Draadloos internet doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superindo1970

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo,
Ik heb net een notebook van Toshiba gekocht. Router aangesloten. Hij geeft aan dat ik verbinding heb (lokaal + internet) en dat de verbinding uitstekend is. Als ik "probleem oplossen" doe, geeft ie aan dat er geen probleem is met de verbinding.
Ik kan alleen niet op Internet komen. De mail kan ie wel ophalen. Ik heb het gevoel dat ik een simpel dingetje vergeten ben....wie kan mij helpen?

Groeten,
Danny
:confused:

Als je de mail kunt ophalen dan heb je ook internet.....
heb je al gekeken of je bedraad wel kunt internetten?

Als je de mail kunt ophalen dan heb je ook internet.....
heb je al gekeken of je bedraad wel kunt internetten?

Ja, dan doet ie het ook niet.
Dus ik snap het niet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen....misschien iets met de instellingen? Ik kan ook niet via de adresbalk in de instellingen van de router komen.
Ik heb trouwens Windows Vista op m'n notebook.

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij de eigenschappen van je verbinding, en dan naar de eigenschappen van Internet-Protocol (TCP/IP) .....staat er een vinkje bij "Automatisch een IP-adres laten toewijzen?

Grtz.

Kijk eens bij de eigenschappen van je verbinding, en dan naar de eigenschappen van Internet-Protocol (TCP/IP) .....staat er een vinkje bij "Automatisch een IP-adres laten toewijzen?

Grtz.

Ja, hij staat op automatisch toewijzen.
Als ik op internet probeer te gaan, dan geeft hij aan"Website gevonden, een ogenblik geduld ..., daarna de melding: De webpagina kan niet worden weergegeven. En als ik dan "Verbindingsproblemen vastellen" doe, geeft hij aan dat er geen problemen met de netwerkverbinding van de computer zijn gevonden.

Heel snel zie ik onderaan iets met dnserror...zou dat het kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
welke provider?
en heb je de router wel via de laptop bedraad aangemeld ?

welke provider?
en heb je de router wel via de laptop bedraad aangemeld ?

Ik heb @home (Ziggo).
Net weer via vaste kabel geprobeerd. Zelfde probleem. Kan wel de mail ophalen, maar Internet doet het niet. Heel snel zie ik links-onder de melding: dnserror.

Danny

is de router al ingesteld op @home?

ben je nog niet over op ziggo en ben je nog een echte @home gebruiker dan moet je je cc of cp nummer nog invullen....
de oude computernaam dus.
dat staat allemaal in de brief die je toentertijd van @home gekregen hebt.

cc123456-a bijvoorbeeld.

ben je nog niet over op ziggo en ben je nog een echte @home gebruiker dan moet je je cc of cp nummer nog invullen....
de oude computernaam dus.
dat staat allemaal in de brief die je toentertijd van @home gekregen hebt.

cc123456-a bijvoorbeeld.

Heb net gekeken op instellinge router: computernaam is ingevuld.

Laatst bewerkt:
en heb je de laptop via draad ingesteld om draadloos te gaan met router.

dus eerst kabel aan router en laptop...dan router instellen op draadloos en dan los koppelen van draad.

Het is nog steeds niet gelukt. Als ik de vaste kabel aansluit op de notebook, kom ik niet in de instellingen van de router --> res://ieframe.dll//dsnerror.htm#

Ik hou het gezien voor vandaag. Morgen weer een nieuwe poging.
Even alles op een rijtje:
  • rechtsonder geeft hij aan dat er verbinding is (lokaal + internet). Verbinding is goed/uitstekend
  • IP-adres wordt automatisch toegewezen
  • bij probleemoplossen geeft hij aan dat er geen problemen zijn met de verbinding
  • ik kan wel de mail ophalen, maar niet op Internet
  • ik kan niet via de adresbalk naar de instellingen van de router (dnserror)
  • als ik Internet open, geeft hij na 10sec linksonder heel snel even DNSerror aan.
  • ik kan wel via mijn desktop-pc naar de instellingen van de router via vaste kabel
  • daar zie ik dat mijn computernaam is ingegeven (cp+nummer)
  • ik heb Windows Vista Home Premium

Ik word er een beetje moedeloos van. Ik hoop dat iemand de oplossing heeft. :(

je klikt op dns en komt dan op een technisch support pagina.

wat zie je als je via uitvoeren het volgende intikt...

ipconfig /all

Hoi,

misschien is onderstaande informatie van ziggo voor jou van toepassing:

Aanpassing Ziggo DNS-servers

Ziggo heeft haar oude DNS-servers definitief uitgeschakeld.

Als u de oude DNS-(naam)servers handmatig heeft ingevoerd dan kunt u hierdoor geen gebruik maken van uw internetverbinding.

U kunt dit probleem verhelpen door in uw LAN-verbinding alles op "automatisch verkrijgen" te zetten.
Voor routers geldt hetzelfde, raadpleeg hiervoor de handleiding van uw router.

Ziggo raadt aan om de DNS-(naam)servers automatisch te laten verkrijgen.
Klanten die toch de servers handmatig willen instellen kunnen het volgende adres invoeren:

83.80.1.236

Mocht u hierbij ondersteuning nodig hebben, bel dan met de technische helpdesk op nummer: 0900-8896 Optie 3. (10 cent per minuut).

Laat maar weten of dit je verder helpt of niet

groeten

je klikt op dns en komt dan op een technisch support pagina.

wat zie je als je via uitvoeren het volgende intikt...

ipconfig /all

Er verschijnt heel snel een MS-Dos schermpje, maar binnen een tiende van een sec is ie weer weg. Ik kan dus niet zien wat er gemeld wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan