• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe de juiste ouderdom bereken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste vrienden,

Algemeen Nederlands zijn: één maand, twee maanden, een paar maanden. Alleen de tijdsaanduidingen die op -r eindigen (kwartier, uur, jaar), blijven in het enkelvoud na een bepaald hoofdtelwoord (behalve na beide) en na hoeveel, zoveel en een paar.

Dit is gangbaar in Belgiê, en aangezien ik een Belg ben.

Mag ik jullie alvast bedanken voor de vele reacties :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Beste huijb ;)

Had vanmiddag de tijd niet meer om te reageren, mensen moeten nog werken ook hé :D

Ik heb vroeger ook zelf gezocht naar deze vraag en zie mijn bestandje wat ik toen kreeg.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste huijb ;)

Had vanmiddag de tijd niet meer om te reageren, mensen moeten nog werken ook hé :D

Ik heb vroeger ook zelf gezocht naar deze vraag en zie mijn bestandje wat ik toen kreeg.

Het spijt me, maar deze oplossing is niet juist. Kijk maar eens goed naar de data in jouw bestandje, dan zal je het zien.
De enige juiste oplossing is volgens mij die van warme bakkertje:thumb:.

Beste bandito bob ;)

Had verkeerde bestandje geplaatst.

De formule luid als volgt:

Code:
=DATUMVERSCHIL(A1;B1;"y") & " jaar, " & DATUMVERSCHIL(A1;B1;"ym") & " maand, " & DATUMVERSCHIL(A1;B1;"md") & " dagen"

Met in cel A1 de geboortedatum en in cel B1 de datum van vandaag.

Voor diegene die twijfelen zie de volgende site

http://www.oplossing.be/index.php/topic,23547.msg121763.html#msg121763

Beste bandito bob ;)

Had verkeerde bestandje geplaatst.

De formule luid als volgt:

Code:
=DATUMVERSCHIL(A1;B1;"y") & " jaar, " & DATUMVERSCHIL(A1;B1;"ym") & " maand, " & DATUMVERSCHIL(A1;B1;"md") & " dagen"

Met in cel A1 de geboortedatum en in cel B1 de datum van vandaag.

Voor diegene die twijfelen zie de volgende site

http://www.oplossing.be/index.php/topic,23547.msg121763.html#msg121763

Dat is precies dezelfde oplossing als die van warme bakkertje. Die is inderdaad juist.:)

Met alle respect Raymond, maar ik kende deze al wel iets langer dan 13 augustus want anders had ik wel ineens de mooiere versie van Rob meegegeven.(Met bronvermelding)

Mvg

Rudi

Ik geef alleen even aan dat de vraagsteller ook op die links eens kan kijken.
Daar er gelijkaardige vragen worden gesteld.

Weet ook wel dat jij heel snel en heel veel mooie en goeie oplossingen geeft/aanbrengt.

Beste mensen allemaal,

uiteraard ben ik geholpen met jullie oplossingen, ik heb die van het warme bakkertje genomen en aangepast naar mijn behoeften. Wat het belangrijkste is ik heb er ook wat van opgestoken en heb nu een iets duidelijkere kijk op de datumvoering binnen excel.

Hartelijk Dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan