documenten delen via website

• Onderwerp starter Onderwerp starter DVDL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDL

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Ik heb een website met een beveiligde pagina waarop ik al de verslagen en dergelijke van de ouderwerking plaats. nu doe ik dat door voor elk document dat ik upload een hyperlink te plaatsen op een index pagina. men kan dan ook enkel de doc. lezen of downloaden.
Kan ik op een of andere mannier de ganse map waarin de verslagen staan toegankelijk maken?
Bedoeling is dan dat ik enkel nog de doc. moet uploaden.
nog beter zou zijn dat iedereen die ik toegang geef ook zelf doc. kan aanpassen of toevoegen. iets zoals een shared folder maar dan via internet kan dat?

Windows Live SkyDrive
is waarschijnlijk een optie voor jou probleem
enige wat je er voor nodig bent is een live.nl of een Hotmail.com emial adres (gratis aan te maken op hotmail.com)
http://skydrive.live.com/
meld je aan en je hebt gratis 5 GB aan opslag , in een lijst kun je selecteren wie toegang hebben tot jou files, ook kun je automatische een mail versturen door die gene op de hoogte te stellen.

je kunt hierbij zelf mappen aan maken,
eigen namen geven,,, alles wat je wilt uploaden (tot 5 GB)
openbare & gedeelde mappen aan maken.

handig, en volgens mij een oplossing voor jou probleem
je kunt door middel van een "Insluit" knop een HTML code maken voor je site, met 1 druk op het plaatje kun je dan het bestand downloaden...

voor meer info vraag maar...

succes :thumb:

Windows Live SkyDrive
is waarschijnlijk een optie voor jou probleem
succes :thumb:

tnkx, das idd. al een oplossing.
Probleem is dat ik met redelijk wat PC leken te maken heb:confused:
Ik zocht eigenlijk naar een toepassing waardoor je een folder zou kunnen openen net alsof deze op je HDD staat, (of zoals een shared drive in een lokaal netwerk) bestandje openen, gegevens invullen terug sluiten save "ja" en klaar.
via skydrive moet je nog steeds downloaden, lokaal aanpassen, lokaal saven en dan terug uploaden.
Ik weet niet of hetgeen ik zoek bestaat via een internet toepassing:(

ik geloof dat er zoiets als 'google docs' was....

(... ja, gewoon even google-n op 'docs' en voila)

:thumb:

ik geloof dat er zoiets als 'google docs' was....

(... ja, gewoon even google-n op 'docs' en voila)

:thumb:

Al geprobeerd maar dat is het ook nog niet.
ben nu aan het experimenteren met gmail drive das een klein progje dat gebruikt maakt van de opslagcapaciteit van gmail. hiermee kun je een virtuele drive aanmaken die quasi hetzelfde werkt als een gewone HDD. je kunt rechtstreeks doc. openen en saven op de virtuele drive en dat is wat ik nodig heb.
moet nu nog uittesten wat effect het geeft als je met 2 of meer tegelijkertijd de drive wil openen aangezien ik maar 1 gmail account gebruik en deze dan wil delen.

Voor de geintresserden, gmaildrive is een klein progje waarmee je een gmail e-mail kunt (mis)bruiken als een online drive. account en paswoord doorgeven en je hebt een gezamelijke drive waarop je gewoon bestanden kunt openen en saven.
enige opmerking, als je een bestand opent moet je om correct terug te saven de toepassing volledig sluiten (als je dus een exell file opent op gmail dan mag je niet enkel het doc. afsluiten maar moet je exell volledig afsluiten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan