan je xp op de tweede hd installeren.
Maar je weet dat je onder xp de spellen in win98 compatibale kan laten draaien.

Modag

neen
ik zowel de cd/dvd reader/writer van asus geprobeerd en een oude cdrom speler van mitsuma
want ik dacht de nieuwe dvd/cd speler kent win98 niet
maar ook de oudere speler werkt niet

je begrijpt het goed
ik wil dit systeem graag dualboot maken maar 98 + xp ging moeilijk op een hd vandaar dat ik er een heb bij gekocht.
in de pc zitten nu twee hd een met xp en nu wil ik op de tweede w98 zetten en dan dualboot maken maar installeren van 98 op de nieuwe hd lukt niet.
de xp hd heb ik losgekoppeld en wil nu op de tweede 98 installeren maar de cdrom wordt niet herkend

Hoi,

Dan legt het daar ook niet aan, dan zou alleen de cd-rom zelf kapot kunnen zijn als je al drie spelers hebt geprobeerd.
Ik zit zomaar mee te denken hoor de spelers worden wel in de bios gezien (ik denk het wel maar toch)

Modag

de cdrom wordt herkent in de bios,ionder xp werkt alles normaal.

even uitleggen wat de bedoeling is

op een redelijk systeem dualboot maken met xp en win 98
dit om oudere spelen die in de compatibliteismode niet werken te kunnen spelen.
het systeem is MB asus psp 800 met intel pent 4 300 ghz geheugen 2048 mb en twee hd´s van 320 en 240 gig
op één schijf staat al xp en werkt perfect ook met cd-dvd drive nu wil ik op de tweede hd graag w98 installeren en deze dan met xp dualboot maken.
maar de eerste hd met xp losgekoppeld en nu wil ik op de tweede hd w98 via diskette installeren maar de cdrom wordt niet herkent

de cdrom wordt herkent in de bios,ionder xp werkt alles normaal.even uitleggen wat de bedoeling isop een redelijk systeem dualboot maken met xp en win 98dit om oudere spelen die in de compatibliteismode niet werken te kunnen spelen.het systeem is MB asus psp 800 met intel pent 4 300 ghz geheugen 2048 mb en twee hd´s van 320 en 240 gigop één schijf staat al xp en werkt perfect ook met cd-dvd drive nu wil ik op de tweede hd graag w98 installeren en deze dan met xp dualboot maken.maar de eerste hd met xp losgekoppeld en nu wil ik op de tweede hd w98 via diskette installeren maar de cdrom wordt niet herkent

Hoi,

Daar is ik nog even ziet de speler onder xp wel de de cd-rom win 98?

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan