krijg opnieuw geinstalleerde draadloze laptop niet meer in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiDi2003

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2003
Ik heb mijn draadloze laptop geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Alles werkt weer, maar ik krijg hem niet meer in het netwerk, ik bedoel: ik krijg geen internetverbinding meer.

Een oude pc (die niet goed meer werkt) is volgens mij de hoofdcomputer (ik meen dat Chello naar dit adres kijkt van de netwerkkaart, en ook de router is hier nog op aangesloten) daarom heb ik op een andere computer (die dus nog wel werkt, in het netrwerk hangt en verbinding heeft en niet draadloos is) de netwerkwizard gedraaid, en daana dus op de laptop, maar er gebeurt niks.Komt het omdat ik dat setup verhaal erigenlijk op die andere pc moet draaien, of zoe ik iets anders verkeerd?:o

Heb je wel drivers geinstalleerd voor je netwerkkaart?
Kijk eens bij apparaatbeheer of daar geen uitroeptekens bij staan?

Wordt via firewall wel in netwerk opgenomen?
Vista? Kijk dan eens bij netwerkcentrum en kijk na of je een password moet invoeren, voer die dan even in bij het draadloos netwerk. Of schakel paswoord beveiliging uit voor de test en zoek hem dan op.

Heb je wel drivers geinstalleerd voor je netwerkkaart?
Kijk eens bij apparaatbeheer of daar geen uitroeptekens bij staan?

Even op vakantie geweest en nu weer met frisse moed aan dit probleem verder...

Ik zie bij apparaatbeheer bij netwerkadapters 4 dingen staan: 1394-netwerkkaart, Broadcom 440x, Intel PRO wireless LAN en MAC brugminipoort. Nergens staat een uitroepteken achter. Ik krijg ook steeds de melding dat de draadloze netwerkverbinding uitstekend werkt. Toch kan ik niet browsen of mailen want dan zegt hij dat er geen verbinding met internet beschikbaar is.Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd?

Wordt via firewall wel in netwerk opgenomen?
Vista? Kijk dan eens bij netwerkcentrum en kijk na of je een password moet invoeren, voer die dan even in bij het draadloos netwerk. Of schakel paswoord beveiliging uit voor de test en zoek hem dan op.

Nee geen Vista, Windows XP. Uhm, hoe zie ik dat van die firewall?

Moet je niet met een functieknop bv Fn + F2 je wireless activeren?
Dat is voor elke laptop weer anders, sommige hebben een schuifje aan de zijkant wat je moet omzetten.

Moet je niet met een functieknop bv Fn + F2 je wireless activeren?
Dat is voor elke laptop weer anders, sommige hebben een schuifje aan de zijkant wat je moet omzetten.

Nee. althans, dat heb ik hiervoor ook noit hoeven doen. Altijd even wachten als ie aangezet werd, dan kwam er een popupje met "verbinding zwak" of sterk of goed, en dan kon ik internetten.

Nee. althans, dat heb ik hiervoor ook noit hoeven doen. Altijd even wachten als ie aangezet werd, dan kwam er een popupje met "verbinding zwak" of sterk of goed, en dan kon ik internetten.

Wat voor laptop heb je ?
en als ik het nu zo door lees heb jij dus...:

1. je modem die staat doorgelinkt met je
2. router en vanaf je router gaan we naar
3. pc 1( oude ) en
4. pc 2
5. pc 3

toch?
zo ja.. probeer je router is te resetten dan naar standaard instellingen :)

grtz MT

Wat voor laptop heb je ?

een Acer Travelmate 800

en als ik het nu zo door lees heb jij dus...:

1. je modem die staat doorgelinkt met je
2. router en vanaf je router gaan we naar
3. pc 1( oude ) en
4. pc 2
5. pc 3

toch?
grtz MT

Ja, klopt, waarbij pc 3 de laptop is

zo ja.. probeer je router is te resetten dan naar standaard instellingen :)

brrrr ben bang dat ik dan met de anderen ook verbinding verlies. Moet sowieso even uitzoeken hoe resetten werkt, ik heb wel een of ander ip adres gevonden waarmee ik via pc1 en explorer naar een soort van instellingen menu kan. Ga eens zoeken naar een reset optie in het menu.

Resetten van een router doe je met een dun puntig voorwerpje wat je in een gaatje prikt, gewoonlijk.
Meestal is voorop de router een klein gaatje zichtbaar, soms een knopje.
Meer dan 10 sec vasthouden en je router is gereset.

Resetten van een router doe je met een dun puntig voorwerpje wat je in een gaatje prikt, gewoonlijk.
Meestal is voorop de router een klein gaatje zichtbaar, soms een knopje.
Meer dan 10 sec vasthouden en je router is gereset.

Er zit geen resetknop op, wel een aan en uit knop. De router heb ik dus uitgezet, maar het maakt geen verschil....

Heb je op je router een beveiliging staan en op je wifi kaartje dit vergeten in te stellen.

Omdat je aangeeft netwerk is goed. Dan werkt je netwerk kaart dus wel.
Je kan alleen je netwerk niet op.

Ook geen piepklein gaatje?
Wat voor router is het eigenlijk?

Nee, echt niet, heb hem nog even ondersteboven gehouden :). Een Sitecom wireless homestation, WL014.

Ik kan via de software (via de browser) wel bij een optie die reset heet, dus ik denk dat ik dat dan maar moet doen?

Heb je op je router een beveiliging staan en op je wifi kaartje dit vergeten in te stellen.

Omdat je aangeeft netwerk is goed. Dan werkt je netwerk kaart dus wel.
Je kan alleen je netwerk niet op.

UH... tja hoe kom ik daar achter? Alles zit in de laptop ingebouwd dus ik weet niet goed waar ik dit in moet stelllen? Ik zie overigens allerlei netwerknamen, die van mij heet bijvoorbeeld XLAN, en ik zie ook die van een aantal buren, eentje heet SMIT bijvoorbeeld, en daarop kan ik dus wel aansluiten (ik doe dat via , maar dan kan ik toch het internet niet op.

Maar het ligt volgens mij aan dat de laptop niet in de werkgroep zit. Als ik zoek naar computers in werkgroepen dan zie ik er ook maar trwee staan, de oude (host) en de desktop, maar nog steeds niet de laptop, ik denk dat daar dus iets niet goed zit.

Heb je de handleiding al eens doorgenomen?
Op de website van sitecom kan je een uitgebreide manual downloaden, en ja: resetten doe je in het router menu.

Laatst bewerkt:
UH... tja hoe kom ik daar achter? Alles zit in de laptop ingebouwd dus ik weet niet goed waar ik dit in moet stelllen? Ik zie overigens allerlei netwerknamen, die van mij heet bijvoorbeeld XLAN, en ik zie ook die van een aantal buren, eentje heet SMIT bijvoorbeeld, en daarop kan ik dus wel aansluiten (ik doe dat via , maar dan kan ik toch het internet niet op.

Maar het ligt volgens mij aan dat de laptop niet in de werkgroep zit. Als ik zoek naar computers in werkgroepen dan zie ik er ook maar trwee staan, de oude (host) en de desktop, maar nog steeds niet de laptop, ik denk dat daar dus iets niet goed zit.

Het maakt niet uit of de pc in dezelfde netwerkgroep zit om het internet op te kunnen.
Wat je even zou kunnen doen is naar het IP adres van je router gaan en daar bij de draadloze instellingen eens kijken of je daar een beveiliging / encryptie hebt ingesteld.
En hoe heet je draadloze netwerk (je SSID)
Zie jij je eigen router dan wel....? omdat jij je buren e.d. wel ziet.

Als je niet weet hoe dat moet zou je de handleiding er even naast kunnen leggen.
Je hebt volgens mij geen andere draadloze aansluitingen als ik het zo lees. Als de encryptie lastig instellen is, test dan eerst met alle draadloze beveiligingen uit of je verbinding dan wel correct is. en schakel dan je beveiligingen in op alle draadloze station met de zelfde instellingen.

Het maakt niet uit of de pc in dezelfde netwerkgroep zit om het internet op te kunnen..

Even met mijn boerenverstand hoor: pc1 is de enige die rechtstreeks het internet op kan (punt is dat ik alleen maar verbinding kan maken met chello met het macadres van pc1, ik kan niet zomaar een andere pc met andere netwerkkaart inprikken, dat is bij Chello op die manier geregeld), dan moet pc2 toch via de router naar pc1 verbinden om ook het internet op te kunnen? En dat geldt dan toch ook voor de laptop?

Wat je even zou kunnen doen is naar het IP adres van je router gaan en daar bij de draadloze instellingen eens kijken of je daar een beveiliging / encryptie hebt ingesteld.
En hoe heet je draadloze netwerk (je SSID)

Zie jij je eigen router dan wel....? omdat jij je buren e.d. wel ziet.

Mijn draadloze netwerk (heet ESSID en geen SSID) heet XLAN en die zie ik dus wel

Als je niet weet hoe dat moet zou je de handleiding er even naast kunnen leggen.
.

Die handleiding ga ik eerst maar eens zoeken :o is al weer 4 jaar geleden....

Even met mijn boerenverstand hoor: pc1 is de enige die rechtstreeks het internet op kan (punt is dat ik alleen maar verbinding kan maken met chello met het macadres van pc1, ik kan niet zomaar een andere pc met andere netwerkkaart inprikken, dat is bij Chello op die manier geregeld), dan moet pc2 toch via de router naar pc1 verbinden om ook het internet op te kunnen? En dat geldt dan toch ook voor de laptop?

Het werkte toch altijd en na een laptop opnieuw te configureren kan je ineens met 2 pc's niet het netwerk op.
Hebben we het hier niet over 2 verschillende dingen

Ik snap hem even niet want je zegt in eerste instantie dat je een nieuw geformarteerde laptop niet het internet op krijgt en nu kan je met je hele netwerk niet meer het internet op.

Heb je dan de router oid er op een andere manier tussen gezet...?

je zegt min of meer dat je een pc had die kontakt maakt met internet en daar zit een router op aangesloten
modem > pc > router > eigen netwerk....... dit zal waarschijnlijk andersom zijn

modem > router > eigen netwerk.

In dit geval zal chello toch naar het mac adres van je modem/router kijken.
Mijn draadloze netwerk (heet ESSID en geen SSID) heet XLAN en die zie ik dus wel
Dan werk je wireless kaartje tenminste wel ergens een foutje bij de instellingen waarschijnlijk. Eerst maar zorgen dat je internet normaal gaat werken lijkt me.

Het werkte toch altijd en na een laptop opnieuw te configureren kan je ineens met 2 pc's niet het netwerk op.
Hebben we het hier niet over 2 verschillende dingen

Wat een spraakverwarring. :o Ik kan nog steeds het internet op met pc1 en pc2, ik heb alleen de laptop geformatteerd en nu kan ik alleen met dee laptop niet meer het internet op. Oftewel: verbinding met internet is op zich oke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan