systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

grazyna

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Als ik naar systeem herstel ga,staan daar 8 systeemgeplande herstelpunten
En een handmaig herstelpunt. namelijk:

14-08-2008 Handmatig herstelpunt
13-08-2008 systeem gepland herstelpunt
12-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
11-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
10-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
07-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
06-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
02-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
31-07-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu is mijn vraag kan ik er daar ook van verwiijderen zo ja hoe moet ik dat doen.
Of nemen die niet zoveel ruimte inbeslag.
Peter

je kan ze wel in een keer allemaal verwijderen

rechts klik op deze computer en eigenschappen dan tabblad syteem herstel, en daar een vinkje plaatsen om systeem herstel op alle stations uit te schakelen

Laatst bewerkt:
Het is het veiligst om ze niet allemaal te verwijderen, maar allemaal behalve de laatste. Dan heb je er tenminste nog eentje voorhanden.

Start->alle progs->buroaccessoires->systeemwerkset->schijfopruiming->meer opties.
Dan de onderste optie kiezen.

Alle herstelpunten wissen
gebeurt meestal slechts als je verwacht dat er malware in zit.

Als ik naar systeem herstel ga,staan daar 8 systeemgeplande herstelpunten
En een handmaig herstelpunt. namelijk:

14-08-2008 Handmatig herstelpunt
13-08-2008 systeem gepland herstelpunt
12-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
11-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
10-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
07-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
06-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
02-08-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
31-07-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu is mijn vraag kan ik er daar ook van verwiijderen zo ja hoe moet ik dat doen.
Of nemen die niet zoveel ruimte inbeslag.
Peter

Als je hardisk(s) niet op een kritische restwaarde zijn aangekomen zou ik er helemaal niets aan doen. Ze staan bij voldoende schijfruimte niemand in de weg, toch?

systeem herstel

Ik heb ze niet verwijerd.
Dat was niet nodig zij pasja
Zodoende.
Peter

Laat ik het nuanceren. Sommige kwalen tengevolge van een verandering in het systeem ontdek je niet gelijk, maar soms (veel) later. Als je dan geen herstelpunten meer hebt die ouder zijn dan een paar dagen tot een week of wat, dan valt er niets meer te herstellen.

Persoonlijk vind ik het niet nodig om herstelpunten handmatig te verwijderen (anders dan bij een vollopende harddisk). Windows gaat uit zichzelf na verloop van tijd het oudste herstelpunt verwijderen en blijft dat doen.

Daarom luidt mijn mening dan ook: heb je geen last van de herstelpunten (de schijf is nog lang niet vol) gewoon laten staan. Windows regelt het verder voor je.

Laat ik het nuanceren. Sommige kwalen tengevolge van een verandering in het systeem ontdek je niet gelijk, maar soms (veel) later. Als je dan geen herstelpunten meer hebt die ouder zijn dan een paar dagen tot een week of wat, dan valt er niets meer te herstellen.

Persoonlijk vind ik het niet nodig om herstelpunten handmatig te verwijderen (anders dan bij een vollopende harddisk). Windows gaat uit zichzelf na verloop van tijd het oudste herstelpunt verwijderen en blijft dat doen.

Daarom luidt mijn mening dan ook: heb je geen last van de herstelpunten (de schijf is nog lang niet vol) gewoon laten staan. Windows regelt het verder voor je.

daar heb je echt groot gelijk ik vind ik!
Die systeemherstelpunten kunnen erg handig zijn.
Ik vraag me af waarom mensen deze willen verwijderen, als ze dan een probleem hebben zou het gemakkelijk op te lossen zijn met systeemherstel maar dat staat dan uit :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan