Link tonen op alleen bepaalde id's (PHP)

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Ik zit momenteel met het volgende probleem. Nu heb ik de vraag gekregen of ik ook wat links kon plaatsen op bijvoorbeeld pagina hallo.php?id=504 en hallo.php?id=323. Nu zit ik met het probleem dat ik de links dan op de pagina hallo.php moet inbrengen maar dat de links alleen getoond mogen worden op de id's die ik opgeef en niet op alle andere hallo.php?id=xxx id's.

Iemand enig idee of dit makkelijk voor elkaar te krijgen is en hoe?

Door in je database vast te leggen bij welk id wel een link hoort, en bij welk niet.

En is er ook iets mogelijk zonder database? Aangezien de links niet via een database etc. worden ingevoerd...

ja, icm PHP.

PHP:
<?php
//hieronder de id invoeren
if ($_GET["id"] == "1") {
//link, target en linktekst invoeren
echo"<a href='blablabla' target='_blank'>hier de linktekst</a>";
}
?>

En is er ook iets mogelijk zonder database? Aangezien de links niet via een database etc. worden ingevoerd...

Maak een array aan met alle ID-nummers.. En kijk of die in de url staat ook in die array staat..

PHP:
<?php
$array = array(301,302,654);

if(in_array($_GET['id'],$array))
{
  //weergeven van de links
}
else
{
  // niet weergeven
}

?>

Laatst bewerkt:
mm.., lijkt me dat je iedere ID een andere link wilt geven dus is die array overbodig, of je moet het zo doen dat hij met id een link heeft in de array...

mm.., lijkt me dat je iedere ID een andere link wilt geven dus is die array overbodig, of je moet het zo doen dat hij met id een link heeft in de array...

Dat kon ik er niet direct uit halen. Vond het een beetje een rare vraagstelling, maar als je dezelfde links op een aantal pagina's moet hebben lijkt me dit de beste oplossing. Als je per pagina anders links moet doen, zou ik inderdaad PER ID opgeven welke links het moeten zijn.

Ik heb deze werkend gekregen. Dank voor de hulp :thumb:

ja, icm PHP.

PHP:
<?php
//hieronder de id invoeren
if ($_GET["id"] == "1") {
//link, target en linktekst invoeren
echo"<a href='blablabla' target='_blank'>hier de linktekst</a>";
}
?>

Ik heb deze werkend gekregen. Dank voor de hulp :thumb:

Toch weer een nieuw vraagje op bovenstaande :D

Stel dat ik nou meerdere verschillende links stuk of 10 op 10 verschillende id's wil gebruiken. Kan ik de code dan 10x onder elkaar zetten?

Toch weer een nieuw vraagje op bovenstaande :D

Stel dat ik nou meerdere verschillende links stuk of 10 op 10 verschillende id's wil gebruiken. Kan ik de code dan 10x onder elkaar zetten?

Nou, ik zou zeggen probeer het eens :) in principe moet het kunnen.

:thumb: Ik ga er is naar kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan