website maken met 0 ervaring

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramHuisman

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo, ik heb een vraag.
ik ben nu 15 jaar (niet dat dat er toe doet maar) ik heb het altijd leuk gevonden om web site's te maken [een paar keer gedaan op bassischool]

maar ik wil graag echt een mooie grafishe site
met mooie afbeeldingen echt gewoon een goede site.
alleen ik heb 0 ervaring
ik ben erg handig met photoshop en kan er eigenlijk van alles mee
nu is mijn vraag welk programma is het best voor het maken van een web site?

ik heb ook een beetje rond zitten neuzen hoe het zit met frontpage.
ik zie vaak in dit forum dat mensen zeggen dat frontpage verouderdt is en dat de site's alleen werken bij IE en niet bij opera en firefox enzo.

dus graag een serieuze mening van een kenner op dit gebied:thumb:

Als je al handig bent met photoshop zou ik ten eerste even wat tutorials zoeken over websites ontwerpen en over slicen van websites (mocht je dat nog niet kunnen).

Vervolgens koop (kuch download kuch) je Adobe Dreamweaver CS3 en misschien kan je dan daar ook een aantal tutorials van volgen. Er is redelijk wat aanbod in tutorials dus je kunt meestal wel vinden wat je wilt weten.

Verder is het een beetje een kwestie van langzaam opbouwen en trial en error, kom je er echt niet uit kun je altijd weer vragen stellen op helpmij :P

Suc6!

Doe jezelf een plezier en begin met het maken van een eenvoudige site in kladblok (of beter notepad ++). een goed hulpmiddel daarbij is de site http://www.handleidinghtml.nl Op het moment dat je nl met html en css goed uit de voeten kan kan je met bijna ieder programma je echt mooie site maken. (alleen doe het niet met frontpage want die maakt er een html bagger van waardoor je site niet zo snel zal zijn al hij had kunnen zijn. Een aardige tip is om het dan met dreamweaver te oen. kost er een paar centen (kuch /heilig bootje blik) maar dan heb je ook wat.

Hallo, ik heb een vraag.
ik ben nu 15 jaar (niet dat dat er toe doet maar) ik heb het altijd leuk gevonden om web site's te maken [een paar keer gedaan op bassischool]

maar ik wil graag echt een mooie grafishe site
met mooie afbeeldingen echt gewoon een goede site.
alleen ik heb 0 ervaring
ik ben erg handig met photoshop en kan er eigenlijk van alles mee
nu is mijn vraag welk programma is het best voor het maken van een web site?

ik heb ook een beetje rond zitten neuzen hoe het zit met frontpage.
ik zie vaak in dit forum dat mensen zeggen dat frontpage verouderdt is en dat de site's alleen werken bij IE en niet bij opera en firefox enzo.

dus graag een serieuze mening van een kenner op dit gebied:thumb:

ik heb Nuv dat is en handig programma en werk er mee (als het kan)
hier de website: http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/ het werkt goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan