Pc samenstellen voor 650 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

bram88

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Hallo,

Ik wil een nieuwe pc samenstellen, waarop ik een beetje kan gamen (nfs pro street/ fifa 08(zou er ook fifa 09 op willen gaan spelen) en voor school.
Ik zit er aan te denken om een quad core te nemen, want ik gebruik hem toch het meeste voor school. Ik heb alles nodig behalve windows. Ik had dit samengesteld:

Is dit aan te bevelen of kan ik beter een dual core pakken?

wat ik had gedaan:
goede duo core gekocht

en omdat je veel gamed, meer aandacht besteed aan de videokaart.

ook 2 GB extra geheugen erbij is wel leuk om bij de tijd te blijven! het kost nu bijna niets meer dat geheugen!

suc6 ermee

Laatst bewerkt door een moderator:
wat ik had gedaan:
goede duo core gekocht

en omdat je veel gamed, meer aandacht besteed aan de videokaart.

ook 2 GB extra geheugen erbij is wel leuk om bij de tijd te blijven! het kost nu bijna niets meer dat geheugen!

suc6 ermee

Maar dat heeft toch geen nut, want ik heb een 32 bit versie van windows xp thuis liggen. dan gebruikt ie maar 3,2 gb

Eigenlijk is het 3.5gb wat nog steeds een flinke stijging is.

Niet waar, het is iets van 3,24 geloof ik, bram heeft ongeveer gelijk, alhoewel het nog steeds nut heeft hoor, ik zou er ook 4 GB insteken

Maar dat heeft toch geen nut, want ik heb een 32 bit versie van windows xp thuis liggen. dan gebruikt ie maar 3,2 gb

scheelt wel, teminste bij mij wel en laat ik nou net 4-gig met een Quad-core hebbe.. ;) :thumb: maar ik doe idd meer multitasken, teminste het gamen is voor mij al verleden tijd. Omdat games meestal maar gebruik maken van 2 cores (kan het bewijzen) zou ik idd een dual-core nemen en een betere videokaart zoals helpmijtoch zegt!

Is dit dan meer iets?

Ik heb er nog een kast koeler bij gezet omdat ik niet weet of er eentje inzit.

Dit is echt niet goed hoor.
Welk besturingssysteem ga je gebruiken? XP of Vista? Als je XP gaat gebruiken is 2GB ram meer dan genoeg.

Die kast heeft een er ook een voeding bij en het kost samen 30 euro.
Voeding & kast (met goede airflow) zijn toch wel belangrijke dingen. Een voeding moet je zeker een A-merk van rond de 50 euro nemen. Kast kost je ook zon 40 euro.

Met dit budget is Intel te duur.
Als je wel Intel wilt moet je 100 euro meer neertellen:

AMD:

Ik wil er xp op zetten, maar ik had met zo'n psu calculator berekend dat hij 384 watt (ofzo) verbruikte dus 400 is toch genoeg??

ik heb gekozen voor een monitor met een vga aansluiting maar mijn grafische kaart (de hd3870) heeft een dvi(-i) aansluiting, en zijn daar omzet stukjes voor te koop en waar??

EDIT: de monitor is de Belinea 1925 S1W

Laatst bewerkt:
Laat maar, ik heb een andere monitor met dvi-d, ik heb nu dit samengesteld:

Is dit dan meer iets?? en zonder 4gb geheugen maar met 2 gb kost ie 23 euro minder.

EDIT: ik heb de 9500gt top gekozen omdat ik 2x pci express x16 op mijn moederbord heb en omdat mijn moederbord SLI ondersteund

Laatst bewerkt:
Laat maar, ik heb een andere monitor met dvi-d, ik heb nu dit samengesteld:

Is dit dan meer iets?? en zonder 4gb geheugen maar met 2 gb kost ie 23 euro minder.

EDIT: ik heb de 9500gt top gekozen omdat ik 2x pci express x16 op mijn moederbord heb en omdat mijn moederbord SLI ondersteund

die videokaart is brak, kijk eens voor minimaal een hd3850 of 3870

oke, dan neem ik een 9600 en is dit dan een goed pc'tje??

is een goed systeempje, maar bij de videokaart word een connector voor dvi --> vga
dus daarvoor zou ik de hd 3870 nemen, ik heb ongeveer die intel wat rauol heeft samengesteld vanmargen besteld, alleen als videokaart heb ik de hd3850 omdat ik die nog heb liggen

is een goed systeempje, maar bij de videokaart word een connector voor dvi --> vga
dus daarvoor zou ik de hd 3870 nemen, ik heb ongeveer die intel wat rauol heeft samengesteld vanmargen besteld, alleen als videokaart heb ik de hd3850 omdat ik die nog heb liggen

Die connector is niet nodig, want ik heb een ander beeldscherm die een dvi(-d) aansluiting heeft en de 9600 heeft ook een dvi aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan