• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch een klantnummer geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

svekkes

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Aan allen,

Ik heb een werkblad met daarin klantgegevens die ik dmv een invulformulier hierop invul.
Maar ik had nu graag gehad dat in kolom A automatisch een klantnummer wordt ingevuld als er nieuwe klantgegevens worden ingevuld.
Momenteel gebruik ik volgende code hiervoor, maar deze moet ik telkens opnieuw kopieëren naar de volgende cel.
Code:
=TEKST(RIJ(A3);"KL-0")

Kan dit opgelost worden met een formule of moet er een stuk VBA-code gebruikt worden?

Alvast bedankt.

Aan allen,

Ik heb een werkblad met daarin klantgegevens die ik dmv een invulformulier hierop invul.
Maar ik had nu graag gehad dat in kolom A automatisch een klantnummer wordt ingevuld als er nieuwe klantgegevens worden ingevuld.
Momenteel gebruik ik volgende code hiervoor, maar deze moet ik telkens opnieuw kopieëren naar de volgende cel.
Code:
=TEKST(RIJ(A3);"KL-0")

Kan dit opgelost worden met een formule of moet er een stuk VBA-code gebruikt worden?

Alvast bedankt.

Waarom geen ALS-functie die controleert of er gegevens zijn ingevoerd waarna het klantnummer tevoorschijn komt?

EDIT: Voorbeeld:
=ALS(B3="";"";TEKST(RIJ(A3);"KL-0"))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dag Roncancio,

Wederom heb je weer een excellente oplossing gegeven.

Hartelijk bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan