Pc advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvoosten

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Mijn dochter heeft een nieuwe PC nodig. Ze mailt, chat, gebruikt hem voor muziek en foto"s, Gaming bijna niet, alleen The Sims en dat soort spelletjes.
Ik wil zo rond de 500 euro besteden. Moet wel ge assembleerd zijn want dat kan ik niet zelf. Monitor is niet nodig. Vista ontkom ik waarschijnlijk niet aan , alhoewel ik nog van de vorige computer windows XP heb (OEM versie) . Ik denk zelf aan Paradigit of Mycom.

Graag wat suggesties en tips,

Bedankt,

Henk

waarschijnlijk in de buurt van een paradigit... heb je daar aandelen?

Lezen en interpreteren zijn voor mij sleutelwoorden. Vaak lees ik eerst wat andere postings van een TS door alvoor ik mijn vingers op het toetsenbord loslaat. (Soms gaat dat wel eens mis, maar goed, niets menselijks is mij vreemd.......)
Op het moment dat ik een vraag lees als : "Hoe gebruik ik memtest", dan deel ik een TS voor mezelf in een bepaalde computerkenniscategorie in. Afhankelijk van die categorie ga ik dan linksom, rechtsom of rechtdoor v.w.b. mijn advies.

Bij Henk schat ik in dat hij minder gebaat is bij een leverancier op vele tientallen (of mogelijk zelfs 100 of 150) Km afstand van zijn huis. Bij problemen die niet telefonisch kunnen worden opgelost, is het dan lastig om even de pc onder de arm te nemen.

Zo'n TS is veelal meer gebaat bij een goede pc boer om de hoek en als dat toevallig Paradigit is, prima! De prijscategorie waarin hij zijn pc zoekt, zou zelfs de pc winkel om de hoek bij hem voor dat geld kunnen bouwen en ook met dezelfde specs. Laat het 2 tot 6 tientejs duurder zijn, maar dat weegt niet op tegen de vele, vele voordelen van een pc bouwer om de hoek t.o.v. een pc bouwer verweg.

Misschien is die pc bouwer om de hoek wel Informatique of Alternate, maar daar kom je pas achter als je ernaar gevraagd hebt, nietwaar?

Laatst bewerkt:
En wat is er mis met Paradigit eigenlijk :o?

Hoe lang wil je met de pc doen?

Wat ik zou voorstellen is een redelijk systeem, met basis-videokaartje.
Op het moment dat er meer gegamed gaat worden, dan alsnog een betere kaart erbij zetten.
De videokaart zoals in bovenstaande systemen zit zou dan nog simpeler kunnen.
Je hebt niet zoveel nodig voor het draaien van Sims 2.

Maar goed. Bovenstaande systemen zijn wel goed. Behalve die ene waar maar 1 gig in zit. Dat vind ik echt te weinig in combi met Vista.

Lezen en interpreteren zijn voor mij sleutelwoorden. Vaak lees ik eerst wat andere postings van een TS door alvoor ik mijn vingers op het toetsenbord loslaat. (Soms gaat dat wel eens mis, maar goed, niets menselijks is mij vreemd.......)
Op het moment dat ik een vraag lees als : "Hoe gebruik ik memtest", dan deel ik een TS voor mezelf in een bepaalde computerkenniscategorie in. Afhankelijk van die categorie ga ik dan linksom, rechtsom of rechtdoor v.w.b. mijn advies.

Bij Henk schat ik in dat hij minder gebaat is bij een leverancier op vele tientallen (of mogelijk zelfs 100 of 150) Km afstand van zijn huis. Bij problemen die niet telefonisch kunnen worden opgelost, is het dan lastig om even de pc onder de arm te nemen.

Zo'n TS is veelal meer gebaat bij een goede pc boer om de hoek en als dat toevallig Paradigit is, prima! De prijscategorie waarin hij zijn pc zoekt, zou zelfs de pc winkel om de hoek bij hem voor dat geld kunnen bouwen en ook met dezelfde specs. Laat het 2 tot 6 tientejs duurder zijn, maar dat weegt niet op tegen de vele, vele voordelen van een pc bouwer om de hoek t.o.v. een pc bouwer verweg.

Misschien is dat wel Informatique of Alternate, maar daar kom je pas achter als je ernaar gevraagd hebt, niet?
Das waar. Maar het viel me op dat je vanmiddag ook al die vraag stelde...

Hij gaf zelf al aan dat paradigit hem wel wat leek. Dus ik denk dat die wel bij hem in de omgeving zit. Anders kom je daar niet op.

Das waar. Maar het viel me op dat je vanmiddag ook al die vraag stelde...
Hij gaf zelf al aan dat paradigit hem wel wat leek. Dus ik denk dat die wel bij hem in de omgeving zit. Anders kom je daar niet op.

Weet ik niet, Paradigit is Neerlands grootste PC boer en bij een heleboel mensen die een computer hebben is Paradigit al net zo bekend als Douwe Egberts koffie en Pickwick thee.

Laatst bewerkt:
Niets. Ik vind ze wel vrij duur. Dat is het enige.

Als je in Arnhem woont en de harddisk gaat kapot van je bij Alternate gekochte machine (in de garantie op basis van "bring 'm in") hoeveel denk je dan dat het kost om er naartoe te rijden of op te sturen?
Op een bedrag van 400 euro op een nieuwe computer kun je dan bijna (bij wijze van spreken) beter een nieuwe kopen bij de huidige brandstofprijzen, dan naar Alternate rijden.

Op datzelfde bedrag van 400 zal Paradigit echt geen 100 euro duurder zijn dan een ander. Mogelijk een enkel tientje ja, maar dat wordt wel weer goed gemaakt bij één keer de service nodig hebben.

Bij Completer (zie link in mijn post)

YS systemen hebben 1 jaar pick up & return garantie in heel BENELUX (Nederland, Belgie, Luxemburg). Bij een onverhoopt defect, helpt Completer u graag weer op weg! Ook als u zelf geen vervoer heeft, of niet in de buurt woont. Het systeem wordt dan bij u opgehaald en weer thuisbezorgd.

Ik ga er vanuit dat dat wel gratis is natuurlijk:)

Als je in Arnhem woont en de harddisk gaat kapot van je bij Alternate gekochte machine (in de garantie op basis van "bring 'm in") hoeveel denk je dan dat het kost om er naartoe te rijden of op te sturen?
Op een bedrag van 400 euro op een nieuwe computer kun je dan bijna (bij wijze van spreken) beter een nieuwe kopen bij de huidige brandstofprijzen, dan naar Alternate rijden.

Op datzelfde bedrag van 400 zal Paradigit echt geen 100 euro duurder zijn dan een ander. Mogelijk een enkel tientje ja, maar dat wordt wel weer goed gemaakt bij één keer de service nodig hebben.
Excuses voor het offtopic gaan...

http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10018398
http://www.electronicagigant.nl/nl/product/404568
44 euro verschil.

http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10018915
http://www.electronicagigant.nl/nl/product/414921
40 euro verschil.

http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10018868
http://www.electronicagigant.nl/nl/product/406999
20 euro verschil

Neen: ik heb niet gezocht. Ik heb gewoon 3 relatief dure artikelen gezocht. (een toetsenbord zal maar enkele euro's schelen: das logisch)

Dat het voordelen heeft om een zaak in de buurt te bezoeken is waar.
Ik kijk voor kleine aankopen ook wel eens in de buurt.
En zeker voor mensen met relatief weinig hardware-kennis is het een voordeel.
Maar sluit paradigit toevallig net die shop bij jou in de buurt, dan heb je er nog niets aan. (en grote bedrijven willen wel eens een vestiging sluiten als die niet succesvol is)

Die prijsverschillen vallen in de categorie waarvan ik dacht dat ze zouden vallen: een enkel tientje -> 4 = ongeveer zo'n 10 procent.
Voor 40 euro meer zit de service in je woonplaats of net daarbuiten. Daar wil ik gráág 40 tientjes voor neerleggen als ik iets minder deskundig zou zijn.

Hoeveel topics worden hier gestart door mensen die om de één of andere reden hun OS opnieuw moeten installeren maar er godsonmogelijk helemaal uitkomen : moederbord drivers, SATA drivers, RAID drivers, etc. etc?

Ik denk dat je voor zo'n knullig probleem (voor cracks in pc land een knullig probleem, maar voor vele anderen niet) toch dolgelukkig bent als je binnen 10 Km je eigen leverancier hebt zitten die even het OS + drivers in 30 minuten voor je terugpompt. Misschien ook nog kosteloos als het een beetje een fatsoenlijke is. Een ander zéér groot voordeel van Paradigit is dat ze voor de snel op te lossen problemen in hun meeste filialen een "loket" hebben. Binnenbrengen, erop wachten en weer meenemen -> gerepareerd.
Een Dell buiten de garantie mag je áltijd naar Schiphol sturen, al is het een probleem wat in 3 minuten is op te lossen (defect geheugenbankje)

Maar sluit paradigit toevallig net die shop bij jou in de buurt, dan heb je er nog niets aan. (en grote bedrijven willen wel eens een vestiging sluiten als die niet succesvol is)
Niet alle risico's in het leven zijn afkoopbaar of verzekerbaar.

Laatst bewerkt:
bedankt

bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik woon vlakbij een Paradigit en Mycom zaak .Ik denk dat het voor mij beter is daar iets te kopen. Liever een paar tientjes meer en service om de hoek dan iets goedkoper.

Die prijsverschillen vallen in de categorie waarvan ik dacht dat ze zouden vallen: een enkel tientje -> 4 = ongeveer zo'n 10 procent.
Voor 40 euro meer zit de service in je woonplaats of net daarbuiten. Daar wil ik gráág 40 tientjes voor neerleggen als ik iets minder deskundig zou zijn.

Hoeveel topics worden hier gestart door mensen die om de één of andere reden hun OS opnieuw moeten installeren maar er godsonmogelijk helemaal uitkomen : moederbord drivers, SATA drivers, RAID drivers, etc. etc?

Ik denk dat je voor zo'n knullig probleem (voor cracks in pc land een knullig probleem, maar voor vele anderen niet) toch dolgelukkig bent als je binnen 10 Km je eigen leverancier hebt zitten die even het OS + drivers in 30 minuten voor je terugpompt. Misschien ook nog kosteloos als het een beetje een fatsoenlijke is. Een ander zéér groot voordeel van Paradigit is dat ze voor de snel op te lossen problemen in hun meeste filialen een "loket" hebben. Binnenbrengen, erop wachten en weer meenemen -> gerepareerd.
Een Dell buiten de garantie mag je áltijd naar Schiphol sturen, al is het een probleem wat in 3 minuten is op te lossen (defect geheugenbankje)

Niet alle risico's in het leven zijn afkoopbaar of verzekerbaar.
Och. Ik heb zelf geen ervaring met paradigit.
Maar ik heb wel ervaring met andere bedrijven waarvan je verwacht dat je service krijgt. Toch is dat tegenwoordig een zeldzaamheid. Vaak worden mensen afgescheept.
Ik had pas een collega die als advies had gehad om Norton Antivirus te kopen (zou de beste AV zijn). Toen kwamen ze er zelf niet uit om het aan de praat te krijgen. Terug naar de zaak en daar werd vertelt dat zij er wel naar wilde kijken, maar dat dit x-aantal euro per werkuur zou kosten.
Dit terwijl het enige wat ze hadden moeten doen het verwijderen van een oude installatie van norton (beruchte achtergebleven bestanden dankzij verkeerd verwijderen) en daarna opnieuw installeren. Hooguit een kwartier werk! (zeker voor ervaren mensen) (natuurlijk duurt het herstellen langer: maar als medewerker kan je de rest van je tijd iets anders doen...).
Dus gewoon zeer klantonvriendelijk.
Nu had de collega geluk dat ik het kon doen. Maar service is in nederland ver te zoeken.

Maar goed: als een niet-kenner een systeem met E8400, 4850 videokaart en samsung 1TB bij paradigt samenstelt is het dus alleen op die onderdelen al ruim 100 euro duurder.
Dat betekent dat je haast de hele processor al dubbel betaalt...
Dan mag ik hopen dat de service heeeeeeeeel goed is...

Laatst bewerkt:
Weet jij wat 20 liter brandstof vandaag de dag kost? Zoveel brandstof heb je bijvoorbeeld nodig om vanuit een plaats als Arnhem naar Alternate heen en weer te rijden. Heb je pech en houden ze pc daar, dan mag je 5 werkdagen later wéér. 40 liter keer 1,50 euro = véél geld, érg veel geld.

Weet jij wat 20 liter brandstof vandaag de dag kost? Zoveel brandstof heb je bijvoorbeeld nodig om vanuit een plaats als Arnhem naar Alternate heen en weer te rijden. Heb je pech en houden ze pc daar, dan mag je 5 werkdagen later wéér. 40 liter keer 1,50 euro = véél geld, érg veel geld.
je hebt ook een middenweg: webshop enigzins in je buurt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan