xp drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

bverhoof

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2003
goede morgen
heb een aspire x3200 gekocht met vista wil hier echter xp pro opzetten zoals gewoonlijk zijn er op de site van acer weer geen xp drivers te downloaden weet iemand waar wel

gr bernard

Gebruik een tool als everest om te kijken welke hardware (merk en type) er allemaal in je machine zit. en download de drivers bij de desbetreffende fabrikanten

ik zou geen everest gebruiken die is een beetje verouderd omdat die gestopt is met de free edition, ik zou pcwizard gebruiken dat is een goed alternatief en gratis

Grtz Dwergman25 :thumb:

EDIT: je was me net 1 minuut voor Bertus :evil: haha :P

goede morgen
heb een aspire x3200 gekocht met vista wil hier echter xp pro opzetten zoals gewoonlijk zijn er op de site van acer weer geen xp drivers te downloaden weet iemand waar wel

gr bernard

Hi Bernard,

Ook ik heb een Acer X3200 gekocht en wilde deze "downgraden" (hoe kan je Vista verwijderen downgraden noemen :) ) naar XP en heb even moeten zoeken, maar dit is mijn oplossing uitgevoerd op een andere PC.

De drivers kunnen worden gedownload van:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/desktop/aspire_x3200/driver/xp/

Als je deze hebt gedownload, de zip uitpakken en de RAR uitvoeren.
De installatie zal beginnen. Deze kan je straks gewoon cancellen.
De installatie zal zijn bestanden uitpakken naar C:\WINDOWS\TEMP\<driver>-directory.
Kopieër vanuit deze directory alle bestanden naar bv C:\Drivers\<driver>-directory
Cancel de installatie
Herhaal dit totdat je alle drivers hebt gedownload en uitgepakt.

Kopieër je XP-CD naar de harde schijf, bv C:\XP_INST
Kopieër het XP SP3 naar de harde schijf, bv C:\XP_SP3

Download en installeer nLite van www.nliteos.com
Met dit programma kan je het XP SP3 en de drivers slipstreamen in je XP Installatie map.
Bij de drivers zal je dubbele entries tegenkomen. Deze even de-selecteren.
Let voor de nForce drivers, dat je "Text-mode" selecteerd.
Ook kan er dan een ISO-bestand gemaakt worden waarmee een bootable CD gebrand kan worden. Deze ISO kan geopend worden met bv Nero.
Meer info: http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html

Als het branden klaar is, de CD in de X3200 stoppen en laten opstarten van CD en de installatie begint.
1 opmerking als de installatie klaar is:
De DVDRAM wordt NIET standaard herkent als brander.
Volg deze aanwijzingen zoals hier beschreven:
http://support.microsoft.com/kb/316529
en dan nog kan je geen CD's branden onder Windows Media Player.
Tevens zijn er veel problemen om van MP3's, muziek CD's te branden.
Ikzelf gebruik op die PC Magix Speed 2.
Het is maar dat je het even weet.....
Ik hoop dat je voldoende gegevens nu hebt en succes met je Acertje.
Ikzelf ga verder onderzoeken hoe ik die DVDRAM normaal als brander kan laten functioneren....

Mvg,
skamsma

Hallo allemaal,

ik heb alle linken hierboven geprobeerd, maar kan geen enkel xp driver vinden voor aspire x3200.

Kunnen jullie mij misschien hiermee helpen?

Nieuwe links

Aan allen,

Ik kreeg via mijn Hyves een verzoekje binnen omdat Acer met hun toppie service de XP drivers heeft verwijderd van hun FTP-Server.
Hieronder staat het gedeelte wat ik heb geantwoord, inclusief de links van de originele drivers:

Je hebt een nForce nForce 730a chipset met een GeForce 8200 VGA-kaart (als dat correct is)
De laatste drivers kan je downloaded via
http://www.nvidia.com/object/nforce_winxp_15.24.html
Dan heb je in 1x de drivers van je chipset, je netwerkkaart en vga-kaart.

De Realtek Audo High Definition Audio Codecs geluidskaart drivers kan je downloaden via:
http://www.realtek.com/downloads/do...=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false
en dan doorlinken of gewoon de onderstaande links gebruiken.
ftp://202.65.194.212/pc/audio/WDM_R210.zip
of
ftp://152.104.238.19/pc/audio/WDM_R210.zip
of
ftp://61.56.69.18/pc/audio/WDM_R210.zip

Het KAN een trage download zijn, even proberen dus.
(Let wel, ik nog niet zolang geleden versie R205 gedownload, dus die versies gaan erg hard.)

Als je dit alles gedownload hebt, via nlite erin slipstreamen tesamen met XP SP3 zoals ik het op het forum heb vermeld en met deze nieuwe CD opstarten en je kan XP installeren.

Tip: Gebruik geen Magix Speed 2 CD/DVD-brand programma op de X3200. Werkt niet.
Er zit namlelijk (tenminste in de mijne) een "vage" brander in waarvan heeeeel weinig is te vinden op het Internet.
Voor de rest ben ik zeer te spreken over deze PC, vooral omdat hij zo fluister stil is.

Let wel, ik neem geen enkel verantwoordelijkheid eventuele foutieve drivers/downloads.

Succes :thumb:
Mvg,
skamsma

Hallo allemaal,

ik heb alle linken hierboven geprobeerd, maar kan geen enkel xp driver vinden voor aspire x3200.

Kunnen jullie mij misschien hiermee helpen?

Zie mijn laatste post hierboven......
Mvg,
skamsma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan