cr-rom station spoorloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

steefanus

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
beste mensen,

ik heb een vraag. ik heb 2 cd-rom stations, 1tje doet het sinds kort niet meer. hij doet het niet meer nadat hij een keer gemaakt is. ik weet niet of er wat geinstaleerd moet worden en hoe de berdrading hoort. het station dat het niet doet is een philips CDRW800 series. het is een oud systeem. maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. ik heb er een foto van gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe het met de bedrading zit. aan de grote witte platte stekker zit nog een tussen stuk die er in kan. maar als ik dat doe dan doet het bovenste station het niet meer.

bedankt

groet, Stefan

Bijlagen

• pc van binnu.JPG
    pc van binnu.JPG
    29,2 KB · Weergaven: 20
Eerste opzicht, moet nog een IDE kabel in vanaf je moederbord vandaan...
Daarnaast als hij het eerst deed en nu niet meer, dan hoeven er geen jumpers verplaatst te worden. Dit kan heeeeeel erg lang worden maar duurt ongeveer 2 minuten om het te doen....
Eerst even de IDE kabel erin doen vanaf je moederbord vandaan, dan hoor ik van je of hij het weer doet...
http://www.sip.be/hardware/ide-kabel-kl.jpg

jaa ik heb die kabel maar niet in de 2e zitten. wel in de 1e. maar als ik hem in de 2e doe dan doen ze het bijde niet. en vind windows ze niet. maar. hij opend wel het laatje waar je de cd in kan doen van bijde.

Laatst bewerkt door een moderator:
jaa ik heb die kabel maar niet in de 2e zitten. wel in de 1e. maar als ik hem in de 2e doe dan doen ze het bijde niet. en vind windows ze niet. maar. hij opend wel het laatje waar je de cd in kan doen van bijde.

enn... hij opend het kaatje nu ook al van beide.

Haha, dat bedoelde ik met het hele verhaal
ik wil je toch liever verzoeken om dit op msn te bespreken. Ik zet hier later even een verhaal neer.

Dit wordt een heel ingewikkeld verhaal voor je dat ik niet zo kan uitleggen.
Hoop dat je er een pc naast heb zodat ik het live kan vertellen hoe je het moet doen.
100 procent garantie dat ie nadat ik klaar ben met vertellen, je pc weer volledig werkt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan