Productcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

xTeQuiero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hallo gebruikers,

Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht. Op deze laptop staat Microsoft Office, maar ik moet een productcode invoeren. Mijn productcode staat op de laptop maar als ik deze invoer staat er dat deze onjuist is. Ik heb al een paar keer de code gecontroleerd maar hij pakt hem niet. Wat kan ik nu het beste doen? :confused:

Nieuwe laptop met een probleem is altijd even terug gaan naar de winkel.
Zoiets is garantie en de winkel zal dit voor je op moeten lossen.

Normaal staat toch alleen de code van Windows op je laptop? Toch niet de code van een office pakket?
Zou in een boekje moeten staan, wat bij de offic cd-rom zit.

Zo niet: optie van Loonytune.

Hallo gebruikers,

Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht. Op deze laptop staat Microsoft Office, maar ik moet een productcode invoeren. Mijn productcode staat op de laptop maar als ik deze invoer staat er dat deze onjuist is. Ik heb al een paar keer de code gecontroleerd maar hij pakt hem niet. Wat kan ik nu het beste doen? :confused:

Vrijwel zeker staat op die nieuwe laptop een trialversie van MsOffice, als je daar niet apart voor hebt betaald!
Het verzoek om de product-key is er, om die versie te kunnen activeren en je kunt die sleutel 'kopen', waarmee je eigenlijk de trialversie gaat betalen.
De productcode die op de (onderkant van de) laptop op een sticker staat is die van Vista en niet die van MsOffice.

Je kunt natuurlijk ook besluiten het NIET te kopen...het er definitief van te verwijderen en OpenOffice erop te installeren...kost niets en werkt geweldig...zijn wat verschillen maar niet zo groot als tussen MS Office 2003 en MS Office 2007....en documenten opgemaakt met de eerst genoemde 2003 of lager kunnen gewoon worden geopend en ook zo bewaard....en tenslotte hebben meeste 2007 gebruikers hun manier van opslaan toch al moeten "down-graden" naar 2003 en eerder om compatible documenten te kunnen uitwisselen met de rest van de wereld....

..op het werk gebruiken we wel 2007...met enige regelmaat houden we complete zoektochten naar functies die in eerdere versies voor het oprapen lagen...

..overigens het komt wel degelijk voor dat er twee stickers op een pc of laptop zitten...één voor het OEM besturingsysteem en één voor bijvoorbeeld Office...Dell en/of Compaq hebben volgens mij enige tijd op die manier machines voorgebakken...maar ja dan heb je wel twee stickers

Je kunt natuurlijk ook besluiten het NIET te kopen...het er definitief van te verwijderen en OpenOffice erop te installeren...kost niets en werkt geweldig...zijn wat verschillen maar niet zo groot als tussen MS Office 2003 en MS Office 2007....en documenten opgemaakt met de eerst genoemde 2003 of lager kunnen gewoon worden geopend en ook zo bewaard....en tenslotte hebben meeste 2007 gebruikers hun manier van opslaan toch al moeten "down-graden" naar 2003 en eerder om compatible documenten te kunnen uitwisselen met de rest van de wereld....

..op het werk gebruiken we wel 2007...met enige regelmaat houden we complete zoektochten naar functies die in eerdere versies voor het oprapen lagen...

..overigens het komt wel degelijk voor dat er twee stickers op een pc of laptop zitten...één voor het OEM besturingsysteem en één voor bijvoorbeeld Office...Dell en/of Compaq hebben volgens mij enige tijd op die manier machines voorgebakken...maar ja dan heb je wel twee stickers

Op de onderkat van mijn computer staan inderdaad twee stickers. De ene is die OEM besturingsysteem, maar bij die andere staat 'Product Key.' Het is btw een HP notebook!

Op de onderkat van mijn computer staan inderdaad twee stickers. De ene is die OEM besturingsysteem, maar bij die andere staat 'Product Key.' Het is btw een HP notebook!

Lijken die stickers op elkaar, of is er één van hp zelf met - vooral - een streepjescode erop en niet iets wat op de productkey van windows lijkt?

Lijken die stickers op elkaar, of is er één van hp zelf met - vooral - een streepjescode erop en niet iets wat op de productkey van windows lijkt?
Die stickers lijken niet op elkaar. De ene is geel en de andere is blauw/groen. Op de blauw groene staat een streepjescode met een aantal cijfers maar op die gele staat ook een streepjescode maar met cijfers en letters.

Hoi,

Nou ja, het gaat er om dat je, naast een sticker waarop de productcode van Windows staat ook en dergelijke sticker met een productcode voor MsOffice zou moeten hebben. Of deze nu onder je laptop zit, of op een cd, dvd, doosje of enveloppe.
Het gaat altijd om een code in een combinatie van 5 maal 5 letters en cijfers (XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX).
Daarbij staat er tevens - net zoals bij Windows - op dat certificaat of die sticker vermeld om welk product het gaat.

Hieronder een link naar microsoft met een aantal voorbeelden.
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/content.aspx?displaylang=nl&pg=coa
en hoe je erachter komt of het een officiële versie is en geen trial:
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/office/cdquiz.aspx?displaylang=en&acq=1&type=cd

Als je bij de aanschaf niet uitdrukkelijk ergens vermeld hebt dat er een volwaardige versie van Office wordt meeverkocht, is het een trialversie. Je kunt natuurlijk ook bij de verkoper vragen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan