Toetsenbord doet 't niet bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luigino

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Een hele hele hele tijd geleden had ik mijn oude (originele) toetsenbord verruild met een nieuwe, maar die gaat de USB-poort in. Als die erin zit, kan ik bij het opstarten niet naar veilige modus ofzo omdat de pc niet reageert op de toetsen. Ook als ik een stopfout heb gehad ofzo, komt er altijd bij het opstarten een menu waarbij je moet kiezen hoe je wil dat Windows opstart (veilige modus, laatst werkende modus, etc.), als dat komt kan ik ook niets. Ik heb 2 verschillende USB poorten geprobeerd, werkte bij geen van beide.

Weet iemand wat ik moet doen om 't werkende te krijgen?

Een hele hele hele tijd geleden had ik mijn oude (originele) toetsenbord verruild met een nieuwe, maar die gaat de USB-poort in. Als die erin zit, kan ik bij het opstarten niet naar veilige modus ofzo omdat de pc niet reageert op de toetsen. Ook als ik een stopfout heb gehad ofzo, komt er altijd bij het opstarten een menu waarbij je moet kiezen hoe je wil dat Windows opstart (veilige modus, laatst werkende modus, etc.), als dat komt kan ik ook niets. Ik heb 2 verschillende USB poorten geprobeerd, werkte bij geen van beide.

Jup,

Een PS/2 toetsenbord aansluiten, dan ga je bij het opstarten direct naar je bios. Als het goed is kan je daar ergens instellen dat de USB toetsenbord direct aangaat als je de computer aanzet. Dan kan je gewoon gebruik maken van je toetsenbord in het menu van veilige modus.

Jup,

Een PS/2 toetsenbord aansluiten, dan ga je bij het opstarten direct naar je bios. Als het goed is kan je daar ergens instellen dat de USB toetsenbord direct aangaat als je de computer aanzet. Dan kan je gewoon gebruik maken van je toetsenbord in het menu van veilige modus.
Whoop.. thanks! Nou nog een PS/2 [neem aan dat dat zo'n originele/non-USB toetsenbord is] zien te regelen, want me oude is juist broken :P

But thankx!

Hoi,

Daar zijn gewoon verloopstekkertjes voor die je in de ps2-poort van je pc steekt.
En daar kan dan weer je USB-toetsenbord op.
Nooit meer gedoe .... !

http://www.mycom.nl/Products/View/89885.aspx

Deze link van Mycom is maar een voorbeeld, je kunt ze in alle computerwinkels krijgen. Bij sommige nieuwe muizen of toetsenborden worden ze zelfs meegeleverd

Laatst bewerkt:
Hoi,

Daar zijn gewoon verloopstekkertjes voor die je in de ps2-poort van je pc steekt.
En daar kan dan weer je USB-toetsenbord op.
Nooit meer gedoe .... !

http://www.mycom.nl/Products/View/89885.aspx

Deze link van Mycom is maar een voorbeeld, je kunt ze in alle computerwinkels krijgen. Bij sommige nieuwe muizen of toetsenborden worden ze zelfs meegeleverd
Wat ik vandaag ontdekt heb is wel vaag, hij doet 't wel bij het opstatren, wanneer ik dus de keuze heb om BIOS setup enz te doen, maar daarna (bij Norton GoBack en mogelijk als de pc verkeerd afgesloten is en je die opties krijgt van Windows normaal opstarten enz) weer even niet, en bij de welkomstvenster weer wel... vet vaag!

Mja dat product is denk ik dan wel de oplossing! Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan