• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vertizoo

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
dag,
ik had hier eigenlijk een dom vraagje over excel, voor het werk.

We zitten hier met administratie, hiervoor moeten we 2 excel werkbladen openen. Nu wilt men kijken om een 2de scherm erbij te zetten. Zodoende dat we de 2 werkbladeren kunnen splitsen over deze schermen. Het ene bestand blijven we behouden, nu het ander bestand op het 2de scherm moet 10 keer veranderen.

Ik weet dat als je 2 maal excel opent dit op 2 verschilende schermen kan zetten door het te verschuiven. Dan kan je het bestand per scherm openen. Bij het 2de scherm kan je dan appart ieder keer via bestand/openen ermee werken.

Nu er zitten veel annozelaars op mijn werk die dit niet zullen kunnen.

Mij vraag is dan simpel, kan men dit ook splitsen als men de snelkoppeling van het bestand gebruikt.
Of kan men ervoor zorgen dat die bestanden vast in een lijstje staan, zodoende ze dit gewoon moeten aanklikken.
Of kan men ervoor zorgen als men /bestand/openen/ dat dit altijd uitkomt in de map waar m'n de bestanden die me nodig hebben.

Ik weet dat dit complex uitgelegd is, als er vragen zijn zal ik dit zo vlug mogelijk beantwoorden.

Alvast bedankt!!!

vertizoo,

Ik ga je niet kunnen helpen, maar.......

Domme vragen bestaan niet, en ik ben blij dat ik niet bij u werk....'kzou dom of onnozel zijn.:p

Zet in bestand 1 een hyperlink naar bestand 2 waar ze dan maar op moeten klikken.

Dit kan via Invoegen > Hyperlink.

Wigi

vertizoo,

Ik ga je niet kunnen helpen, maar.......

Domme vragen bestaan niet, en ik ben blij dat ik niet bij u werk....'kzou dom of onnozel zijn.:p

hehe, we zijn met een team van 12 man. Er zijn 5 man die kunnen werken met een pc, de rest niet. Maar er zit dan 1 iemand tussen, volgens mij is zijn IQ minder dan 70 ;)

groetje

't was ook maar een grapje hoor, je tekst vroeg er gewoon om.:)

gewoon een hyperlink maken hoe??

Geweldige helpers zou mij willen helpen bvd.Ik heb in een werkblad waarin vijf schermen
staan nu wil ik van een bepaald scherm naar een willekeurig ander scherm gaan en dat zou dan met een hyperlink mogelijk moeten zijn graag een eenvoudige sugestie.

vrgr Peter;)

PJurriaans Sr zei:
graag een eenvoudige sugestie
Dat kan....
  • Open Excel
  • Druk op F1
  • Tik in: 'hyperlink'
En ziedaar de makkelijke uitleg van MS voor het maken van hyperlinks...;)

Groet, Leo

gewoon een hyperlink maken hoe?? 2

Ginger hij is fijn ?maar ik kan geen engels lezen en ik heb een engelse versie.van Excel.
Natuurlijk ben ik van de eerst proberen tot je een ons weegt en dan pas om
hulp roepen.Ik begrijp het onderhuidse verwijt maar kan door omstandigheden even
niet naar de bieb.meaculpamaxima maar Ginger doe net of ik je zoontje ben en geef
mij alsjeblieft een zo eenvoudig moglijke uitleg en eeuwige dank zal Uwes deel zijn

vrgr Peter:love:

Ga op de cel staan en selecteer deze:
Druk op de rechter muis knop
Selecteer Hyperlink
Selecteer 'Plaats in dit document"
Selecteer het blad dat je wilt

en klaar

Wim

gewoon een hyperlink maken hoe?? 3

Geachte WimenBeer,de bedoeling die U achter mijn reactie insinueerd is onjuist
het tegendeel is waar,jammer dat ik het zo verkeerd heb gefomuleerd het was
meer als een grapje bedoeld natuurlijk bejegen ik niemand ook niet iemand op
een ander nivo dan member Ginger.

vrgr Peter:confused:

Wim, dank voor de steun, maar ook van mijn kant uit was m'n reactie als grapje bedoeld. De TS vroeg om een 'eenvoudige suggestie'. Nou, eenvoudiger dan dat ik 't deed kan bijna niet. :D
Helaas voor de TS was ik ff met iets anders bezig waar ik niet uit kwam, en wilde eigenlijk niet reageren. Maar gezien de vraagstelling kon ik 't dus niet laten om 't zo te doen:o (een echt 'vrijdagmiddag gebbetje'). Dus 'goede vriend' en 'zoon' laat ons elkander de hand schudden en er een mooi weekend van maken.:thumb:

Groet, Leo

P.s. Da's trouwens een prima korte uitleg voor het aanmaken van een hyperlink!

gewoon een hyperlink maken hoe?? 3

Nou is hier TS Ginger in de eerst plaats ben ik opgelucht door Uw reactie.wand hij (de reactie) van Member Wim kwam best hard aan Hij kwam echt om een hoekie ik had hem niet verwacht.maar ik zal in het vervolg op mn' quivive zijn.Wim bedankt voor de uitleg
ik zal kijken of het zo wil lukken.Ik wens alle Members en niet members een spannende
en gezellig weekeinde toe.

mijn weekeinde kan na deze confrontatie niet meer stuk dank daar voor
en nu naar korroneesjestraat daar maak ik geen blunders mee vrgr.Peter:thumb::thumb:

Nou ben ik even de weg kwijt, wie is hier eigenlijk de TS
Ik dacht "vertizoo" en wie kaapt er hier een topic, ik denk "PJurriaans Sr"

Ad, klik dan even op de link "Meld misbruik in dit bericht" en het zal redelijk snel opgelost zijn.

Wat betreft de vraag: Ctrl-K drukken is nog sneller ;) :D

gewoon een hyperlink maken hoe?? 4

Wigi fijn weer met U in contact te komen :)helaas op zn' vervelende manier,hopelijk kan ik een ieder belanghebbende uitleggen dat hier natuurlijk geen sprake is van moedwillig
misbruik.Immers de topic hier boven is wel degelijk van mij die heb ik niet gekaapt.Wel is het mij niet helemaal duidelijk waarom mijn vraag in de topic "Openen" werd beantwoord:confused:vertizoo De verwarring omtrent de duiding TS is mij ook niet helder,
U kunt zelf constateren in een reactie van Ginger dat hij ondergetekende met TS bedoelde.
Mocht ik het dan verkeerd geinterpreteerd hebben dan mijn verontschuldiging.
Ik wens dan ook niet aan de schandpaal genageld te worden.

vrgr.Peter.

Wigi fijn weer met U in contact te komen :)helaas op zn' vervelende manier,hopelijk kan ik een ieder belanghebbende uitleggen dat hier natuurlijk geen sprake is van moedwillig
misbruik.Immers de topic hier boven is wel degelijk van mij die heb ik niet gekaapt.Wel is het mij niet helemaal duidelijk waarom mijn vraag in de topic "Openen" werd beantwoord:confused:vertizoo De verwarring omtrent de duiding TS is mij ook niet helder,
U kunt zelf constateren in een reactie van Ginger dat hij ondergetekende met TS bedoelde.
Mocht ik het dan verkeerd geinterpreteerd hebben dan mijn verontschuldiging.
Ik wens dan ook niet aan de schandpaal genageld te worden.

vrgr.Peter.

Peter,

Jouw post van gisteren, 14:40, is toch in een reeds bestaande topic gezet? (die van vertizoo.) Of hoe kan die dan daarin terecht komen? Ik begrijp er eigenlijk niet veel meer van, maar goed. Niet dat je daarvoor aan de schandpaal genageld gaat worden, maar er mag toch op gewezen worden zodat het in de toekomst vermeden wordt?

Fijn weekend nog,

Wigi

gewoon een hyperlink maken hoe?? 5

Wigi bedankt voor de snelle reactie.Ik denk nu te weten wat ik verkeerd heb gedaan.
voordat ik een vraag stel kijk ik eerst of de vraag of antwoord in andere vergelijkbare
topics te vinden is zo kwam in de topic"Openen" terecht ook dat bood geen oplossing,
toen ging ik in de Fout ik gebruikte in die topic de mogelijkheid een vraag te stellen
niet goed dus:o het werd geen vraag maar een reactie spijt mij ik zal in het vervolg
bij de les blijven .

Wigi en alle lezers een geweldig weekeinde vrgr Peter.:):)

Wigi bedankt voor de snelle reactie.Ik denk nu te weten wat ik verkeerd heb gedaan.
voordat ik een vraag stel kijk ik eerst of de vraag of antwoord in andere vergelijkbare
topics te vinden is zo kwam in de topic"Openen" terecht ook dat bood geen oplossing,
toen ging ik in de Fout ik gebruikte in die topic de mogelijkheid een vraag te stellen
niet goed dus:o het werd geen vraag maar een reactie spijt mij ik zal in het vervolg
bij de les blijven .

Wigi en alle lezers een geweldig weekeinde vrgr Peter.:):)

Ha, kunnen we deze topic toch nog eindigen met een positieve noot en een wijze les! ;)

Dag hé.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan