Standaard verkeerde draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
dit is de situatie:

ik heb een wired zyxell multi pc modem, hier zijn via 2 utp kabels op aangesloten:
- mijn desktop pc
- mijn belkin wireless router (http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=144719)

Verder heb ik een laptop met een wireless netwerkkaartje. Tevens heb ik een stroomschakelaar voor de belkin gezet zodat er niet 24 uur per dag draadloos internet wordt uitgezonden terwijl ik het maar 2 keer per week nodig heb.

Wat is nu het probleem? Wanneer ik de belkin aanzet en vervolgens de laptop heb ik geen internet, als ik nu in ipconfig kijk heb ik het volgende scherm:

connection1.jpg

als ik nu ipconfig /renew doe krijg ik dit:

connection2.jpg

en heb ik wel internet.

Er is trouwens nog iets, als ik mijn desktop pc opstart terwijl de Belkin aanstaat, dan gaat ook mijn desktop proberen te verbinden met de belkin, dat slaat echt helemaal nergens op, want de Belkin is gewoon net als mijn desktop op het multi pc modem ingeplugd in een pc poortje.Zie screenshot beneden
Dit is pc opstarten met Belkin aan:
connection4.JPG

(geen internet)

Dit is met Belkin uit:

connection3.JPG

(wel internet)

dus het is wel op te lossen, maar wel een beetje irritant iederen keer, en van te voren heb ik het wel werkend gehad (belkin is een keer gereset, daarom heb ik hem opnieuw moeten installeren). Daarnaast wil ik de werking van zo'n draadloze netwerk constructie beter begrijpen, dus alle hulp is welkom.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi !

Draai je onder XP ?

Zo ja Start - configuratiescherm - netwerkverbindingen.

Rechtsklikken op de gewenste netwerkverbinding, kiezen voor: eigenschappen.

TCP/IP configuratie selecteren en opnieuw: eigenschappen.

Nu kiezen voor handmatige configuratie, en daar de gewenste gegevens, uit je tweede cmd-schermafdruk, invullen.

Toepaseen, oke, klaar.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Draai je onder XP ?

Zo ja Start - configuratiescherm - netwerkverbindingen.

Rechtsklikken op de gewenste netwerkverbinding, kiezen voor: eigenschappen.

TCP/IP configuratie selecteren en opnieuw: eigenschappen.

Nu kiezen voor handmatige configuratie, en daar de gewenste gegevens, uit je tweede cmd-schermafdruk, invullen.

Toepaseen, oke, klaar.

Greetz,

Harry.

helaas, dit werkt niet, ik heb het op mijn desktop geprobeerd, dan krijg ik een dns error bij opstarten IE.
kijkende naar het verschil in CMD zie ik het volgende verschil:

connection5.JPG

bij de een staat dus wel lokaal, bij de ander niet. en bij de versie zonder lokaal werkt internet dus niet.

Er is trouwens nog iets, als ik mijn desktop pc opstart terwijl de Belkin aanstaat, dan gaat ook mijn desktop proberen te verbinden met de belkin, dat slaat echt helemaal nergens op, want de Belkin is gewoon net als mijn desktop op het multi pc modem ingeplugd in een pc poortje.Zie screenshot beneden
connection4.JPG

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dus: je Zyxel is niet alleen een modem maar ook een router !

Dat gaat zonder meer niet werken, maar ook daarvoor is een oplossing: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465

Greetz,

Harry.

euh, geen idee eigenlijk wat het is, het is een multi pc modem (+telefonie) van telfort (voorheen tiscali) dat zorgt voor mijn breedband internet. Mijn pc is hier via een utp kabel mee verbonden en die belkin zit op 1 van de 4 overige poorten.

Hoi !

Ik ben het even nagegaan: de Zyel Prestige is tevens router !

Vandaar de 2 gateway's: 192.168.1.254 en 192.168.1.2

Kortgezegd moet je dus van de Belkin de router-functie uitschakelen en die als accesspoint gebruiken !

Of de Belkin ruilen voor een accesspoint: bijv. http://www.routershop.nl/products/d...nen/linksys-wap54g-draadloos-access-point.htm

Greetz,

Harry.

en dat router uitschakelen is vast niet iets heel makkelijks he:p
ik heb eens in de handleiding gekeken, daarin staat dat je met een bepaald ipadres in de config van de belkin zou moeten kunnen komen, maar dat werkt helaas niet.

Hoi !

Werkt wel: het is het adres 1 of 2 uit m'n vorige post !

Staat ook in de manual.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dus """Staat ook in de manual.''''''

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dus """Staat ook in de manual.''''''

Greetz,

Harry.

sorry voor mijn domme vragen :confused:

ik ben erin geslaagd in de belkin config te komen, met ip adres 192.168.2.1
dit werktte echter pas nadat de belkin in mijn cmd stond (maw toen ik geen internet had)
Ik zit nu midden in een verhuizing, maar ik zal proberen of ik tussendoor ergens kans zie om de router uit te schakelen in die config van de belkin.
Hier is in elk geval een screenshot van hoe het er uit ziet:

belkin.jpg

Hoi !

Sterkte met de verhuizing !

Vast IP-instellen, DHCP uitschakelen, andere poort gebruiken: http://www.rw-l.nl/blog/pivot/entry.php?id=1393

Greetz,

Harry.

valt me net iets in, bij het installeren van de belkin kreeg ik de keuze voor static of dynamic ip. Ik heb daar nu voor dynamic gekozen, wellicht was static een betere optie geweest.
Maakt het trouwens niet uit dat ik het ip adres vast instel (ik weet nit hoe telfort daarmee omgaat). Volgens mij maakt dat niet veel uit.Mijn pc staat welliswaar op dynamic maar telfort geeft mij toch standaard hetzelfde ip adres.

Hoi !

Ik raad je ten zeerste aan de laatste link die ik je gaf goed door te lezen en daarnaar te handelen.

Er moet hier op @helpmij ook nog eentutorial staat over dit onderwerp, dus even zoeken als je meer duidelijkheid wenst.

Of: de Belkin ruilen voor een WAP !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ik raad je ten zeerste aan de laatste link die ik je gaf goed door te lezen en daarnaar te handelen.

Er moet hier op @helpmij ook nog eentutorial staat over dit onderwerp, dus even zoeken als je meer duidelijkheid wenst.

Of: de Belkin ruilen voor een WAP !

Greetz,

Harry.

ga ik doen!
omruilen is geen optie, heb het ding al > 1 jaar :-)

Dhcp

Beste; ik zie dat de dhcp server staat aangeschakeld op je belkin router, indien op je zyxel router deze ook staat aangeschakeld krijg je conflicten, en zoals Harry Snor al heeft gezegd moet je ook de routerfuntie uitschakelen en deze als gewoon accesspoint instellen. Ik denk dat alles dan wel zal werken.
Hoe je de router op accesspoint zet doe je in je "wireless settings" er moet staan use as accesspont, klik daarop en vink "enable" aan. Pas op het ip adress van de belkin kan veranderen naar 192.168.2.254
Nog iets, indien je niet in de config komt op 192.168.2.1 verbindt maar juist de belkin met je pc en probeer nog eens, als je de dhcp server hebt uitgeschakeld koppel de belkin weer aan op de zyxel router, deze zal de belkin automatisch een ip geven.
Veel success laat maar iets weten.

Laatst bewerkt:
Beste; ik zie dat de dhcp server staat aangeschakeld op je belkin router, indien op je zyxel router deze ook staat aangeschakeld krijg je conflicten, en zoals Harry Snor al heeft gezegd moet je ook de routerfuntie uitschakelen en deze als gewoon accesspoint instellen. Ik denk dat alles dan wel zal werken.
Hoe je de router op accesspoint zet doe je in je "wireless settings" er moet staan use as accesspont, klik daarop en vink "enable" aan. Pas op het ip adress van de belkin kan veranderen naar 192.168.2.254
Nog iets, indien je niet in de config komt op 192.168.2.1 verbindt maar juist de belkin met je pc en probeer nog eens, als je de dhcp server hebt uitgeschakeld koppel de belkin weer aan op de zyxel router, deze zal de belkin automatisch een ip geven.

hi,

thanks voor de reactie,
ik had DHCP uitgeschakeld op de belkin, nu zou ik hem nog graag als accesspoint instellen, echter ik kom nu niet meer in de configuratie van de belkin, ook niet als ik hem rechtstreeks met mijn pc verbind

zucht

Verander

Beste, ik neem aan dat je de dhcp server hebt uitgeschakeld, ok connecteer uw belkin met uw pc, bij uw pc ga je naar de configuratie van uw netwerkkaart waar de belkin aanhangt. Bij tcp/ip instellingen vul je nu een vast ip in 192.168.1.10 subnet 255.255.255.0
Klik op ok je zal zien dat de belkin zal verbonden worden met de pc.
Ga met uw browser naar http://192.168.2.1 normaal kun je zo terug naar uw web interface van uw belkin.

je schrijft: "koppel de belkin weer aan op de zyxel router, deze zal de belkin automatisch een ip geven."
als ik de belkin aan de modem wil hangen, moet ik dan van de belkin 1 van de 4 wired computer poorten gebruiken of toch de poort waar modem bij staat.
Thanks

heb het volgende gedaan
- belkin gereset
- belkin opnieuw geinstalleerd
- dhcp in belkin uitgeschakeld
- accesspoints enabled
- kabel tussen belkin (modem poort) en 1 van de 4 pc poorten van de zyxel geplaatst
- kabel tussen pc en 1 van de 4 pc poorten van de zyxel geplaatst

nu alleen geen idee meer hoe verder te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan