• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba vraagje: herhalende codes

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hey,

Ik heb twee codes apart geschreven, namelijk hidethem() en UnHideThem() (deze staan gedeclareerd als 'sub hidethem()' en 'sub unhidethem()').

In programmatie kan je codes apart zetten en die dan herbruiken. Nu vraag ik mij af hoe ik deze codes kan oproepen vanuit een private sub.

Groetjes en alvast bedankt.

Hey,

Ik heb twee codes apart geschreven, namelijk hidethem() en UnHideThem() (deze staan gedeclareerd als 'sub hidethem()' en 'sub unhidethem()').

In programmatie kan je codes apart zetten en die dan herbruiken. Nu vraag ik mij af hoe ik deze codes kan oproepen vanuit een private sub.

Groetjes en alvast bedankt.

Als ik het goed begrepen heb gewoon de naam intoetsen.
Bijv.:
Code:
Private Sub Begin()
gedag
End Sub

Public Sub test()
MsgBox "test"
End Sub

Start Begin.
De public sub Test wordt aangeroepen en er verschijnt dus een messagebox op het scherm met "test"

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als ik het goed begrepen heb gewoon de naam intoetsen.
Bijv.:
Code:
Private Sub Begin()
gedag
End Sub

Public Sub test()
MsgBox "test"
End Sub

Start Begin.
De public sub Test wordt aangeroepen en er verschijnt dus een messagebox op het scherm met "test"

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan krijg ik de volgende compile error:
Code:
Compile error: 
expected :=

Groetjes

Dan krijg ik de volgende compile error:
Code:
Compile error: 
expected :=

Groetjes

Dat heeft niets met de aansturing te maken maar met de code zelf.
Kan je eventueel de code bijsluiten?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Om een of andere reden blijkt het nu te werken. Heb het bestand eens afgesloten en terug opgestart en nu lukt het wel.

Mijn excuses...

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan