• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hallo iedereen,

Ik heb een excelbestand dat ik heb gemaakt op computer 1 (prive) waarin een aantal VBA codes in zitten die naar een bepaalde locatie in een map verwijzen.
Nu neem ik dat bestandje mee naar mijn werk en daar zijn die locaties natuurlijk niet hetzelfde. 1) Hoe kan ik snel de codes aanpassen of beter nog, 2) hoe kan ik de codes zo maken dat deze zich automatisch aanpast. Punt 1 zal al voldoende zijn.

Weet iemand raad?

Groeten HarryBee

Als je in de algemene declaraties een string-variabel aanmaak waarin je de lokatie opslaat, en die vervolgens gebruik in je code, dan hoef je de lokatie maar op 1 plek te wijzigen, voorbeeld:

Code:
Const lokatie As String = "c:\tijdelijk"

Private Sub Worksheet_Activate()
    MsgBox (lokatie)
End Sub

Private Sub Tralalala()
    FileSystem.Dir (lokatie)
End Sub

Cotje

Werk inderdaad zoals hierboven gezegd. Dat pad kan je ook ergens in een cel zetten en van daar uit uitlezen.

Wil je toch dat het zich aanpast, dan is het misschien mogelijk om de bestanden in dezelfde map te zetten als het bestand met de code, en vervolgens met ThisWorkbook.Path te werken of zo.

Wigi

Inderdaad het werkt

Als je in de algemene declaraties een string-variabel aanmaak waarin je de lokatie opslaat, en die vervolgens gebruik in je code, dan hoef je de lokatie maar op 1 plek te wijzigen, voorbeeld:

Code:
Const lokatie As String = "c:\tijdelijk"

Private Sub Worksheet_Activate()
    MsgBox (lokatie)
End Sub

Private Sub Tralalala()
    FileSystem.Dir (lokatie)
End Sub

Cotje

Bedankt Cotje.

:thumb:

Groet Harry

Werk inderdaad zoals hierboven gezegd. Dat pad kan je ook ergens in een cel zetten en van daar uit uitlezen.

Wil je toch dat het zich aanpast, dan is het misschien mogelijk om de bestanden in dezelfde map te zetten als het bestand met de code, en vervolgens met ThisWorkbook.Path te werken of zo.

Wigi

Wigi,

Dankje voor je reactie.

Groet Harry :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan