Van Vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Van Vista naar XP (Upgraden mogelijk ??)

Hallo, ik heb een laptop van HP waar Windows Vista op staat. Ik vind het een nogal vervelend besturingssysteem en zou er graag Windows XP op zetten. Ik beschik ook over een installatie-cd van XP. Mijn vraag is nu, is dit mogelijk om dit te doen zonder dat de HD geformateerd wordt. Ik weet dat je vorige Windows versies gewoon kon upgraden naar XP, is dit nu ook mogelijk van Vista naar XP ? Want als hij geformateerd wordt is alles eraf en ik geen zin om dan die drivers opnieuw te gaan zoeken. Maar ik dacht dat dat allemaal op de partitie 'Recovery' zou staan, maar als ik daar op klik komt er gewoon op 'Waarschuwing, gelieve hier niets te veranderen, deze partitie wordt voorbehouden voor een systeemherstel ... enz'

Kan iemand mij helpen aub ?? :)

Laatst bewerkt:
Wanneer je van Vista naar XP gaat, en andersom ook, zal je toch echt de drivers opnieuw moeten installeren.
Vista gebruikt nu eenmaal andere drivers dan XP.
Dus gewoon HD formateren, en opnieuw installeren.
Helaas.

Oké, weet je dan een manier om snel die drivers terug te vinden ??
en ik kan dus echt niets doen met die recovery-partitie ?

Die recovery partitie is voor Vista, dus daar kan je idd niets mee doe.

Echter waarom wil je perse terug naar XP?
Vista is gewoon een fijn besturings systeem.
Wat vind je niet fijn aan Vista?

Die recovery partitie is voor Vista, dus daar kan je idd niets mee doe.

Echter waarom wil je perse terug naar XP?
Vista is gewoon een fijn besturings systeem.
Wat vind je niet fijn aan Vista?

Wel om eerlijk te zijn het is niet mijn laptop, het is die van een vriend van me, maar telkens als hij een spel speelt verloopt dat veel moeizamer via vista, en ik zit dan naast hem vlot hetzelfde spel te spelen op mijn pc (XP), het is ook vervelend dat er telkens opkomt dat die programma's geblokkeerd moeten worden omdat ze niet compatibel zijn met vista ...

Maar weet er nu iemand een programma om snel te vinden welke drivers je nodig hebt ?? Ik heb ooit eens zo'n programma gehad maar ik ben de naam vergeten :s

everest heet dat programma wat jij zoekt.

Je zal met een programma als bv Everest moeten kijken welke hardware de laptop aan boord heeft.
Ga eerst kijken of er voor de aanwezige hardware wel drivers zijn voor XP, voor je gaat installeren.

De meldingen die je krijgt, kan je uitschakelen.(doe ik ook altijd)

Open configuratiescherm>gebruikersaccounts.
Kies nu voor Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen
Haal het vinkje weg bij "Gebruik Gebruikersaccountbeheer(UAC) om uw computer beter te beveiligen", en klik op OK.
Herstart hierna je pc. Je zal nu onder in beeld een waarschuwing krijgen dat de beveiliging van je pc niet goed is. Deze melding kan je op de volgende manier weghalen:

Open configuratiescherm>Bebeiligingscentrum.

Klik in het nu geopend vesnter aan de linkse kant op "Waarschuwingen van Beveiligingscentrum wijzigen"

Kies daarna de onderste optie.

Wacht wacht, meldingen ?? Ik ben even niet meer mee, bedoel je die meldingen die ik zonet beschreef over vista ??

en de laptops van HP die vista hebben hebben niet altijd drivers voor XP......
je sata driver voor je harddisk zal niet makkelijk te vinden zijn.....

waarom maak je geen dual systeem.....

Wacht wacht, meldingen ?? Ik ben even niet meer mee, bedoel je die meldingen die ik zonet beschreef over vista ??

Elke keer wanneer je iets probeert te installeren in Vista zal je meldingen krijgen van het Beveiligingscentrum. Dus die meldingen bedoel ik.

Maar zoals je merkt aan mij, vind ik het onverstandig om Vista eraf te gooien, en XP te gaan installeren.
Allereerst om de reden die @Puppie aangaf, en ten tweede, Vista is gewoon een fijn besturingssysteem.

Misschien dat je vriend wel XP wil op jouw aanraden,(gezien je onderschrift) :)

Neen, hij wil XP aangezien zijn vorige pc XP was en dat vond hij best wel aardig
Maar als ik nu eerst eens dat programma die de hardware onderzoekt gebruik, en dan controleer of die driver voor mijn hd beschikbaar is voor XP

En kan iemand mij meer info geven over dat dualsysteem dat puppie aanrade ?
is dat dan dat je 2 bestruringssystemen in 1 hebt ?? en dat je dan telkens als je opstart moet kiezen welk je wilt gebruiken ??

Ook kan je vanuit de XP cd eerst de Systeemcompatibiliteitstest doen.

Inderdaad.
Maar beter kan je zelf nog ff de juiste laptop eruit vissen. Je hebt nl 3 types in de DV6000.

http://h20180.www2.hp.com/apps/Look...pe=s-002&h_query=dv6000&submit.x=0&submit.y=0

Nee, het is de gewone DV6000, niet de DV6000t of DV6000z
je deed me wel even schrikken want ik was die van je eerste link al aan het downloaden (DV6000) en gelukkig is het die,
maar ik zie hier bij je laatste link staan tussen haakjes, '(alleen engels)'
is dat nu een probleem aangezien de Windows Nederlands zal zijn ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan