spoolsv.exe neemt 50% CPU tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

smits

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2002
Spoolsv.exe neemt 50% van de CPU tijd.

Via services.msc heb ik de print spooler uitgezet en weer aangezet.
Het CPU gebruik staat dan op nul maar loopt vervolgens weer langzaam op naar 50%.
In de map C:\Windows\System32\spool\Printers zitten geen printopdrachten

Microtrend virusscanner draat.
Ik heb gezocht op spoolsv.exe op de HD, en het lijkt alleen in windows gerelateerde mappen voor te komen.

Heeft er iemand een oplossing?

Heb je soms een hoop printeropdrachten in de wacht staan?
Ik zie dat je daar al naar gekeken heb.
Het verwijderen en weer installeren van de printer wil ook wel eens helpen

Laatst bewerkt:
wat gebeurt er als je de printer even deinstalleerd? Gebruikt SpoolSV dan nog steeds zo veel?

Een leuk stukje in het engels over spoolsvc.exe...
http://www.file.net/process/spoolsvc.exe.html

Waarschijnlijk is het een virus dat ervoor zorgt dat spoolsvc,exe zoveel in beslag neemt. Aan mijn zoekactie tenminste op te merken:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=spoolsvc&meta=

Zo iets had ik ook wel eens gehoord. Maar meestal sloop ik de print / scan functie uit mijn windows. Waardoor SpoolSV.exe ook niet mee draait. Ik heb zelf namelijk geen printer. Naja.. behalve op mijn laptop ;) die moet op school nog wel eens printen.

<ontopic>

Scan eens met een online virusscanner, en voor als je nog geen virusscanner (realtime op je computer) Download Avast of NOD32 of iets dergelijks. Download CCleaner trouwens ook eens, gewoon om je cookies enzo te verwijderen of je register te cleanen.

opgelost?

Bedankt voor jullie suggesties.
Uiteindelijk bleek de oplossing te zitten in het verwijderen van de printers.
Eén van de printers liet zich erg lastig verwijderen. Misschien was de installatie daar ooit een keer niet goedgegaan.

Vanavond probeer ik weer wat printers te installeren en kijk dan of het goed gaat.

Overigens had ik idd al eat xtra virusscanners gedraaid voor de zekerheid.

DJ: spoolsvc.exe is denk ik een ander programma; vergelijkbare opmerkingen heb ik echter over spoolsv.exe.

Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan