• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing zoeken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik kan een tabel uit een programma halen (soort sap) waarbij ik de maand inkomsten kan zien

Nu is er alleen het probleem dat de manier van ophalen uit het programma erg omstreden is.

Ik krijg bijvoorbeeld eerst een tabel met de dagen maandag t/m zondag en hieronder de datum. Als de eerste op een zondag viel staat die onder de zondag

en de tweede tabel die ik kan krijgen heeft te maken met de inkomsten. In precies dezelfde vorm krijg ik deze

Nu wil ik graag dat excel dag 1 combineert met inkomst van dag 1
(zoals onderaan te zien in het voorbeeld)

Kan iemand me hierbij helpen?? of in de juiste richting sturen?

Bijlagen

Zie bijlage voor een oplossing met formules die iets verder gaan dan bij Gert :shocked::D

Wigi

Bijlagen

Zie bijlage voor een oplossing met formules die iets verder gaan dan bij Gert :shocked::D

Wigi

Werkt dit ook als de dagen zouden veranderen?

Als het schema dus niet zondag de eerste heeft, maar dat die op maandag valt?

ps. Zou je misschien ook kunnen helpen met je formule in het Engels
ps2. Ik snap het doel niet van de onderste blauwe regel

ps. Zou je misschien ook kunnen helpen met je formule in het Engels

Als jij een Engelse Excel versie hebt, zal Excel dat uit zichzelf vertalen. Ik wil dat gerust geven, maar waarom heb je het nodig?

Dit verandert ook als de dagen veranderen. Heb niet uitgebreid getest, maar ik denk dat het goed komt zolang dag 1 op de eerste rij staat.

Onderste regel is een hulpformule. Ik zou het ook allemaal in 1 formule kunnen rammen, maar dan snapt ge er wrs nog minder van... ;)

Wigi

Ik zit momenteel in amerika en kan alleen maar engelse excel gebruiken op de meeste locaties.

Oke, bedankt voor je uitleg.

Ik zal een dezer dagen de formule even gaan testen, voor nu...opgelost:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan