RAW en JPG op server bekijken !

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allen,

Fotografie is een grote hobby van me, ik schiet in het RAW formaat.

Voor de opslag van de foto's heb ik de Linksys NAS200 met raid gekocht (2x 500gb).

Aangezien al mijn (raw)foto's erop staan, zou ik graag de raw bestanden op de netwerkschijf willen bekijken zonder ze eerst op mijn eigen pc te hoeven zetten.

Kan dat ?, anders moet ik eerst hele mappen foto's weer op de pc gaan zetten als ik naar een fototje opzoek ben !

Graag jullie reactie,

Mvg,
Mark Mensink

Werk je met Vista?

Ja en Nee,

1 laptop hier heeft dat, maar ik zit ook op locaties waar met XP wordt gewerkt, en ook andere hebben toegang tot de server en die moeten de foto's ook kunnen zien.

Zijn er geen programma's voor ?

(om raw te bekijken gebruik ik vieuwNX van nikon, maar die kan niet op servers kijken :confused:)

mvg,
mark

Om de foto's in AW te bekijken, zonder een bewerkingsprogramma te gebruiken, gebruik ik Raw-Viewer.

Wat handig is in Vista is het programma Windows Fotogalerie.

Je laat vanuit dit programma een schijf lezen waarop je foto's staan. Daarna kan je door de foto's bladeren op datum, klassificatie enz.
Echt heel handig wanneer je een foto terugzoekt.

Om de foto's in AW te bekijken, zonder een bewerkingsprogramma te gebruiken, gebruik ik Raw-Viewer.

Wat handig is in Vista is het programma Windows Fotogalerie.

Je laat vanuit dit programma een schijf lezen waarop je foto's staan. Daarna kan je door de foto's bladeren op datum, klassificatie enz.
Echt heel handig wanneer je een foto terugzoekt.

Jah, zo'n soort programma ken ik, maar kan die ook op netwerk schijfen kijken ? bijv: 192.168.1.109 ?

mvg,
mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan