Gmail als standaard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Momenteel maak ik nog erg veel gebruik van Windows Mail op Vista.
Geen klachten over of problemen mee.
Behalve dat er zo nu en dan wat spam door sijpelt.
Gemiddeld 1 per dag. Niet klagen dus :)
Maar nu heb ik een Gmail account aangemaakt en wil die meer gaan gebruiken voor bepaalde mailtjes.
Ik twijfel nog of daar nieuwsbrieven, fora posts of persoonlijke mail heen zal laten sturen.

Maar hoe kan ik daarop zien of ik mail heb?
Of moet ik me dan steeds aanmelden bij gmail?
Nu heb ik onder in mijn taakbalk continue Windows Mail staan.En krijg ik een geluidje, melding als ik mail heb.
Zou het dan betekenen dat ik steeds IE aan moet hebben en op de pagina van Gmail moet refreshen om te zien of ik mail heb?
Of telkens weer naar Gmail gaan?

Of heeft iemand een handige tip? :)

de suggestie van Erpcity is 'not-done' want Google geeft daar zelf dus prima info over .... !

@Ommeren
Wat bedoel je daar nu mee?

Ik vond de probleemstelling redelijk duidelijk....... MisterDennis wist ogenschijnlijk nog niet dat je G-mail gewoon via Windows Mail kon laten lopen........

@Ommeren
Wat bedoel je daar nu mee?

Ik vond de probleemstelling redelijk duidelijk....... MisterDennis wist ogenschijnlijk nog niet dat je G-mail gewoon via Windows Mail kon laten lopen........

... maar je geeft een oplossing die niet door google zélf wordt gegeven, terwijl die zo duidelijk is al wat. dat bedoel ik dus.

Ik wist inderdaad niet dat je Gmail via window mail kon laten lopen.
Dat is wel handig :)
Nadeel is volgens mij wel dan, dat als je je mail daarmee binnenhaalt (op je eigen pc), dat je het niet meer op een andere computer kan lezen, niet waar?

Ik wil altijd zo weinig mogelijk programma`s of processen laten draaien, en alles zo geordend mogelijk hebben.
Dus niet datmijn taakbalk vol staat ofzo.
En dat ik automatisch melding krijg als ik mail heb, zonder dat ik teveel handelingen moet doen.
Windows mail is ideaal daarvoor, die controleert zelf elke minuut, en geeft me dan melding.
Het liefst zou ik zelfs nog zien dat ik WM daarvoor niet eens hoef op te starten...scheelt weer ruimte ;)

Sidebar staat uit of is verwijdert...
Vond ik maar irritant, pc vertragend en weinig toe te voegen hebben ;)

Bedankt voor jullie snelle reacties :)

... maar je geeft een oplossing die niet door google zélf wordt gegeven, terwijl die zo duidelijk is al wat. dat bedoel ik dus.

Wat dondert dat nou? Het is een oplossing! Duizenden, nee miljoenen uitstekende oplossingen voor Windowsproblemen worden gevonden op talloze fora, en zeker niet bij Microsoft, moet de hulpverlener op Helpmij zich dan beperken tot MS? Zeer kromme gedachtengang......

Nadeel is volgens mij wel dan, dat als je je mail daarmee binnenhaalt (op je eigen pc), dat je het niet meer op een andere computer kan lezen, niet waar?

Als je pop-Gmail installeert onder Windows mail, blijven binnengehaalde berichten in principe ook in Gmail achter.
Je kunt dit zelf regelen als je inlogged op je gmail-account.
Hier zitten ook nadelen aan heb ik ervaren, want je mails staan dan op twee plekken ...... dus je kunt ook regelen dat ze verwijderd worden zodra je ze hebt binnengehaald in WM, of dat je ze in de archiefmap laat plaatsen (zie bijlage)

Bijlagen

• scrn.jpg
    scrn.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 34
Erpcity en Ommeren, beiden heel erg bedankt voor jullie hulp :)
Ik ben uit de brand :)
En geen ruzie verder maken hoor ;)
Is het niet waard :)

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan