Temp E8400 te hoog??

Status
Niet open voor verdere reacties.

the sh0ck

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
hey ik heb net een nieuwe PC gekocht en ik heb het vermoeden dat mijn CPU temp te hoog is.
ik heb er een AC Freezer 7 pro op zitten en ik heb gecheckt met RealTemp 2.70

Idle: 35-37
full load: 46-48

dit is op stock snelheid (3.00 GHz) en was van plan te gaan overklokken naar minimaal 3.6 GHz

ik hoor berichten dat ze met dezelfde koeler de temps 10 graden lager krijgen.
klopt dit en zo ja wat kan ik er aan doen?

Valt wel mee. Hoeveel was hij voor dat je de extra fan erop zette?

Als je echt zo hoog wilt overclocken, dan raad ik minimaal aan om nog betere koeling te halen. Want de temperaturen gaan nu nog goed. Maar hoe meer je overclockt, hoe meer warmte erbij komt. Hij staat nu op matig, daar bedoel ik mee dat het wel beter gekoeld kan.

Zorg voor een goede airflow in de kast.
indraaiend, voor, beneden, uitdraaiend, achter, boven.

De temperaturen in de BIOS kan je nog als betrouwbaarst verklaren als je het via de pc wilt zien. Want veel programma's geven niet de juiste temperaturen aan. Verschilt wel eens.

Mijn pc staat nu op 4Ghz met een Z600 cpu koeler, heleboel extra fans achter, voor, boven, zijkant.

Heb je ook de koelpasta eens (laten) vervangen?

Laatst bewerkt:
ik heb toen ik hem kocht gelijk de Freezer 7 Pro erop gezet dus geen idee hoeveel hij op stock koeler loopt en heb de pc pas 3 dagen dus en koelpasta zit standaard op deze koeler dus dat kan het niet zijn (of is het miss waardeloze koelpasta??) .
mijn kast is een antec nine hundred die volgens mij bekend staat om zijn goede airflow maar ik zal proberen de kabels wat beter te ordenen misschien dat het helpt.
de temperaturen in de bios zijn rond de 32 graden dus is ongeveer hetzelfde.

Zoals @Bluray zegt, prima temps.

Wat betreft het overklokken, ga je er eerst eens goed in verdiepen hoe deze processor goed en betrouwbaar over te klokken is.
Ga niet als een gek de instellingen in je BIOS veranderen, maar doe dit beheerst en met kleine stapjes.
Klein stapje omhoog en daarna de CPU flink stressen, zodat je zeker weet dat je pc 24/7 stabiel is.

oke thnx voor de snelle antwoorden. ik ga proberen hem rustig omhoog te brengen. ik laat het jullie wel weten als de temp nog problemen gaat opleveren

oke thnx voor de snelle antwoorden. ik ga proberen hem rustig omhoog te brengen. ik laat het jullie wel weten als de temp nog problemen gaat opleveren

Max temp voor de E8400 is ongeveer 72 graden.
Wil je veilig zitten, ga niet verder dan 65 graden stressed.

ik heb toen ik hem kocht gelijk de Freezer 7 Pro erop gezet dus geen idee hoeveel hij op stock koeler loopt en heb de pc pas 3 dagen dus en koelpasta zit standaard op deze koeler dus dat kan het niet zijn (of is het miss waardeloze koelpasta??) .
mijn kast is een antec nine hundred die volgens mij bekend staat om zijn goede airflow maar ik zal proberen de kabels wat beter te ordenen misschien dat het helpt.
de temperaturen in de bios zijn rond de 32 graden dus is ongeveer hetzelfde.

Altijd de standaard koelpasta vervangen...inderdaad waardeloos.

35-37 is niet super slecht. Met betere pasta kan je het misschien enkele graden laten zakken, maar veel meer toch niet...
Ik zweer bij Arctic Silver...

ik heb nog wat onderzoek gedaan naar koelpasta's en net een tube Artic Silver 5 besteld.
morgen zal het wel binnen zijn aangezien alternate snel aflevert.

jullie horen nog wel van me of het helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan