Windows mail kan niet starten, help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvonneW

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Dag allemaal,

Zo langzamerhand ben ik de wanhoop nabij. Voor zover ik kan nagaan heb ik niets gedaan waardoor het euvel is ontstaan. Als ik mail opstart dan krijg ik 2 meldingen:

Kan Windows mail niet starten, Filteren van ongewenste e-mail initialiseren. De computer heeft onvoldoende geheugen of uw schijf is vol. (0x80070002)

Als ik dan op OK klik, dan verschijnt de volgende mededeling:

Kan windows mail niet starten omdat MSOE.dll niet kan worden geinitialiseerd.

Ik gebruik Windows Vista Home basic, als virusscanner AVIRA. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zoekend op de foutcode zie ik zo ontzettend veel verschillende situaties, dat ik ernstig begin te twijfelen.

In afwachting van een mogelijke oplossing,
Ivonne

Maar gaat deze laatste oplossing er niet van uit dat ik Windows mail gewoon kan openen? Want dat lukt dus niet!

Open Windows Mail en klik achtereenvolgens op Bestand > Exporteren > Berichten.

Maar gaat deze laatste oplossing er niet van uit dat ik Windows mail gewoon kan openen? Want dat lukt dus niet!

Open Windows Mail en klik achtereenvolgens op Bestand > Exporteren > Berichten.
Het is wellicht mogelijk dat het commande sfc /scannow dit kan verhelpen.

Start->uitvoeren->sfc /scannow (intypen).

Windows gaat dan systeembestanden scannen en eventueel repareren vanuit de cache.
(Bij mijn laatste scannow, werden mijn Windows-games weer teruggeïnstalleerd, dus misschien doet hij dat ook wel met Vista Mail).

Als voorlopig niets helpt en je hebt dringend een mailprog nodig, kun je Mozilla Thunderbird installeren.

Laatst bewerkt:
Ik probeer scannow te starten, maar er flitst even een zwart schermpje voorbij, en het is weg!?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik kan wel een ander mailpakket installeren, maar dat is toch niet de oplossing? Ik wil graag mijn (gevulde) mailbox en adressenboek terug.

Zou het overigens kunnen dat deze bestanden niet *.dbx heten? Ik kan deze namelijk met de zoekfunctie niet vinden?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Het eerste gaat over Outlook Express, en ik gebruik Windows mail. En de tweede google-resultaten, helaas, daar was ik al geweest.

Dus als er nog iemand suggesties heeft, die zijn MEER dan welkom :confused:

Opgelost. Wel een enorme omweg, en ik heb gelukkig hulp gehad. De mailbestanden zijn apart gezet, als gebruiker ben ik verwijderd en opnieuw aangemaakt, en daarna de mailbestanden weer in de juiste map gezet. Het werkt weer, bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan