• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verjaardagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basjeeh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Hallo allemaal.
Ik heb nogal een probleem, ik heb in een excel-bestandje een lijst met namen en leeftijden. Nu heb ik van de leeftijd van iedereen (in jaren en dagen) maar om het extra moeilijk te maken duurt een jaar hierbij maar 100 dagen.
Mijn 'doel' is om een formule op te stellen die automatisch de leeftijd bijhoudt, maar hoe? :shocked:

Alvast bedankt.

Basjeeh,

Waarom heeft een jaar maar 100 dagen?
Het is ook erg handig om een voorbeeld bestand toe te voegen, dat is 3x duidelijker dan het verhaal, denk ik.

Laatst bewerkt:
...... maar om het extra moeilijk te maken duurt een jaar hierbij maar 100 dagen.
.

... weet ik 't ... ?!?!
Basjeeh wil kennelijk het jaar op honderd dagen stellen ..... begrijp ik 'om het moeilijk te maken'
Anders moet hij in de formule het aantal dagen delen door 365

@Ommeren, nee, dat is niet wat ik bedoel want bij jouw voorbeeld moet je de geboortedatum invoeren, en dat wil ik juist niet. Sorry
@Hoornvan, ik heb niet echt een voorbeeld want alles wat ik probeerde heb ik uit frustratie weggegooid.
Maar de bedoeling is dus dat je in A1 een leeftijd in jaren hebt staan, en in A2 een leeftijd in dagen, en dat je met die gegevens een formule maakt waaruit een automatische-leeftijd-bijhouder ontstaat.
En 100 dagen omdat dat de opdracht is. ;)

Basjeeh,

Als ik het dan goed begrijp is het huiswerk (school opdracht)
Als je de huis regels lees dan zie je, dat bij huiswerk niet geholpen wordt.

Suc6,

Nee, ik heb vakantie, hoor!
Ik heb een weddenschap verloren omdat ik dacht dat ik het beter wist, maar als ik jullie hoor is het dus niet mogelijk. :(

Basjeeh,

Sorry voor mijn opmerking, het kwam zo over als huiswerk.
Ik heb er verder nog niet over nagedacht.

Beste Basjeeh ;)

Heb een voorbeeldje gemaakt, maar er zit een foutmarge op door de schrikkeljaren :confused:

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Hallo Danny,

In een 100 dagen stelsel zal er bij een berekening een aantal jaren + een aantal dagen uitkomen. Het aantal dagen zal dan niet boven de 100 uitkomen. De uitkomst in jouw oplossing in cel G5 is 154 jaar en 306 dagen. In de 306 dagen zit ook weer 2 jaar. Lijkt me dus niet helemaal goed te gaan.

Ik hou het op 154 jaar en 84 dagen.

Groet

Dirk

Laatst bewerkt:
Hier nog een poging.

Je schreef dat je de leeftijd in jaren en dagen wist. Deze vul je in in de gele cellen.
De leeftijd in het 100dagen stelsel is dan zichtbaar in het groen.

p.s. kolom D zou je kunnen verbergen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Basjeeh,

HTML:
Deze is prima, dankjewel
Hoe ga je dan om met een uitkomst van 306 dagen ?

Groet

Dirk

Beste dirktimm ;)

Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt en heb dan het volgende bestandje gemaakt met als uitkomst 154 jaar en 83 dagen.

De kolommen D,E en F kan je dan verbergen.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Hallo Danny,

Oke, zo had ik het ook gedacht. Inmiddels zijn we 1 dag verder en is de uitkomst 154 dagen en 85 dagen.

Groet

Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan