hoe weet ik of m'n netwerkkaart stuk is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aliza

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Geeft hij het soms aan? of heb je geen netwerkverbinding meer?

Als je netwerkkaart echt stuk is zul je geen draadloze netwerken in de omgeving meer kunnen detecteren. Het meest eenvoudig is om de kaart te testen door verbinding te maken met een onbeveiligd draadloos netwerk, dat zou in 1 keer moeten lukken.

Zie 'Verhoog'
Alleen het eerste deel van zijn reactie is belangrijk

Met andere woorden:
Zodra (wat is het eigenlijk, een laptop of een pc?) er draadloze netwerken worden gevonden, werkt je netwerkkaart ..... punt.

Sorry, negeer mijn reactie tot zover; ging ervan uit dat hij draadloos zou zijn.

Op jou threath is eigenlijk een weinig zinnig antwoord te geven. Je zou de moeite kunnen nemen iets meer informatie te geven ...... !

Laatst bewerkt:
Het gaat ook om draadloos. Tenminste, dat lijkt me wel als het topic in de sectie 'draadloos netwerk' staat.

het gaat om een notebook en draadloos natuurlijk.

ik zie geen draadloze netwerken in de omgeving meer, dus dan is hij stuk? Hoe kan zoiets gebeuren dan? en wat moet ik nu doen om te herstellen?

Hij heeft dus voorheen wel goed gewerkt? Je hebt toevallig niet van besturingssysteem gewisseld (van XP naar Vista of zo)? Kijk eens in het apparaatbeheer (rechtsklik op deze computer - hardware - apparaatbeheer) of je de 'draadloze netwerkadapter' ziet staan en of daar gele vraagtekens of rode kruizen doorheen staan.

Hij heeft dus voorheen wel goed gewerkt? Je hebt toevallig niet van besturingssysteem gewisseld (van XP naar Vista of zo)? Kijk eens in het apparaatbeheer (rechtsklik op deze computer - hardware - apparaatbeheer) of je de 'draadloze netwerkadapter' ziet staan en of daar gele vraagtekens of rode kruizen doorheen staan.

Voorheen deed hij prima. Opeens de volgende dag niet meer. Neej, ik heb niks gewisseld heb er helemaal geen verstand van en zit er ook niet zulke dingen. Wat ik zo raar vind is dat het lampje op oranje brand van wireless, eerste brandde hij altijd op blauw.

Als ik thuis kom ga ik de apparaatbeheer even bekijken.

Hoi,

Op laptops kan je de draadloze netwerkkaart uitschakelen.
Hoe, dat is afhankelijk van merk en type.

Op mijn Toshiba zit aan de voorkant een klein knopje, wat dus 'enige moeite' kost om hem uit te schakelen.
Andere hebben een druktoetsje aan de bovenkant van het qwerty-toetsenbord. Dan gaat het al makkelijker en dus ook mogelijk 'onbewust'
Bij weer andere laptops werkt het met een Fn-Functietoetscombinatie, die kan je 'per ongeluk' hebben ingedrukt.

Het kán natuurlijk ... dat dat kaartje kapot is. Maar zo veel komt dat neit voor, dus .....

Oh zou kunnen, ik heb namelijk HP en waarschijnlijk zit er wel de FN knopje moet even thuis goed bekijken.

Heeft dit te maken met de ingebouwde draadloze netwerkadapter? Als ik op start “wireless assistant” intik dan wordt hij niet geopend. Dat vind ik vreemd. Hoe kan ik dat open krijgen?

Laatst bewerkt:
Als ik naar "apparaatbeheer"ga en dan op netwerkadapter dubbel klik ontbreekt er een stuurprogramma netwerk, waarschijnlijk de wlan adapter.

Als ik verbinding wil maken met internet krijg ik een melding"er is geen netwerkadapter voor draadloze netwerken geinstalleerd en geconfiguereerd.

Het lijkt er inderdaad op dat de kaart is overleden, want als je pc m niet eens meer detecteert... Óf hij zit niet meer goed op z'n plaats gedrukt op het moederbord. Je zou m eens open kunnen (laten) maken om te kijken of alles nog goed zit.

Hoe oud is je laptop? Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de WLAN adapter van mijn laptop er na 3 jaar mee stopte.

Heeft er misschien iemand in de bios gerommeld?
Daar issie meestal ook uit te schakelen maar dat doe je niet perongeluk

Het lijkt er inderdaad op dat de kaart is overleden, want als je pc m niet eens meer detecteert.

Dat lijkt mij juist niet.....het apparaatbeheer zegt dat het stuurprogramma ontbreekt (volgens de reactie van Aliza), dus de kaart wordt nog wel degelijk gezien. Misschien dat een 'schoonmaakactie' de driver heeft doen verdwijnen.
Wellicht dat het opnieuw installeren van de driver wil helpen.

Dat lijkt mij juist niet.....het apparaatbeheer zegt dat het stuurprogramma ontbreekt (volgens de reactie van Aliza), dus de kaart wordt nog wel degelijk gezien. Misschien dat een 'schoonmaakactie' de driver heeft doen verdwijnen.

Je hebt gelijk, ik las dat de adapter ontbreekt, maar het is het stuurprogramma. Vergeet mijn vorige post! :o

Het lijkt er inderdaad op dat de kaart is overleden, want als je pc m niet eens meer detecteert... Óf hij zit niet meer goed op z'n plaats gedrukt op het moederbord. Je zou m eens open kunnen (laten) maken om te kijken of alles nog goed zit.

Hoe oud is je laptop? Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de WLAN adapter van mijn laptop er na 3 jaar mee stopte.

mijn laptop is pas 1 jaar oud :S

Mea culpa!

Dus, zoals Maestro al aangaf, probeer de driver opnieuw te installeren. Heb je een cd bij je laptop gekregen met drivers erop?

Als ik het “apparaat beheer” open en vervolgens het “netwerk adapater” open klik zie ik geen draadloze netwerk staan dus de wlan. Dus dat ontbreekt bij mij.
Ik heb ook op m’n bureaublad zo’n helpdesk staan en als ik het probleem daar in tik over de netwerkadapter geeft hij aan dat wanneer het ontbreekt of verlopen is dat je dan moet installeren/bijwerken.
Dus dit wil toch niet zeggen dat de netwerkkaart stuk is?

Schoonmaakactie? Bedoel je de virusscanner die dit gedaan kan hebben?

Mea culpa!

Dus, zoals Maestro al aangaf, probeer de driver opnieuw te installeren. Heb je een cd bij je laptop gekregen met drivers erop?

Neej, ik heb helemaal niks mee gekregen. Ik vind dit zo raar. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan