Een WRT54G draadloos connecten met een ander WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel39

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Kan iemand mij vertellen hoe je een wrt54g connect met een wrt54g.
Op de een heb ik de standaard firmware staan en de andere de DD wrt.
Voordeel van de dd WRT is dat er net meer funkties bij komen vergeleken met de standaard.
op de DD wrt heb ik de andere gevonden en ook in de lijst staan maar op een of ander manier is er verder geen verbinding en kan ik geen internet krijgen via de DD WRT.
Waarom ik dit wilis dat ik straks een klein studio heb draaien op zolder in daar internet nodig heb.
Iemand een idee wat ik moet doen of fout doe, belangrijk is dat dit zonder UTP kabel kan omdat er geen mogelijkheid is om daar een kabel heen te trekken.

Graag hoor ik van jullie.
Michel

de router op de zolder zal als een accesspiont worden geconfigureerd moeten worden

de router op de zolder zal als een accesspiont worden geconfigureerd moeten worden

En hoe doe ik dat want heb de hele router al doorgespit maar ken er niets over vinden.
Wat ik wel nog vergeten ben te zeggen is dat uiteraard de eerste WRT54G met zijn standaard 7.0 versie beneden staat en de WRT54G met DDwrt op zolder komt te staan.

zijn beide routers draadlose routers

Klopt allebij de WRT54G draadloos.
IK kan ook geen kabel naar bover trekken vandaar de de wrt's

De pc's boven wil ik ook niet draadloos hebben maar op de 4 poorten van de WRT aansluiten vanwege een stabiele streaming die daar vandaan gaat komen.

Ik wil de WRT54G's dus draadloos connecten

Laatst bewerkt:
als je in de WRT54G router boven gaat met je in de subdirectory ( advanced routing) van de setup gaan.daar kan je aangeven of je router een gatewaye of accesspiont moet worden.
geef daar een ipadres uit de range van de router beneden ( waar internet binnenkomt) aan.

Bijlagen

• accesspoint.jpg
    accesspoint.jpg
    45,4 KB · Weergaven: 49
als je in de WRT54G router boven gaat met je in de subdirectory ( advanced routing) van de setup gaan.daar kan je aangeven of je router een gatewaye of accesspiont moet worden.
geef daar een ipadres uit de range van de router beneden ( waar internet binnenkomt) aan.

Daar ben ik al eens geweest, heb daar als keuze gatewaye en router, welke moet dan nemen?

De andere WRT54G heeft ook een netwerksleutel, moet deze dan op disable of kan ik die aan laten.

Client

Beste, wat wil je bereiken met deze op de zolder? wil je daar uw pc verbinden met een poort van de wrt.. of wil je die op zolder ook als accesspoint gebruiken.
Indien het de eerste optie is zou je hem moeten configureren als client, die zal dan een bridge maken tussen uw wireless connectie en de poorten die je dan met een kabel kunt verbinden met de pc.

Beste, wat wil je bereiken met deze op de zolder? wil je daar uw pc verbinden met een poort van de wrt.. of wil je die op zolder ook als accesspoint gebruiken.
Indien het de eerste optie is zou je hem moeten configureren als client, die zal dan een bridge maken tussen uw wireless connectie en de poorten die je dan met een kabel kunt verbinden met de pc.

Het is echt de bedoeling dat de WRT54G contact maakt met de WRT54G draadloos en ik de 4 poorten gebruik o mijn pc's te verbinden met elkaar en internet.

Mijn vraag is wel of dit mogelijk is als de WRT54G beneden is voorzien van een Netwerksleutel om te voorkomen dat anderen via mijn aansluiting ook internet heeft.

De Firmware die ik boven gebruik op de WRT54G is die van DD-WRT v24, beneden de normale firmware v7.0

Netwerksleuetl

Als je de wrt van boven als client instelt en de juiste netwerksleutel hebt van de wrt beneden zou dat geen probleem mogen vormen. Ik heb dat al gedaan met andere accesspoint's met een goed resultaat. Ik weet nu niet of de wrt in client modus kan gezet worden. Als dat het geval is zou alles moeten werken.

sleutel

Als je de wrt van boven als client instelt en de juiste netwerksleutel hebt van de wrt beneden zou dat geen probleem mogen vormen. Ik heb dat al gedaan met andere accesspoint's met een goed resultaat. Ik weet nu niet of de wrt in client modus kan gezet worden. Als dat het geval is zou alles moeten werken.

Ik kan hem idd instellen als client bij de hoofd setup, alleen ken ik nergens iets vinden waar ik het netwerksleutel kan invoeren

Zoek naar uw ...

Ok, zoek nu eens de ssid van uw wireless router beneden en duid hem aan om te connecten mischien zal hij zo achter je netwerksleutel vragen als je op connect klikt

ssid

Ok, zoek nu eens de ssid van uw wireless router beneden en duid hem aan om te connecten mischien zal hij zo achter je netwerksleutel vragen als je op connect klikt

ik heb wel een funktie met ssid maar daar word gesproken over hotspot nergens heb ik iets om te connecten wel heb ik een funktie van joine daar worden alle draadloze netwerken weergegeven maar nergens word gevraagt om de netwerksleutel.
Ik heb dit ook al eens geprobeerd met het uitschakel van de sleutel maar helaas zonder succes.

firmware

Joine zal wel betekenen dat je kan connecten, ik denk toch dat je een laatste firmware zal moeten opzetten, anders weet ik zo niet hoe je uw probleem kan oplossen daar ik nog niet heb gew<erkt met die wrt 54's Meestal gebruik ik de e-zy3 accesspoint's en dit lukt probleemloos.

Contact

Joine zal wel betekenen dat je kan connecten, ik denk toch dat je een laatste firmware zal moeten opzetten, anders weet ik zo niet hoe je uw probleem kan oplossen daar ik nog niet heb gew<erkt met die wrt 54's Meestal gebruik ik de e-zy3 accesspoint's en dit lukt probleemloos.

Ik heb hem nu zover dat ze met elkaar verbonden zijn, hij geeft nu alles door ook de naam van mijn internet aansluiting en heeft een ip gekregen. Maar nog geen verbinding met internet als ik via cmd en dan ipconfig /all krijg ik dit te zien:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: M-tech
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : telfort.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-D4-D5-6A-EB

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telfort.nl
Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-19-7E-4F-F4-1E
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.xx.xx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.xx.xx
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.xx.xx
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.241.xx.xx
195.241.77.58
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 17 september 2008 12:44:53
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 18 september 2008 12:44:53

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Bluetooth PAN Network Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-83-10-07-F2

Er is wel een IP nummer toegewezen door de WRT1, krijg ook de info door betreft mijn aansluiting maar het internet wil maar niet.
Moet ik in WRT1 nog iets instellen? of Netwerk sleutel uitschakelen??

Ook als ik de Netwerksleutel uitschakel heb ik nogsteeds geen verbinding , maar ik kan maar niet vinden waar ik de sleutel moet ingeven op WRT 2 met als firmware DD-WRT.
Zonder die DD-WRT had ik al geen verbinding kunnen maken om dat deze funktie niet voor komt in de standaard firmware.

Graag hoor ik van jullie

Laatst bewerkt:
Proberen

Beste, probeer eerst en vooral eens met de netwerksleutel te verwijderen, Heb je op de pc die op zolder staat automatische instellingen staan bij je tcp/ip configuratie? Dit zou moeten daar je router uw pc een ip adres zal geven.

Laatst bewerkt:
Beste, probeer eerst en vooral eens met de netwerksleutel te verwijderen, Heb je op de pc die op zolder staat automatische instellingen staan bij je tcp/ip configuratie? Dit zou moeten daar je router uw pc een ip adres zal geven.

De sleutel ik ik vandaag ook al uitgezet maar zonder resultaat.
De pc's staan idd op auto... het gekke is dat in de router wel de verbinding word gegeven van het internet maar ik krijg hem alleen niet door... ook als ik via de WRT2 wirles ga krijg ik niets

dns

Heb je de dns handmatig eens ingegeven probeer dat eens en een verwijzing naar uw standaart gateway, het accesspoint vindt mischien de gateway niet. (standaart gateway is de router die verbinduing maakt met internet.

Heb je de dns handmatig eens ingegeven probeer dat eens en een verwijzing naar uw standaart gateway, het accesspoint vindt mischien de gateway niet. (standaart gateway is de router die verbinduing maakt met internet.

wat voor dns moet ik ingeven dan, heb net de cmd weer eens bekenen en daar kwam dit uit:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: M-tech
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : telfort.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telfort.nl
Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-D4-D5-6A-EB
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.150
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.2
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
195.241.xx.xx
195.241.xx.xx
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 17 september 2008 13:56:32
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 18 september 2008 13:56:32

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-19-7E-4F-F4-1E

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Bluetooth PAN Network Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-83-10-07-F2

DNS kom overeen met de WRT 1 maar gezien de ip krijg ik toch alles door.
Router staat op Gateway

ip van WRT 1 is 192.168.1.1
ip van WRT 2 is 192.168.1.2

Laatst bewerkt:
ip van WRT 2 is 192.168.1.2

wrt2 waar staat deze toch niet op zolder?
Ik schets even:
Uw router die beneden staat moet normaal gezien de standaart gateway zijn, daar môet ook de dhcp server zijn ingeschakeld, daarachter zou je de wrt1 moeten schakelen maar als accesspoint (geen dhcp ingeschakeld) want in uw netwerk kan er maar 1 de dhcp server zijn (deze geeft u pc's en accesspoint een ip adres) nu, met de wrt2 die op zolder staat zou je uw wrt1 moeten verbinden zodat je een bridge hebt van de wrt1 beneden naar uw wrt2 op zolder. eventueel als de versleuteling niet werkt filter op mac adress.
Ook op de wrt2 geen dhcp server inschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan