Windows XP of Vista Ultimate...

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
hallo

mijn pc is weer eens een x helemaal in de soep gelopen en nu ben ik er flauw van al die illigale **** en nu ga ik het maar eens kopen maar nu is mijn vraag wat kan ik nu het beste kopen XP Pro of Vista Ultimate ik game wel veel online games(Counterstrike:Source,teamfortress 2 enz enz)ben zeg maar verslaafd daar naast maakt ik facturen voor mijn bedrijf en dat soort dingen ik heb een dualcore 2.2ghz met 4gig ram ati radeon x1950 pro 512mb je hoort allemaal geruchten rond gaan dat windows 7 snel uitgaat komen of windows midori dus wat kan ik nou het beste kopen xp en nog +/-9 jr w8en op midori of gewoon vista ultimate halen maar doet alles het dan nog wel op vista want daar hoor je ook veel over dat heelveel het gewoon nog niet doet op vista

alvast bedankt voor u reactie

Blij dat je het jezelf afvraagt. Er zijn zo gruwelijk veel mensen die éérst een nieuwe Windows kopen en dan (sorry voor degenen die het aangaat......) gaan zeuren dat bepaalde programma's en / of hardware niet werk(t)en.

Ik denk dat je per game naar de website van de fabrikant moet gaan en daar de systeemeisen moet bekijken. Veel games hebben ook een eigen gameforum, dáár lees je ook ervaringen van anderen met nieuwe besturingssystemen.

Wat je hardware betreft eigenlijk hetzelfde verhaal. Op de website van de fabrikant kijken of het apparaat Vista geschikt is.

Als je de keuze hebt tussen genoemde Windows, dan is het m.i. snel bekeken: Vista Ultimate.

Wat je hardware betreft eigenlijk hetzelfde verhaal. Op de website van de fabrikant kijken of het apparaat Vista geschikt is.

Als je de keuze hebt tussen genoemde Windows, dan is het m.i. snel bekeken: Vista Ultimate.

ik kan moeilijk naar de fabrikant gaan ik heb mijn systeem zelf samen gesteld en ingebouwd dus jah moet ik dan nu onderdeel voor onderdeel tjecken als het wel kan met ultimate???

en wat is eigenlijk het verschil tussen XP en Ultimate..of wat is er zo goed aan ultimate..?.

want als daar haast geen verschil tussen zit dan kan ik net zo goed XP halen dat scheelt me 50% in €

Je hoeft ook niet naar de meerderheid van de "inwendige" computeronderdelen te "kijken", maar wél naar:

een soundcard,
eventueel modem,
printer,
scanner,
andere pci(e) apparaten.

Wat Ultimate zo goed maakt is zijn hoge vorm van beveilingsmogelijkheden (heeft Pro overigens ook al, maar Vista gaat verder) én het feit dat Ultimate een complete backup utility aan boord heeft waarmee je een complete mirror van je hele systeem maakt.
Als je ooit een probleem krijgt, dan zet je Windows en ál je programma's / games etc. etc. in 30 minuten terug en je pc is weer hetzelfde als vóór de ellende begon. Samen met de businessversie van Vista heeft geen enkele andere versie deze mogelijkheid en koop je een dergelijke (goede) bakcup tool los, dan ben je ook tussen de 30 en 60 euro kwijt.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle reactie/oplossing :D

en ik weet genoeg ik zal ernog eens een nachtje over slapen want xp pro of ultimate daar zit tooch wel prijs verschill in xp pro @ 140€ en Ultimate 300€ en 160€ daar kan ik ook wel andere leuke dingen mee doen :p

prettige dag verder

Ik zat er zelf ook een beetje mee. Ik dacht terug te willen naar XP, maar aangezien SP1 voor Vista een hoop ellende heeft opgelost en ik graag m'n DX10 kaartje volledig wil benutten is het toch meer rendabel om bij Vista te blijven.

Ik kan je iig vertellen dat Half-Life2, Counterstrike, Team Fortress 2 (eigenlijk al het moois van Valve) werkt op Vista. Daarnaast speel ik bijvoorbeeld ook Hitman (alle versies) en Max Payne (alle versies) enzo op Vista. Qua performance doen XP en Vista niet meer aan elkaar onder en zeker met DX10 komt Vista al beter uit de test, ookal scheelt het een haar. Als je vervent gamer bent en je games van een paar jaar oud speelt en up-to-date wil blijven voor games die uit gaan komen (zoals het übervette Mirror's Edge, Dead Space, Gears of War 2 en Half-Life 2 - Episode 3 (komt ergens 2009 ofzo pas, en reken maar dat je specs flink 'buffed' moeten zijn)... is het denk ik wel goed om voor Vista te kiezen.

Verder wordt Windows 7 pas verwacht in januari 2010 (en wordt ongetwijfeld rond die tijd weer uitgesteld) en Midori is een onderzoeksproject van Microsoft voor een post-windows system wat vast nog wel langer gaat duren dan 2010.

Ik blijf iig bij Vista. Alles wat ik heb werkt op Vista zoals Photoshop, Premiere en bovengenoemde games, tenzij het echt een oud programma is (software dat vóór XP uitkwam).

Ik zat er zelf ook een beetje mee. Ik dacht terug te willen naar XP, maar aangezien SP1 voor Vista een hoop ellende heeft opgelost en ik graag m'n DX10 kaartje volledig wil benutten is het toch meer rendabel om bij Vista te blijven.

Ik kan je iig vertellen dat Half-Life2, Counterstrike, Team Fortress 2 (eigenlijk al het moois van Valve) werkt op Vista. Daarnaast speel ik bijvoorbeeld ook Hitman (alle versies) en Max Payne (alle versies) enzo op Vista. Qua performance doen XP en Vista niet meer aan elkaar onder en zeker met DX10 komt Vista al beter uit de test, ookal scheelt het een haar. Als je vervent gamer bent en je games van een paar jaar oud speelt en up-to-date wil blijven voor games die uit gaan komen (zoals het übervette Mirror's Edge, Dead Space, Gears of War 2 en Half-Life 2 - Episode 3 (komt ergens 2009 ofzo pas, en reken maar dat je specs flink 'buffed' moeten zijn)... is het denk ik wel goed om voor Vista te kiezen.

Verder wordt Windows 7 pas verwacht in januari 2010 (en wordt ongetwijfeld rond die tijd weer uitgesteld) en Midori is een onderzoeksproject van Microsoft voor een post-windows system wat vast nog wel langer gaat duren dan 2010.

Ik blijf iig bij Vista. Alles wat ik heb werkt op Vista zoals Photoshop, Premiere en bovengenoemde games, tenzij het echt een oud programma is (software dat vóór XP uitkwam).

teneerste wil ik je bedanken voor je uitgebreide reactie en vista staat al op mijn pc maar me pc was kapot en is bij de maker geweest en de voeding gaf geen consante spanning dus nu kan ik aanstaand weekend weer van mijn pc genieten en gamen nartuurlijk toen ik hoorde dat ik hem dit weekend terug zou krijgen heb ik meteen een lan party geregeld :D verslaafd he kan er ook niks aan doen:P

mvg

Niksen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan