Geen internet na herinstallatie windowsxp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellepc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo iedereen,

Ik heb eergister mijn computer opnieuw geinstalleerd (windows xp home edition SP2) . Maar nu weet ik niet hoe ik me internet moet installeren.. we hebben een netwerk thuis.. maar hoe kan ik daar in komen?

MVG, Jelle

Hallo iedereen,

Ik heb eergister mijn computer opnieuw geinstalleerd (windows xp home edition SP2) . Maar nu weet ik niet hoe ik me internet moet installeren.. we hebben een netwerk thuis.. maar hoe kan ik daar in komen?

MVG, Jelle

drivers instaleren
ga maar eens naar; rechtermuisknop 'deze computer' --> eigenschappen ---> tabblad hardware --> knop apparaatbeheer --> aanschou de gele uitroep/vraagtekens.

dan heb je ckerheid dat het aan drivers ligt

suc6 BJ

Miss hele domme vraag , (maar daar is dit forum voor)
hoe moet ik die drivers installeren ?

en over die gele vraagtekens, er staan inderdaad gele vraagtekens

doe eens rechtermuisknop op zo'n driver en kies dan driver updaten, mischien vind ie hem automatisch

okee weet je toevallig welke netwerkkaart je hebt?

als je het niet weet moet je ff het programmatje pcwizard downloaden daar kun je zien wat voor hardware je in je pc hebt zitten.

heb pcwizart al op me pc gezet via usb-stick ;) waar moet ik dan kijken?

aan de linkertaakbalk klik je die wereldbol met dat stekkertje aan en dan networkcard description kun je zien welke netwerkkaart je hebt ;)

d77fc8ca88ce52f74ed51ea2b19e5c2c.jpg

als we dat weten kunnen we verder :thumb:

Laatst bewerkt:
vreemd genoeg staat er onder het dingetje netwerk geen 'network card' maar in maar onder 'system samuri' (gewoon wat opent als je pcwizart opstart) staat wel network card en daar staat.. : Realtek Semiconducter RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC

Ik weet niet of dit hetzelfde is als 'network card' onder 'network' ?

Groetjes Jelle ;) (en alvast heel erg bedankt dat u me helpt :) )

Miss hele domme vraag , (maar daar is dit forum voor)
Onthoudt één ding: vragen zijn nooit dom. Het is pas dom als je vragen hebt die je niet stelt, want dan kom je het nooit te weten.

Dit forum is om mensen te helpen met vragen over computers en alles wat daarmee te maken heeft.

Ok ;)

De vraag is opgelost.. iemand anders heeft mij geholpen.. (jullie ook heel erg bedankt voor je hulp hoor ;) :) :thumb: )

Even hoe ik het gedaan heb,

heb via usb stick dus pcwizart op me pc gezet, en daar stond dat me moederboord 'Gigabyte 945-GM-S2' is.. toen heb ik op een andere computer de LAN Driver gedownload daarvoor.. en die ook overget op mijn computer.. en toen die driver geinstalleerd, en hopla, er was internet :D

Groetjes Jelle :thumb:

Als je XP opnieuw geinstalleerd hebt dan kunnen er nog wel meer drivers ontbreken.
Heb je ook de Chipset- Audio- en Video-drivers geinstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan