Password BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blacktron

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Hallo ik heb hier een notebook van het type L51ii0.
Hier zit een PhoenixBIOS in en deze zit op slot.
Kleinkinderen hebben in een onbewaakt ogenblik in de BIOS een Admin Password gezet.
Zij weten niet meer wat het was en nu zit het notebook op slot.
Cmos batterij is er al een nacht uitgeweest waardoor de tijd en datum weg was, maar nog steeds vraagd de BIOS om een Password als het start.
Volgens de handleiding zit het in de NVRAM, en moet het apparaat terug naar de fabriek?
Weet niet hoe ik verder moet. Wie weet een bruikbare oplossing.

Heb je al een paar wachtwoorden geprobeerd? Want volgens mij als het een fout password is kom je er nog steeds in ...

Heb je al een paar wachtwoorden geprobeerd? Want volgens mij als het een fout password is kom je er nog steeds in ...

Ik heb de rij Phoenix backdoors geprobeerd.
ook enkele varianten van diverse merken, Als je drie keer een fout wachtwoord geeft gaat het systeem op slot en moet je opnieuw starten.
Ook via Google e.e.a gevonden maar niets werkt.
Kan helaas ook niet via F12 (multyboot) opstarten omdat er eerst een password ingevoerd moeet worden.
Maar ik sta open voor alle hulp en ideeën die er zijn.

Hoi !

Heb je het over een Sony ?

Bios-reset zou het moeten oplossen, maar dat heb je al geprobeerd.....

Ik heb wel een tooltje, maar daarvoor moet je laptop vanaf floppy of CD kunnen opstarten, en dat kun je nu net niet instellen....

Toch nog proberen met de CMOS batterij eruit de 2 kontakten daarvan even kort te sluiten.

Lukt dat ook niet heb je professionele hulp nodig.

Greetz,

Harry.

bios op slot.

Hallo Harry;

Ja zeker is geprobeerd battery er uit.
Een nacht laten liggen. Geenresultaat.
Weer er uit lipjes kort gesloten na een dag weer proberen.
Geen resultaat. erg jammer. Kan nu geen kant uit.
Het is een ONE notebook met type aanduiding L51ii0.
Heb begrepen dat er ergens in Den Bosch een service center zit van een ander merk, maar met dezelfde mainboards.
Kan het allen niet vinden. Wie wie kan mij vertellen waar zij zitten.
Met dank zo ver.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan