Geen bass in geluid over headset, mic werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otherside

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hallo,

Ik heb een vraag.
Eigenlijk 2.
Ik begin met het probleem wat ik het eerst had.

1. Een paar maanden geleden sloot ik mijn oude headset op mijn vrij nieuwe laptop (maart 08 nieuw gekocht) aan. Gewoon met 2 jack plugjes, 1 mic, 1 audio. Daarvoor heeft het altijd gewerkt, maar ineens deed mijn microfoon het niet meer. Dus ik gooi de headset weg, het was toch al een oudje. Bij de media markt een nieuwe Logitech gekocht. Aangesloten, maar nee hoor ook geen werkende microfoon. Sluit ik hem aan en tik ik er op, doet ie het ongeveer 1-2 seconden, en daarna krijgt ie geen signaal meer door.

2. Ik zit net even Call Of Duty 4 te spelen. Geweldig spel, goede sounds. Dus ik ging naar een andere server omdat de andere zou afsluiten. Dus ik in dat spel, hoor ik ineens een 'vreemd' geluid. Bas weg. Ik sluit COD af, zet even een muziekje aan via Windows Media Player, en ik hoor geen bass. Het klinkt hetzelfde als dat je de zang uit een liedje probeert te verwijderen met bijv. Audacity (http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=editing&i=remove-vocals).

Graag wil ik weten hoe dit komt, en nog beter, hoe dit op te lossen.

Bij voorbaat heel veel dank.
Ricardo.

Laatst bewerkt:
Je probleem van geen bas komt waarsch. door een plug achterop de PC of naar je geluidssysteem die slecht contact maakt. Rommel eens aan de pluggen, en kijk of ze er goed in zitten. Als dat niet helpt, vervang dan de kabels.

Over de headset: Als het een USB-ding is, heb je dan erbij horende software geinstalleerd?
Zie je die Logitech headset in de geluidsinstellingen van MSN of Skype staan? (of bij welk programma je de headset ook gebruikt..). Staat ie ook geselecteerd in de Windows geluid-instellingen bij spraak?

Je probleem van geen bas komt waarsch. door een plug achterop de PC of naar je geluidssysteem die slecht contact maakt. Rommel eens aan de pluggen, en kijk of ze er goed in zitten. Als dat niet helpt, vervang dan de kabels.

Over de headset: Als het een USB-ding is, heb je dan erbij horende software geinstalleerd?
Zie je die Logitech headset in de geluidsinstellingen van MSN of Skype staan? (of bij welk programma je de headset ook gebruikt..). Staat ie ook geselecteerd in de Windows geluid-instellingen bij spraak?

Hallo,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb het altijd zo gedaan en het heeft gewerkt, nu moest ik iets rommelen om het geluid goed te krijgen. De mic werkte daardoor nog steeds niet.

Nu overgestapt op een USB headset en geen problemen meer.
Toch blijf ik het vreemd vinden.

Ricardo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan