PC loopt vast bij het gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

R0bbin

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hey luitjes,

Ik heb een probleem, mijn PC crashed vaak als ik zit te gamen, of het nou na 10 minuten is of 2 uur. Mijn scherm krijgt dan volledig een willekeurige kleur, en mijn PC reageert daarna nergens meer op, en moet ik hem rebooten, ik heb mijn PC geupdate, en als ik nieuwe nvidia drivers download krijg ik een melding dat ik die al heb. Zou het kunnen komen doordat mijn PC overhit raakt? Of mis ik toch nog een driver update of dergelijke?

Zou iemand mij kunnen helpen?

vriendelijke groet en alvast bedankt!

Mijn systeem is een GeForce 8800 GTS, Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz, 3 GB RAM geheugen, 32-bits Windows Vista Home Premium besturingssysteem.

Edit: Het gebeurd ook wel eens als ik gewoon op het bureaublad ben

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,
Heb je al eens naar de temperaturen gekeken?
Ik snap je edit niet Het gebeurd heel zelden dat dit ook voorkomt als ik bijvoorbeeld op mijn desktop zit

Modag

Kijken of je inderdaad de nieuwste drivers hebt kan geen kwaad.
m.n. van de chipset van het moederbord.
Desnoods drivers toch opnieuw installeren.
Verder kan het een temperatuur probleem zijn.
Dat kun je oa zien met pc wizard (downloadlink links bovenaan)

mvg leo

Hey, ja ik heb wel eens naar de temperatuur gekeken, de processor wordt best warm, ik heb net mijn pc stof-vrij gemaakt en er een ventilator voorgezet, toen de pc 5 minuutjes laten afkoelen en weer geprobeert, ik startte mijn game op en alweer liep hij vast!

edit is veranderd :P

CPU: 1600.30 Mhz
CPU Temp: 38 C
Core 1: 42 C
Core 2: 42 C
Core 3: 40 C
Core 4: 39 C
CPU Voltage: 0.092 V
GFX Temp: 79 C

:shocked:

Bedankt leofact voor de link!

Laatst bewerkt:
Hoi,
Zijn vrij normale temperaturen op de gfx temp na dat zal denk ik de videokaart zijn?
en de temperaturen zijn niet net na een spel genomen probeer dat een te bekijken.

Modag

Na 5 minuutjes gamen:

CPU Temp: 44 C
Core 1: 51 C
Core 2: 50 C
Core 3: 48 C
Core 4: 47 C
GFX Temp: 84 C

Wordt vast nog wel hoger als ik 2 uur langer speel?

Laatst bewerkt:
Een 8800GTS beneden de 90c is prima. Tegen de 100 en hoger komen er pas problemen.

Chipset drivers gecontroleerd.?
Wanneer alle drivers in orde zijn, kan het het ook een geheugen probleem zijn.
dat kun je met memtest86 controleren.
Of natuurlijk met de vista tool

hoi, XD

ik heb weleens een soortgelijk probleem meegemaakt bij 2 vrienden van mij. 1tje als je gewoon een willekeurig spel speelde ging hij gewoon opeens soms uit, maar er was wel een "trigger" want als je gewoon een spel opstarte en in het spel niks deed ging hij niet uit.

en een vriend die had het als hij Guild Wars speelde, het verschilde erg per tijd bij allebij... nooit de oorzaak gevonden XD eigenlijk heb je hier niets aan :P

nog 1 ding... hoelang doet het zich al voor? want anders kan je bijvoorbeeld kijken van wat er is veranderd dat het opeens begon, de oorzaak opzoeken... andere kamer? drivers anders? en anders kan je altijd nog gewoon windows opnieuw instaleren XD

Een 8800GTS beneden de 90c is prima. Tegen de 100 en hoger komen er pas problemen.

Chipset drivers gecontroleerd.?
Wanneer alle drivers in orde zijn, kan het het ook een geheugen probleem zijn.
dat kun je met memtest86 controleren.
Of natuurlijk met de vista tool

Dankje, ik weet helaas niet hoe ik de chipset drivers kan controleren? :o Ik heb overigens nog 656 GB vrij op me harde schijf.

En op in my life, het doet zich nu al een maand of 2 en een half voor.

Het komt trouwens ook voor als ik bijvoorbeeld alleen op MSN zit, net weer 2 keer binnen 3 minuten. :confused: Heeft ie wel vaker, CPU temp was 36 C en GFX temp 76 C, ik denk dat het dan iets met mijn drivers te maken heeft?

Hey luitjes,

Ik heb een probleem, mijn PC crashed vaak als ik zit te gamen, of het nou na 10 minuten is of 2 uur. Mijn scherm krijgt dan volledig een willekeurige kleur, en mijn PC reageert daarna nergens meer op, en moet ik hem rebooten, ik heb mijn PC geupdate, en als ik nieuwe nvidia drivers download krijg ik een melding dat ik die al heb. Zou het kunnen komen doordat mijn PC overhit raakt? Of mis ik toch nog een driver update of dergelijke?

Zou iemand mij kunnen helpen?

vriendelijke groet en alvast bedankt!

Mijn systeem is een GeForce 8800 GTS, Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz, 3 GB RAM geheugen, 32-bits Windows Vista Home Premium besturingssysteem.

Edit: Het gebeurd ook wel eens als ik gewoon op het bureaublad ben

hey,

mijn broertje heeft dit ook zo iets gehad dan starte hij zijn computer op en als hij op bureaublad zit dan reageerde de pc ook niet meer.
wij wisten er ook geen raad mee dus naar winkel gebracht en toen zei de winkelier dat hij moet gereset worden of zo iets mss help dat dan en anders weet ik het ook niet:D

groetjes

walt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan