Een WRT54G draadloos connecten met een ander WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.
wrt2 waar staat deze toch niet op zolder?
Ik schets even:
Uw router die beneden staat moet normaal gezien de standaart gateway zijn, daar môet ook de dhcp server zijn ingeschakeld, daarachter zou je de wrt1 moeten schakelen maar als accesspoint (geen dhcp ingeschakeld) want in uw netwerk kan er maar 1 de dhcp server zijn (deze geeft u pc's en accesspoint een ip adres) nu, met de wrt2 die op zolder staat zou je uw wrt1 moeten verbinden zodat je een bridge hebt van de wrt1 beneden naar uw wrt2 op zolder. eventueel als de versleuteling niet werkt filter op mac adress.
Ook op de wrt2 geen dhcp server inschakelen.

Jazeker staat de WRT2 op zolder omdat ik daar van wirles over ga naar utp.
De pc's die daar staan hebben geen draadloos en is ook geen ruimte voor en liefst heb ik dat ook niet.
De WRT1 staat direct in verbinding met de modem met een utp.
Wat ik ook nog gezien heb is dat door de firmware die de wrt2 heeft ik hem ook kan instellen op AP maar daar ben ik helemaal nog niet in thuis.
Wat ik zo vreemd vind is dat gezien de cmd uitslag en ik alles nagelopen heb, toch eigenlijk alles al redelijk goedstaat volgensmij maar ik geen internet krijg via de WRT2

Standaart gateway

Beste de wrt2 heeft als ip 192.168.1.2
Ook de standaart gateway heeft dit ip adres, dit kan niet.
De standaart gateway is de router die internet voorziet, kijk eens naar uw ip adressen de wrt2 kan onmogelijk de standaart gateway zijn.

Beste de wrt2 heeft als ip 192.168.1.2
Ook de standaart gateway heeft dit ip adres, dit kan niet.
De standaart gateway is de router die internet voorziet, kijk eens naar uw ip adressen de wrt2 kan onmogelijk de standaart gateway zijn.

Daar heb je gelijk in, hoe je dit kunt veranderen weet ik niet meer.
Wat ik ook doe elke keer komt dit naar voren.
Hij staat nu zelfs ingesteld als AP omdat deze funktie ook beschikbaar is in de DD-WRT firmware.
Als ik dus in WRT 2 kijken dan geeft hij alles door van WRT 1 ik heb nog eens verder wezen spitten en zie dat de pc's elkaar wel zien maar dat op WRT2 uitsluitend het internet niet word doorgegeven.
Heb ook al met Linksys bezig geweest maar die komen gelijk aan met koop een WAP54G en klaar.
Ik geloof daar niet zo in want als je de beschrijving bekijkt dan komt het op het zelfde neer als wat ik nu probeer met uitzondering dat ik al 4 poorten heb om pc's op aan te sluiten.

Kort gezegt, de routers zien elkaar en WRT2 is geconnect met WRT1 maar das het dan ook... ben beetje ten einde raad...

Waar je het over had over de gateway, heb ook al de gateway ip van WRT1 ingevoerd maar dat hielp ook al niet voor een verbinding

standaart gateway

Je krijgt geen internet omdat hij de wrt2 als standaart gateway ziet.

Als je de wrt2 als ap instelt zal je niet kunnen verbinden controleer eens uw standaart gateway en de wrt2 of ze een vast ip krijgen.

Het beste is om eerst eens stap voor stap eens alles te controleren eerst uw standaart gateway die verbonden is met de modem van uw internet provider die mag het ip adres 192.168.1.1 hebben. Ga daarvoor naar de web interface van uw gateway zonder dat er een ander toestel is aan verbonden behalve uw pc. Die stel je in met de dhcp server ingeschakeld. Als dat is gebeurt neem je de wrt1 (die moet verbonden worden aan de standaart gateway) Controleer het ip adres van de wrt1 en geef die mischien het ip 192.168.1.2 ook dat zal je moeten doen met de web interface van de wrt1.
Je zal het beste eerst juist de wrt1 aan je pc hangen en je zal weer een fix ip moeten instellen op je netwerkkaart van de pc. 192.168.1.10 log in met het standaart ip adres van uw wrt1 accesspoint om, alles te configureren. Dan pas verbind je de wrt1 met de standaart gateway. Controleer of je via de wrt1 een internet verbinding krijgt.

Indien dat positief is configureer je de wrt2 met als ip adres 192.168.1.3 zet hem wel in client modus want wrt1 ap en de wrt2 als ap gaat niet om elkaar te verbinden tenzij je wds gebruikt maar dat is niet simpel. Zet deze in client modus en tracht dan te connecten met uw wrt1 ap test dan of je internet krijgt. Zie dat op alle pc's de automatische netwerk instellingen zijn ingesteld.
Success

Vraagje

Een vraagje om je probleem goed te kunnen schetsen, is de wrt1 aan de modem verbonden van de internet provider of heb je daarvoor nog een andere router?

Een vraagje om je probleem goed te kunnen schetsen, is de wrt1 aan de modem verbonden van de internet provider of heb je daarvoor nog een andere router?

De WRT54G 1 met de standaard firmware is idd aangesloten op de modem en werkt perfect.
De WRT54G 2 met de DD-WRT firmware staat dus boven bij mij op zolder.

Client

Michel, zet uw wrt2 in client modus en geef die het ip 192.168.1.3 let op! deze moet nog vrij zijn anders geef je een ander ip in die wel vrij is wel in de range 192.168.1... Het zou kunnen om de wrt2 aan te spreken dat je een fix ip op de netwerkkaart moet instellen en log in met het standaart ip adres.
Tracht nu te verbinden met de wrt1 zet geen dhcp server in op de wrt2. Na de configuratie moet je de automatische instellingen weer activeren van uw netwerkkaart.
Weet iets te zeggen ok

Thanks

Michel, zet uw wrt2 in client modus en geef die het ip 192.168.1.3 let op! deze moet nog vrij zijn anders geef je een ander ip in die wel vrij is wel in de range 192.168.1... Het zou kunnen om de wrt2 aan te spreken dat je een fix ip op de netwerkkaart moet instellen en log in met het standaart ip adres.
Tracht nu te verbinden met de wrt1 zet geen dhcp server in op de wrt2. Na de configuratie moet je de automatische instellingen weer activeren van uw netwerkkaart.
Weet iets te zeggen ok

Thanks ik gaat het morgen proberen.
Ben nu druk met mijn radioprograme voor vanavond, maar morgen gaat ik dit zeker proberen.
Fijn weekend als ik je niet meer spreek!!:thumb:

wrt2 waar staat deze toch niet op zolder?
Ik schets even:
Uw router die beneden staat moet normaal gezien de standaart gateway zijn, daar môet ook de dhcp server zijn ingeschakeld, daarachter zou je de wrt1 moeten schakelen maar als accesspoint (geen dhcp ingeschakeld) want in uw netwerk kan er maar 1 de dhcp server zijn (deze geeft u pc's en accesspoint een ip adres) nu, met de wrt2 die op zolder staat zou je uw wrt1 moeten verbinden zodat je een bridge hebt van de wrt1 beneden naar uw wrt2 op zolder. eventueel als de versleuteling niet werkt filter op mac adress.
Ook op de wrt2 geen dhcp server inschakelen.

Wat ik probeer het lukte niet... om dat voor elkaar te krijgen had ik op beide WRT's de zelfde firmware nodig.
DD-WRT kan wel op versie 5 maar niet meer op de versie 7 dus ik ben maar naar dewinkel gelopen en heb me van D-Link de contactdoos repeaters gekocht

goedendag,

Het is mij gelukt om de wrt54g met een sitecom router te koppelen. Eerst de wrt54g bedraad aangesloten en het netwerk "gejoined" de router set dan zelf de instellingen goed. Hierna kun je hem als repeater instellen via de volgende website:

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Mode_Wireless

mijn topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=380309

Misschien heb je hier wat aan?

Thanks ik gaat er eens mee aan de slag.
Geef ook gelijk een advies, koop nooit de D-Link ethernet adapters voor in het stopcontact want die werken voor geen meter.
Meerdere malen moet je ze uit het stopcontact halen om internet werkend te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan