• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB7

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Berichten
23
hallo

wie kan mij helpen met mijn documentje in excel, heb ontwerp met kolommen klaar en link naar klantenbestand, maar zit met formuleprobleem
mail me als je kan en wil helpen
ben bereid kleine vergoeding te betalen indien nodig

thx
 
hier proberen we elkaar via het forum te helpen....en niet via mail
 
Zet jouw bestand hier op het forum, maar zorg voor dezelfde structuur van de kolommen, maar wel met nepdata.
 
in kolom uren wasmand komt bv 1u15 , bij aantal hemden komt bv 6, 1 dienstencheque = 1uur, ee nieuwe hemdenkaart staat voor 8 hemden = 1 dienstencheque, dus maw voor deze opracht zijn 3 dienstencheques nodig en blijft er dan 45 min over + 2 hemden tegoed

hier moet ik dus een formule voor kunne maken, maar mn hooft staat al op barsten pfff

dus ieder hulp is welkom
 
in kolom uren wasmand komt bv 1u15 , bij aantal hemden komt bv 6, 1 dienstencheque = 1uur, ee nieuwe hemdenkaart staat voor 8 hemden = 1 dienstencheque, dus maw voor deze opracht zijn 3 dienstencheques nodig en blijft er dan 45 min over + 2 hemden tegoed

hier moet ik dus een formule voor kunne maken, maar mn hooft staat al op barsten pfff

dus ieder hulp is welkom

kan je iets duidelijker zijn aub? waarom heb je 3 dienstencheques nodig? en hoe kom je aan 45 min over?

die 6 hemden worden toch met 1 dienstencheque betaald en niet 3?
 
kan je iets duidelijker zijn aub? waarom heb je 3 dienstencheques nodig? en hoe kom je aan 45 min over?

die 6 hemden worden toch met 1 dienstencheque betaald en niet 3?

ja ff verduidelijken, ik krijg dus een wasmand met allerlei kleren waaronder 6 hemden
voor de hemden is er een andere regeling, per 8 hemden 1 dienstencheque en uur gestreken allerlei dus ook dienstencheque
dus voor deze wasmand van 6 hemden + allerlei moeten 3 cheques gegeven worden, maar dan rest er nog 2 hemden tegoed voor de volgende keer alsook 45 minuten andere kleding.
bij de volgende wasmand wanneer deze dan 1u 30 duurt moet en dus 1 cheque extra gegeven worden gezien er nog 45min tegoed stond, als bij volgende mand dan weer 6 hemden zitten is dit ook weer 1 extra cheque + 4 hemden tegoed

ik hoop dat je het een beetje snapt anders laat maar horen
thx alot
 
ja ff verduidelijken, ik krijg dus een wasmand met allerlei kleren waaronder 6 hemden
voor de hemden is er een andere regeling, per 8 hemden 1 dienstencheque en uur gestreken allerlei dus ook dienstencheque
dus voor deze wasmand van 6 hemden + allerlei moeten 3 cheques gegeven worden, maar dan rest er nog 2 hemden tegoed voor de volgende keer alsook 45 minuten andere kleding.
bij de volgende wasmand wanneer deze dan 1u 30 duurt moet en dus 1 cheque extra gegeven worden gezien er nog 45min tegoed stond, als bij volgende mand dan weer 6 hemden zitten is dit ook weer 1 extra cheque + 4 hemden tegoed

ik hoop dat je het een beetje snapt anders laat maar horen
thx alot


hoe kom je aan die 45 minuten tegoed? dat snap ik nog steeds niet.. zet je voorbeeld nog eens uit, maar op een duidelijke manier aub. dan kan ik er wel iets van maken ..
 
ok kga het proberen he, ik zal het even opsplitsen om te verduidelijken.

een dienstencheque = 1 uur strijk
een dienstencheque = 8 overhemden

klant brengt 1 wasmand strijkgoed, hierin zitten geen overhemden
deze wasmand neemt 1u.15 min in beslag, dus maw 1 cheque is niet genoeg gezien deze 1 uur dekt en klant moet dus een 2de cheque geven.
2 cheques = 2 uur strijk
gezien hij voor 1u15 min moet betalen rest er voor de 2de cheque 45 minuten, ben je nog mee ?
dus volgende week komt diezelfde klant weer met een wasmand en wederom is hier 1u15min voor nodig.
gezien het feit dat hij nog 45 min tegoed had, moet hij dus voor 30 min betalen, 30 min = 1 cheque en dan blijft daar weer 30 min van tegoed.
snappie ?

nu stel dat klant alleen overhemden brengt, als hij er 8 brengt betaald hij 1 cheque en thats it.
brengt die klant nu bv 10 hemden, dan moet hij dus 2 cheques geven en blijft er voor die 2de cheque 6 overhemden tegoed, want 2 cheques zijn 2x8 = 16 overhemden
dus eigenlijk best ook apart te formuleren. zo word het niet te ingewikkeld.

ik hoop dat je het een beetje snapt.
ik hoor het graag van je

thx
 
Laatst bewerkt:
Is dit niet gewoon een wiskundig probleem ?

1 dienstencheque = 1uur, een nieuwe hemdenkaart staat voor 8 hemden = 1 dienstencheque

oftewel: 8 hemden = 1 uur = 1 dienstencheque
 
ja is het ook, maar ik weet niet hoe ik de formules moet maken in excel
:(

Is dit niet gewoon een wiskundig probleem ?

1 dienstencheque = 1uur, een nieuwe hemdenkaart staat voor 8 hemden = 1 dienstencheque

oftewel: 8 hemden = 1 uur = 1 dienstencheque
 
Ik zou alles terugbrengen tot 1 eenheid, dus 1/8 van een uur:

=60/8

en iets in de trant van:

Als er meer overhemden zijn dan 1 uur, bereken dan het totaal

IF T>60 then U=U+1 M=T-60
 
Ik zou alles terugbrengen tot 1 eenheid, dus 1/8 van een uur:

=60/8

en iets in de trant van:

Als er meer overhemden zijn dan 1 uur, bereken dan het totaal

IF T>60 then U=U+1 M=T-60

ik heb een eerste opzet gemaakt.. nu zou je besteen nieuw blad maken waarin je dan telkens de overschotten vn vorige keer als begin ingeeft.. en dan kan je zien hoeveel hij nu nog moet betalen..de gele cellen zijn cellen die je kan laten variëren..
 

Bijlagen

  • strijkservice.xls
    15,5 KB · Weergaven: 22
nee de overhemden worden niet in tijd berekend, enkel per stuk, en dus 8 hemden per cheque

de andere strijk is dus wel per tijd en dan moet de formule toch anders zijn
weet alleen niet hoe ik ze moet maken :(
 
Als je dingen met elkaar wilt vegelijken of verrekenen, dan moet je toch echt wel
1 rekeneenheid aanhouden. In jouw geval is een tijdseenheid het beste.

Pas evt toe: tijd/ (1/8) = aantal hemden
 
Zoiets misschien???
 

Bijlagen

  • strijkertje babo.zip
    48 KB · Weergaven: 24
nee de overhemden worden niet in tijd berekend, enkel per stuk, en dus 8 hemden per cheque

de andere strijk is dus wel per tijd en dan moet de formule toch anders zijn
weet alleen niet hoe ik ze moet maken :(

ik reken toch per DC 8 hemden.. per stuk maw.. kijk maar na, en de andere strijk is idd per tijd, per DC 1u en 15 min ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan