Welk forum het meest gebruiksvriendelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Welke forumsoftware is volgens jullie het meeste gebruiksvriendelijk? Dus het meest eenvoudig te bedienen voor mensen die geen verstand hebben van computers.

• SMF 2
  • PHPBB 2
  • vBulletin
  • PunBB
  • MyBB
  • XMB
  • Phorum
  • Evt. andere?

phpBB 3.0.2

Welke forumsoftware is volgens jullie het meeste gebruiksvriendelijk? Dus het meest eenvoudig te bedienen voor mensen die geen verstand hebben van computers.

• SMF 2
  • PHPBB 2
  • vBulletin
  • PunBB
  • MyBB
  • XMB
  • Phorum
  • Evt. andere?
Ondertussen is phpBB 3.0.2 al uit hoor! :D
Zelf heb ik ook een forum ik werk met phpBB 3.0.2
Zelf vind ik het wel logies in elkaar zitten. Hoe wel het denk ik in het begin wel wennen is.
Maar je kan natuurlijk altijd hulp vragen aan phpBB of gewoon een vraag stellen op helpmij.nl
Met wat vragen en logies nadenken kom je er wel uit! :D

weet ik, maar die is niet revolutionair anders dan 3.0 ik doelde op 3 in het algemeen.

Ik bedoel eigenlijk welk forum het eenvoudigst is voor de gebruikers van het forum. Het beheren e.d. is geen probleem. Ik heb ook ervaring met smf en phpbb maar ben eigenlijk op zoek naar iets dat nog simpeler werkt/ er uit ziet voor de gebruikers(leden).

Ik vind persoonlijk phpbb wel goed, ook gebruiksvriendelijk.
Daarnaast zijn er diverse beveiligingen in te stellen wat ook belangrijk is vind ik.
Er zijn diverse mods voor te vinden om hem naar je smaak in te delen en zo hem gebruiksvriendelijker te maken, maar dat begrip is voor iedereen anders natuurlijk.

Ik zou zeggen phpBB 3, omdat die in het algemeen wat meer wordt gebruikt, dus dat je gebruikers er iets vertrouwder mee zijn.

Ik heb een gebruikers groep die nog totaal geen ervaring heeft met fora. Vrij lastig dus.

Je kan eventueel een uitleg maken met tekst en plaatjes erbij.
Ik denk dat dit zowieso verstandig is voor mensen die totaal geen verstand hebben van een forum. Het maakt dan toch niet welke je kiest denk ik.

Mja het is eigelijk allemaal "hetzelfde" je moet gewoon zien wat jij denkt wat het beste is voor jou..En ik denk wel dat iedereen weet hoe een forum werkt.. en zoniet na een beetje uitzoeken vind je het wel

phpBB

Hoi,

phpBB bevat een helpfunctie. Dus mochten mensen er niet uitkomen dan kunnen ze via de helpfunctie een eind komen!

Laatst bewerkt:
Hoi,

phpBB bevat een help functie. Dus mochten mensen er niet uitkomen dan kunnen ze via de help funciite een eind komen!

Mijn ervaring is dat mensen hun hulp niet bij een dergelijke helpfunctie zoeken maar eerder niks posten op het forum of het aan de beheerder vragen.

Ik zouzeggen houd het bij phpBB.
Gebruik het al jaren en bevalt zeer goed.
Versie 3 heeft zelfs erg veel mogelijkheden die je bij veel andere fora systemen niet ziet.
Ook is het gebruiksvriendelijk en kan je het in je eigen taal downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan