Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Ik kom er niet uit hoe iemand die 60 is wordt voorgesteld door 59 jaar 12 maanden
Het geheel klopt uiteindelijk maar de weergave is slecht![]()
Mooie oplossing zo met ym en md:thumb:, die kende ik nog nietJulien, aangezien ik niet over 2007 beschik spring ik op goed geluk in. In bijlage berekening leeftijd met functie Datumverschil.
Mvg
Rudi
DAGEN360 rekent met jaren van 360 dagen (12 maanden van 30 dagen). Dit antwoord zal dus niet betrouwbaar/fout zijn.Ik heb een oplossing, hij is niet perfect maar werkt volgens mij wel.
Ik heb in C1 een hulpveld gemaakt door de formule =DAG(VANDAAG())
Dan werkt de volgende formule: =AFRONDEN.BENEDEN(DAGEN360(A1;VANDAAG();WAAR)/360;1)&" jaar "&AFRONDEN.BENEDEN(12*(DAGEN360(A1;VANDAAG();WAAR)/360-AFRONDEN.BENEDEN(DAGEN360(A1;VANDAAG();WAAR)/360;1));1)&" maand "&ALS(C1<DAG(A1);C1-DAG(A1)+31;C1-DAG(A1))&" dagen"
Er zal ongetwijfeld een betere te bedenken zijn, maar ik kwam nu even niet op iets anders.
De problemen onstaan namelijk volgens mij omdat excel altijd met getallen voor data werkt. Dus 365 of 365 dagen per jaar. Als je de leeftijd in maanden uitwilt drukken lukt dat dan niet omdat die paar dgen in een jaar extra je dwars gaan zitten.
=DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"y")&" jaar "&DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym")&ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym")=1;" maand ";" maanden ")&DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")&ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")=1;" dag";" dagen")
....waarom schrijven (en zeggen) wij Nederlanders altijd 33 jaar ipv 33 jarenRudi,
Even scherpslijpend:Nu geen () meer.Code:=DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"y")&" jaar "&DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym")&ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym")=1;" maand ";" maanden ")&DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")&ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")=1;" dag";" dagen")
DAGEN360 rekent met jaren van 360 dagen (12 maanden van 30 dagen). Dit antwoord zal dus niet betrouwbaar/fout zijn.
Paul,....waarom schrijven (en zeggen) wij Nederlanders altijd 33 jaar ipv 33 jaren![]()
Paul,
Ik heb even gegoogled, maar geen antwoord kunnen vinden. Vraag het me dus met jou af. :thumb:
....waarom schrijven (en zeggen) wij Nederlanders altijd 33 jaar ipv 33 jaren![]()
Meer offtopic kan niet![]()
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.