Windows Vista naar Xp Probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dongod

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hey.
Ik heb een probleempje met mijn pc.
Ik had windows vista geinstalleerd op me pc enzo en alles wat goed maar ik dacht me pc kan vista wel aan enzo, maar dat was dus niet het geval hij was enorm traag dus ik ging xp er weer opzetten maarja met xp duurt formateren zo lang en met vista is dat meteen gebeurt dus ik deed de vista schrijf erin en ging ermee formateren en na het formateren haalde ik de schijf erweer uit en deed de xp schijf erin.
xp kreeg dat blauwe scherm enzo ja setup, en toen stond er dat ie opnieuw ging opstarten en toen stond ie vast en stond er: Kan besturingsysteem niet laden.
Ik heb al van alles geprobeerd, vista opnieuw geinstalleerd werkt niet krijg ik zwart beeld als ik klaar ben met bestanden uitpakken enzo.
en met xp opnieuw instaleren komt er precies hetzelfde te staan en na het tweede keer formateren van xp cd laad die cd niet meer dus ik kan alleen nog de vista schijf opstarten!
Wat moet ik doen??

Alvast bedankt!

Krijg je de foutmelding :

Fout tijdens het laden van besturingssysteem.

Dat heb ik ook. Ik zoek nog naar een oplossing dus dankjewel voor het hier neerzetten van deze vraag. Voor zover kan ik me bedenken om het op te lossen .. ja. Niets. :eek:

en als je alles formatteerd met Gparted (live cd)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat dat is en volgens mij formateer ik zoiezo alles.

Laatst bewerkt:
Ja weet ik maar xp schijf doet het niet meer hij zegt hardware configuratie word geblablba (zegt ie altijd als je xp schijf opstart) maar dan krijgt ie ook zwart beeld

Dan denk ik aan een hardware probleem. Koppel de hd's die niet nodig zijn voor Windows en cardreaders en alle pci kaarten behalve vidoekaart uit. probeer het dan nog eens.

Dan denk ik aan een hardware probleem. Koppel de hd's die niet nodig zijn voor Windows en cardreaders en alle pci kaarten behalve vidoekaart uit. probeer het dan nog eens.

Waarom heb ik dat probleem dan ook? Windows vista is volgens mij zo gemaakt dat het er niet eens af kan!

Wat anders dan het besturingssysteem zelf. Aan de foutmelding te zien willen Vista en XP tegelijk werken tijdens het opstarten. Verklaar die foutmelding bij mij en hem/haar dan. Ik heb al 2 keer geprobeerd dit te doen.

beetje late reactie maare ik deed vista schijf erin en deed bij partitie info en toen drukte ik op partitie verwijderen toen ging ik windows xp instaleren toen deed ie het wel, tip voor mezelf vista is gaar!:thumb:

Eerst verwijderen daarna XP erover. Mooi dat je het hebt opgelost! :thumb:

Vergeet niet onderaan even te klikken op Vraag is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan