nVidia drivers

• Onderwerp starter Onderwerp starter soege
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

soege

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
hey, ik heb een duits spelletje gedownload, en dan krijg ik deze melding:

Error: Could not init 3D system,
Shader Model 2.0 is required

Please install the latest video drivers.

we hebben een video kaart van nvida maar hoe weet ik welke driver ik moet hebben en hoe ik hem installeer,

Laatst bewerkt:
Klik Start, ga naar Uitvoeren en tik: DXDIAG > OK

Klik nu Beeldscherm en bij Chiptype zie je het type van je videokaart.

Met deze informatie ga je naar deze website: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Invullen en driver downloaden.

Zo moet het vast lukken.

ik heb: NVIDIA GeForce 6600, is dat een 6 series?

en kan ik hem zo installeren zonder dat windows word verneukt? want dat had me vader volgens bijna ook gehad:P

en je kan kiezen uit: windows xp en windows xp 64-bit.
wij hebben een 32 bit maar die staat er niet bij :S

Laatst bewerkt:
ok. ik download nu ik zie wel wat er uit komt:P

en als het niet lukt vraag ik me vader ff

maar kan ik hem nu gewoon installeren.... en VOILLA? verder hoef ik niets te doen ?

De download komt op je bureaublad te staan, dubbel aanklikken,openen en de rest wijst zich vanzelf.

***! het beeld is hier verneukt en als ik het opnieuw instellen wil stelt hij zich automatisch weer op de laagste resolutie en 4 bits :S we hebben dit toen eerst gehad ja, maar toen deed me vader het maar precies het zelfde, en toen hadden we de ouwere driver er op gezet, kun je ff helpen?

alvast bedankt

Dat spijt me vreselijk en had ik niet verwacht !!

Misschien kun je het beste systeemherstel doen, dus terug naar gisteren.

Sorry :o

een oudere driver lukt ook niet meer?

en hoe doe je systeem herstel?

Laatst bewerkt:
Wat wil je het liefste ? Het spel bewaren , of de pc weer in orde ?
Mijn eerste reactie is systeemherstel, maar misschien komt er iemand met een beter idee.

Voor het geval van systeemherstel:

Klik Start , Alle Programma's, ga naar Bureau-accessoires en dan Systeemwerkset.
Kies dan Systeemherstel en de rest wijst zich vanzelf.

Nogmaals, het spijt me dat het niet gelukt is !

Helaas is het voor mij bedtijd en ik zou je willen adviseren er nog een nachtje over te slapen;
misschien komt er later iemand met een betere oplossing.

vaak komt het voor na een videokaart driver update dat het beeld op een lage resolutie staat, dit is gewoon aan te passen.

rechtermuisknop op het bureaublad, eigenschappen, kies dan bovenaan het tabje instellingen en verander het tot het weer goed is.

Ja Maar, Heeft hij wel de oude driver van zijn Nvidia kaart verwijdert (desnoods in veilige modus) En daarna pas de nieuwere geinstalleerd?

hey, we hadden hem geinstalleerd, maar kon het niet veranderen de resolutie. hij ging telkens weer naar 4 bits en de laagste resolutie en 1 hertz of zo

maar we hebben nu weer normaal beeld maar geen driver updates erop gezet...
me vader had ook het zelfde gedaan en we kregen precies het zelfde probleem

en owja... we hebben die driver gedownload en toen gewoon geinstalleerd, we hebben geen drivers er af gehaald

kan ik dat vertrouwen? als je je drivers er afhaald doet de computer toch niets meer?

kan ik dat vertrouwen? als je je drivers er afhaald doet de computer toch niets meer?
Computer start normaal op zonder drivers.
Alleen inderdaad in een heel lage resolutie en kleurinstellingen.

Maar het moet gewoon werken als je het doet zoals daar staat.

Je hebt nu je systeem herstelt met systeemherstel?
En alles werkt weer?

Ga dan weer naar systeembeheer en maak een herstelpunt aan (voor de zekerheid).

Zorg ervoor dat het gedownloade bestand (de link van ronnie) op je bureablad hebt staan (lekker makkelijk)

Daarna moet je de huidige drivers deinstalleren:

Via de lijst Software in het Configuratiescherm
Ga naar Start en klik op Configuratiescherm en klik vervolgens op Software ( in de Klassieke- en Categorieweergave ). Als je veel programma's hebt geinstalleerd, kan het even duren voor de lijst compleet is. Zoek dan naar de geinstalleerde drivers. Heb je bijvoorbeeld een ATI-kaart dan kijk je bij de A, heb je bijvoorbeeld een nVidia-kaart kijk je eerst bij de N. Zo kan je de drivers meestal wel vinden. Vaak zitten de drivers in een programma meegebundeld, bij ATI heet dat bijvoorbeeld het Catalyst Control Center ( CCC ). Als je dat tegenkomt moet je dat verwijderen. Om te verwijderen selecteer je de regel met de driver / programma en klik je op de knop Verwijderen of de knop Wijzigen/

Zie punt 3 van de helpmij-handleiding.

Daarna systeem opnieuw opstarten.
Dan krijg je in beeld dat het windows nieuwe hardware heeft gevonden. Dit gewoon negeren. Nergens op klikken dus... Zodra je kan klikken dat gedownloade exe bestandje aanklikken en de nieuwe drivers installeren. En daarna weer opnieuw opstarten.

Moet gewoon werken.......

Edit:
Klik voordat je iets gaat doen even met je rechtermuis op "Deze computer". Kies voor eigenschappn.Kies het tabblad "hardware".
Kilk daar op "apparaatbeheer". Nu zie je als het goed is bij beeldschermadapters staan welke videokaart geinstalleerd is.
Wat staat daar?

Laatst bewerkt:
hey, we hebben nvidia drivers uit software geuninstalleerd en toen er de nieuwste driver er op gezet maar hij doet nog steeds het zelfde, telkens op zijn laagste resolutie en 4 bits

hoe kan dit ?:S

Je hebt nu je systeem herstelt met systeemherstel?
En alles werkt weer?

Ga dan weer naar systeembeheer en maak een herstelpunt aan (voor de zekerheid).

Zorg ervoor dat het gedownloade bestand (de link van ronnie) op je bureablad hebt staan (lekker makkelijk)

Daarna moet je de huidige drivers deinstalleren:

Via de lijst Software in het Configuratiescherm
Ga naar Start en klik op Configuratiescherm en klik vervolgens op Software ( in de Klassieke- en Categorieweergave ). Als je veel programma's hebt geinstalleerd, kan het even duren voor de lijst compleet is. Zoek dan naar de geinstalleerde drivers. Heb je bijvoorbeeld een ATI-kaart dan kijk je bij de A, heb je bijvoorbeeld een nVidia-kaart kijk je eerst bij de N. Zo kan je de drivers meestal wel vinden. Vaak zitten de drivers in een programma meegebundeld, bij ATI heet dat bijvoorbeeld het Catalyst Control Center ( CCC ). Als je dat tegenkomt moet je dat verwijderen. Om te verwijderen selecteer je de regel met de driver / programma en klik je op de knop Verwijderen of de knop Wijzigen/

Zie punt 3 van de helpmij-handleiding.

Daarna systeem opnieuw opstarten.
Dan krijg je in beeld dat het windows nieuwe hardware heeft gevonden. Dit gewoon negeren. Nergens op klikken dus... Zodra je kan klikken dat gedownloade exe bestandje aanklikken en de nieuwe drivers installeren. En daarna weer opnieuw opstarten.

Moet gewoon werken.......

Edit:
Klik voordat je iets gaat doen even met je rechtermuis op "Deze computer". Kies voor eigenschappn.Kies het tabblad "hardware".
Kilk daar op "apparaatbeheer". Nu zie je als het goed is bij beeldschermadapters staan welke videokaart geinstalleerd is.
Wat staat daar?

nee, geen systeem herstel gedaan. we hebben het zo gedaan:

rechtermuisknop op achtergrond->eigenschappen->instellingen->geavanceerd->beeldscherm->eigenschappen->stuurpogramma en toen vorig stuurprogramma aangeklikt en toen was het weer goed, maar toen we de oude driver er af haalden van software konden we dat niet doen omdat er geen backup was van dat stuurpogramma... nu hebben we onze beeldscherm weer terug en dat hebben we gedaan met de cd's die bij de computer zelf horen zeg maar. maar die drivers zijn van 6-6-2001, lekker oud:P maar zo doet hij het wel(dat het scherm het weer goed doet)

en we hebben bij software dit verwijderd: nVidia drivers of zo

Laatst bewerkt:
Wat je zou kunnen proberen, is het Stuurprogramma in Apparaatbeheer bij te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan