AMD Phenom quad-core 64B

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rayy1990

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Hallo,

Ik draai nu net 10 minuten met mijn nieuwe AMD Phenon 64 Bit quad-core processor, over de snelheid niks te klagen. Alleen in rust draait de CPU als een gek, met een gemiddelde temperatuur van 58 grade, "cool 'n quit" is geïnstalleerd maar heeft denk ik niet veel baat.

Kan iemand me zegge dat ik geen miskoop heb gedaan en dat deze AMD Phenom processor zo hoort te draaien (qua CPU snelheid en Temp.). Ik heb zelf wat research gedaan maar kon het nergens achter halen

Alvast bedankt mensen:thumb::thumb:

Waarschijnlijk zit de koeler er niet goed op, wel goed vastgezet met koelpasta?

Ik heb trouwens slechte ervaringen met koelpasta vanuit de fabriek, het is mij hier nooit gelukt dat er goed op te krijgen. Ik kraste het altijd voorzichtig van de koeler en deed er pasta op, kan je voor een paar euro kopen bij de PC-boer.

Ik heb trouwens slechte ervaringen met koelpasta vanuit de fabriek, het is mij hier nooit gelukt dat er goed op te krijgen. Ik kraste het altijd voorzichtig van de koeler en deed er pasta op, kan je voor een paar euro kopen bij de PC-boer.

gijsisok,

weet jij dan toevallig ook wat de correcte temp moet zijn, of dat +/- 58 grade voor een wuad-core goed/normaal is? :):(

Als het er al op zat op een manier dat jij het er af moest krassen, hoezo kreeg je het er dan nooit op?? Dan zat het er dus al op? Processor plaatsen, heatsink plaatsen, done.

58 graden voor een werkende Quad is niet gek. Ik heb een Q6600 en die is nu in rust (<20% use) rond en nabij de 40 graden (afhankelijk van welke core ik meet).

Als het er al op zat op een manier dat jij het er af moest krassen, hoezo kreeg je het er dan nooit op?? Dan zat het er dus al op? Processor plaatsen, heatsink plaatsen, done.

58 graden voor een werkende Quad is niet gek. Ik heb een Q6600 en die is nu in rust (<20% use) rond en nabij de 40 graden (afhankelijk van welke core ik meet).
Ik kraste de pasta van de koeler af omdat het om de een of andere manier nooit goed op de CPU kwam te zitten, toen ik aan het computeren was ging het alarm af en toen wist ik dat de processor te heet was, ook al was hij idle. In de BIOS stond rond de 60/70C. Toen kraste ik de pasta eraf en deed er zelf koelpasta op, en toen ging het goed.:)

Alleen in rust draait de CPU als een gek, met een gemiddelde temperatuur van 58 grade
Maar hij heeft het over een quadcore in idle, en dan nog is hij 58C. Dat is toch wel een heel verschil.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan