Windows activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiwion

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Ik heb mijn pc al 3 of 4 jaar en nu opeens komt hij dat ik Windows moet activeren, daarvoor moet ik een code invullen en ik kan die niet vinden.
Wat gebeurt er als ik na de 29 resterende dagen windows nog niet heb geactiveerd.

Hoi,

Heb je XP opnieuw geïnstalleerd?
Als je de melding krijgt dat je moet activeren en je doet dat niet, houdt XP er 'goeddeels' mee op. Je kunt er feitelijk niet meer mee werken.

Meestal ontstaat dit door een vrandering in de hardware. je kan ook telefonisch activeren kiezen. dan krijg je gewoon een Micrsoft medewerker aan de lijn, leg daar je verhaal aan uit, en die geven je dan wel de oplossing ;)

Meestal ontstaat dit door een vrandering in de hardware. je kan ook telefonisch activeren kiezen. dan krijg je gewoon een Micrsoft medewerker aan de lijn, leg daar je verhaal aan uit, en die geven je dan wel de oplossing ;)

Dit is toch alleen met vervangen van moederbord, harde schijf, of een processor?
Zelfs met het vervangen van een grafische kaart heb ik dat nog niet meegemaakt .... !!

Maar ik ben het in zoverre met je eens, dat een dergelijke melding tot activeren niet 'zomaar' gebeurt als je er al zo lang mee werkt als K. aangeeft.

Dit is toch alleen met vervangen van moederbord, harde schijf, of een processor?
Zelfs met het vervangen van een grafische kaart heb ik dat nog niet meegemaakt .... !!

Maar ik ben het in zoverre met je eens, dat een dergelijke melding tot activeren niet 'zomaar' gebeurt als je er al zo lang mee werkt als K. aangeeft.
Ik zeg dan ook 'Meestal' . Het komt maar zelden 'plots' voor, maar dat kan soms ook gebeuren doordat er per ongeluk een bestand zou kunnen zijn verwijdert dat te maken heeft met het activeren. In ieder geval, even een telefoontje met een microsoft-medewerker, en het is zo klaar.

@ Kiwion: lees ook dit eens, om het heractiveren in de toekomst te voorkomen: http://www.pcleek.com/Windows-XP/Wist-je-dat/Voorkom-het-her-activeren-van-Windows-XP.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan