Twee accounts in windows live mail ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik gebruik windows live mail voor mijn hotmail acount en dit werkt gewoon super.
Altijd en overal je mailserver ter beschikking.

Nu zou ik dit voor mijn man ook willen doen, maar kan ik in windows live mail een aparte mailbox toevoegen zodat ik bij het opstarten de keuze krijg tussen mijn box of die van mijn man te openen ?

Je kunt meerdere accounts toevoegen, zelfs gmail en "normale" email accounts.

In het linkerkader van windows live mail zie je een optie om email accounts toe te voegen. symbool van een envelop met een groene +

Succes

Ja, maar als je die op die manier toevoegt heb je wel maar 1 mailbox.
Bedoel alles in één scherm.

Ja, maar als je die op die manier toevoegt heb je wel maar 1 mailbox.
Bedoel alles in één scherm.

Als je msn download, dan heb je de opties om extra dingen te installeren. Hier staat ook een optie bij voor aanmeldhulp. Die moet je extra erbij downloaden om te kunnen switchen tussen accounts.

Ik heb geen ervaring met Windows Live Mail dus uit de losse hand: bestaat er niet de mogelijkheid om meerdere accounts toe te voegen op één profiel?
Dat kan namelijk wel bij vrijwel andere e-mail cliënts (Windows Mail, Outlook, Outlook Express, Thunderbird, etc.)

Ik heb geen ervaring met Windows Live Mail dus uit de losse hand: bestaat er niet de mogelijkheid om meerdere accounts toe te voegen op één profiel?
Dat kan namelijk wel bij vrijwel andere e-mail cliënts (Windows Mail, Outlook, Outlook Express, Thunderbird, etc.)

Dit werkt niet bij windows mail. Lijkt wel of het kan, maar als je dan een identiteit toevoegd dan krijg je:
Identiteiten worden niet meer gebruikt omdat individuele gebruikersrechten een betere beveiliging bieden
Bij outlook express werkt dit perfect, bij windows mail meent Microsoft te moeten bepalen hoe we onze e-mails beheren.

Ron

Meerdere identiteiten zijn juist zodat je binnen één gebruikers account verschillende mail accounts onafhankelijkvan elkaar kunt openen.
Onder Windows 98 was dit inderdaad een aardige functie.

Je kunt in Windows Mail nog steeds extra mailboxen aan een "indentiteit" (Windows-account) toevoegen. In Thunderbird kun je per e-mail account (man/vrouw) een mappenset aanmaken. Dat lost het probleem ook op.
Ik snap wel wat je bedoelt overigens, klinkt weer als zo'n gevalletje "en bedankt".

Laatst bewerkt:
Als je msn download, dan heb je de opties om extra dingen te installeren. Hier staat ook een optie bij voor aanmeldhulp. Die moet je extra erbij downloaden om te kunnen switchen tussen accounts.

Ik heb de aanmeldingshulp geinstalleerd maar hoe moet het nu verder ?

Het simpelste is inderdaad om een account toe te voegen aanj de bestaande account maar het nadeel is dat je dan samen in dezelfde mailbox zit en de anderen ook toegang toe je mails hebben.

Binnen windows live mail is het niet mogelijk om aparte hotmail accounts te laten zien afhankelijk van onder welke account je inlogt.

groeten

Ok, ik laat hotmail vallen.

Kan iemand mij zeggen hoe ik Gmail in outlook-expres krijg maar dan als Imap zodat de mails zowel op mijn pc als op de server van gmail staan ?

Laatst bewerkt:
Je zou binnen windows een tweede gebruikers account kunnen aanmaken.
Als je dan wilt wisselen naar een andere account gebruik je windows toets+L. Hiermee kun je binnen windows snel overschakelen naar een andere account.
Dan kun je binnen elk windows account een eigen windows live mail inrichten waarmee ieder zijn eigen mail kan binnen halen en lezen zonder dat er berichten van de ander wordern binnen gehaald.

Wil je het binnen één windows account houden dan kan er maar één gebruik maken van windows live mail. De ander zal dan gebruik moeten maken van hotmail via internet explorer.

Groeten

Probleem opgelost.
Heb gmail in outlook-expres gezet.

Wel nog een vraagje.

Nu staat in outlook expres :

gmail karine
postvak in
verzonden items
concepten

En daaronder :
gmail
alle berichten