Bestanden overplaatsen naar nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestor2

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Beste helpers,
Onlangs heeft mijn Pc de geest gegeven met als reden: moederbord en cpu kapot.Omdat ik niet meer aan die oude stuk-gegane componenten kan geraken heb ik verkozen mij een nieuwe pc samen te stellen met modernere onderdelen.Als besturing systeem zou ik nog altijd willen werken met Win-Xp net zoals mijn voorgaande Pc en daar gaat precies mijn vraag over.
Ooit heb ik een Back-up gemaakt op mijn externe Iomega vaste schijf met als doel: na een crash kan ik alles weer terug zetten en moet ik niet alles terug installeren.Aangezien ik nu mijn nieuwe Pc ga samenstellen met nieuwere componenten ( moederbord,cpu,beeldkaart,hardeschijf..enz ) stel ik mij de vraag of ik met mijn externe vaste schijf zomaar zonder conficten mijn oudere configuratie terug kan zetten op mijn nieuwe Pc.
Graag uw mening a.u.b.
groeten
jack

hoi

neen aan gezien je nieuwe hardware hebt zul je ook een nieuwe xp instal moeten doen

Hoi,

Dat gaat niet lukken ander moederbord videokaart etc.(hardware) hebben allemaal andere drivers nodig je zou wel je gewone bestanden kunne overzetten.

Modag

Moadag is offline

maar hij zal wel bedoelen
games?foto? mail? etc etc
alles wat jij als back up gezet heb behalve dus je OS

ik heb vroeger ook wel eens een harde schijf met windows in een andere computer gedaan,en die pakte gewoon de hardwarecomponenten op.

was wel eenharddisk waar net win xp op nieuw was opgezet, dus proberen het maar eens zou ik zeggen.

ik heb vroeger ook wel eens een harde schijf met windows in een andere computer gedaan,en die pakte gewoon de hardwarecomponenten op.

was wel eenharddisk waar net win xp op nieuw was opgezet, dus proberen het maar eens zou ik zeggen.

Dan heeft hij toevallig de zelfde chipset etc. gehad anders gaat windows en de pc toch wel bokken hoor een schone installatie blijft in dit geval de beste optie.

Modag

een nieuw instal dus!!

Je kan je backup op een plaats in de zelfde Windows.

Ik bedoel. Je maakt een map in mijn documenten (op de nieuwe instal die je moet doen).

En je plaatst je backup in de map en zo kan je alle bestanden die je nodig hebt uit de map halen.

Beste helpers,
Onlangs heeft mijn Pc de geest gegeven met als reden: moederbord en cpu kapot.Omdat ik niet meer aan die oude stuk-gegane componenten kan geraken heb ik verkozen mij een nieuwe pc samen te stellen met modernere onderdelen.Als besturing systeem zou ik nog altijd willen werken met Win-Xp net zoals mijn voorgaande Pc en daar gaat precies mijn vraag over.
Ooit heb ik een Back-up gemaakt op mijn externe Iomega vaste schijf met als doel: na een crash kan ik alles weer terug zetten en moet ik niet alles terug installeren.Aangezien ik nu mijn nieuwe Pc ga samenstellen met nieuwere componenten ( moederbord,cpu,beeldkaart,hardeschijf..enz ) stel ik mij de vraag of ik met mijn externe vaste schijf zomaar zonder conficten mijn oudere configuratie terug kan zetten op mijn nieuwe Pc.
Graag uw mening a.u.b.
groeten
jack
Samenvatting van het geheel zou mogelijk kunnen zijn:
Nee, als je een mirror hebt gemaakt van de oude hdd (m.a.w. een schijfkopie van de gehéle harde schijf inc. Windows en al zijn instellingen) dan moet je die niet (willen) terugplaatsen op de nieuwe computer.
Ja, de inhoud van persoonlijke mappen in "Mijn documenten" kun je overplaatsen naar de nieuwe pc.

Ik hoop dat ik zo vrij mag zijn om met deze vraag bij dit onderwerp aan te sluiten.

Op de Windows CD staat de stapsgewijze installatie procedure.
Één van de opties is:

"Bestanden en instellingen van een andere computer overzetten "
Van een oude naar een nieuwe computer.

Er is sprake van de Wizard Bestanden en instellingen overzetten, waarmee het upgraden naar een nieuwe computer veel gemakkelijker wordt.

Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan