installatie probleem XP Home SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberth

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Ik heb een probleem met de installatie van een nieuwe / originele XP Home.

Nadat ik de computer heb gestart, de cd in de lade heb gedaan, heeft de computer (en ik) Windows geïnstalleerd en vervolgens automatisch opnieuw opgestart.
Ik krijg vervolgens geen Windows scherm te zien maar een zwart scherm met de volgende tekst:

Windows kan niet worden gestart vanwege het volgende opstartconfiguratie-probleem in de ARC-ROM-software:
de ARC-naam voor de HAL en systeempaden zijn niet op de juiste gegenereerd. Controleer de Windows-documentatie over ARC-configuratie opties en uw hardware handleidingen voor meer informatie.

Voordat ik met de installatie begon had ik de partitie van mijn harde schijf geformateerd.

Weet niet hoe ik dit kan oplossen. Wie kan mij helpen?

Albert

1) Meld dit aan microsoft, zei zouden je ermee moeten helpen ivm. een legale versie die niet goed werkt.

2) Dit licht aan de systeemeisen van de computer, welke Windows versie zat er voor deze Windows XP Home SP2 op?

Dan is de kans groot dat het besturingssysteem van de computer te oud is.
Ik zal er even mee langs gaan bij een goed computerbedrijf en vergeet dan absoluut de Windows XP Home SP2 cd niet mee te nemen!!

het lijkt erop dat je windows op de verkeerde partitie heb geinstalleerd

................en daarom kun je het beste opnieuw beginnen. XP CD in de lade en booten. Daarna alle partities verwijderen, nieuwe aanmaken en Windows op C installeren, probleem opgelost.

Bedankt allemaal!
Ik heb ook nog contact gehad met Microsoft en die kenden het probleem niet echt.
Ik heb jullie oplossing besproken en dat klonk ze als een mogelijk goede oplossing.
Dus de cd geladen en de partities verwijderd (en dus ook alle data!) en vervolgens mijn harde schijf opnieuw gepartitioneerd (mis nu wel 8 GB!) en XP geïnstalleerd. Nu bleek ook pas dat ik XP echt aan het installeren was.
En hij werkt!!!!!!!!!!!!!!!

Bedankt allemaal!
Ik heb ook nog contact gehad met Microsoft en die kenden het probleem niet echt.
Ik heb jullie oplossing besproken en dat klonk ze als een mogelijk goede oplossing.
Dus de cd geladen en de partities verwijderd (en dus ook alle data!) en vervolgens mijn harde schijf opnieuw gepartitioneerd (mis nu wel 8 GB!) en XP geïnstalleerd. Nu bleek ook pas dat ik XP echt aan het installeren was.
En hij werkt!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is mooi :thumb:

Veel pelzier met windows XP :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan