Draadloos netwerk, geen verbinding NETGEAR WG111v2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dunaghiri

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Goedemiddag,

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een Netgear WG111v2, die ik probeer te installeren (notabene met de bijgeleverde CD)

Als ik alle stappen netjes en correct volg (aansluiting UPC-MODEM-NETGEAR-PC)
alles installeer, krijgt hij nog steeds geen verbinding.
Mijn Fire-Wall staat uit.
en als ik bij configuratiescherm naar de instellingen van de LAN-Verbinding kijk, blijkt er wel een verbinding te zijn.

Wat gaat er mis?????

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Goedemiddag,

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een Netgear WG111v2, die ik probeer te installeren (notabene met de bijgeleverde CD)

Als ik alle stappen netjes en correct volg (aansluiting UPC-MODEM-NETGEAR-PC)
alles installeer, krijgt hij nog steeds geen verbinding.
Mijn Fire-Wall staat uit.
en als ik bij configuratiescherm naar de instellingen van de LAN-Verbinding kijk, blijkt er wel een verbinding te zijn.

Wat gaat er mis?????

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Worden er ook errors gegeven? bv waarom er geen verbinding is...? miss heb je iets meer info...op beide computers moet wel met dezelfde netwerksleutel gewerkt worden iig

Worden er ook errors gegeven? bv waarom er geen verbinding is...? miss heb je iets meer info...op beide computers moet wel met dezelfde netwerksleutel gewerkt worden iig

geen errors....het installatieprogramma brengt me een scherm terug waarin ik moet kijken of alle kabels correct zijn aangesloten (en dat zijn ze), en dan probeert hij het nog eens...zonder resultaat.

Ik ben de netgear overigens gewoon op 1 PC aan het aansluiten. er zijn geen laptops of andere PC's aanwezig. De enige reden dat ik wire-less internet wil is omdat ik de Wii er ook op wil aansluiten.

Ik vroeg me af of er misschien bepaalde instellingen vaak veranderd dienen te worden die er voor zorgen dat de Router en de modem niet met elkaar laten communiceren.

Het vreemde is namelijk dat de MODEM gewoon werkt, en dat op de Router ook alle benodigde lampjes branden.
alleen is er geen verbinding met de PC.

geen errors....het installatieprogramma brengt me een scherm terug waarin ik moet kijken of alle kabels correct zijn aangesloten (en dat zijn ze), en dan probeert hij het nog eens...zonder resultaat.

Ik ben de netgear overigens gewoon op 1 PC aan het aansluiten. er zijn geen laptops of andere PC's aanwezig. De enige reden dat ik wire-less internet wil is omdat ik de Wii er ook op wil aansluiten.

Ik vroeg me af of er misschien bepaalde instellingen vaak veranderd dienen te worden die er voor zorgen dat de Router en de modem niet met elkaar laten communiceren.

Het vreemde is namelijk dat de MODEM gewoon werkt, en dat op de Router ook alle benodigde lampjes branden.
alleen is er geen verbinding met de PC.

Probeer de modem eens te resetten. Zit wel een klein puntje op de router. Paar seconden indrukken en ff opnieuw beginnen. Of internetkabel 10 min eruit doen en later weer in stoppen. Zijn kleine dingen maar kan het proberen waard zijn;)

Probeer de modem eens te resetten. Zit wel een klein puntje op de router. Paar seconden indrukken en ff opnieuw beginnen. Of internetkabel 10 min eruit doen en later weer in stoppen. Zijn kleine dingen maar kan het proberen waard zijn;)

Helaas wederom geen succes.

kan het iets met internet instelling te maken hebben...waardoor de router geen verbinding met de PC krijgt??? De firewall staat uit.

De drivers wel juist/goed/volledig lol geinstalleerd van je draadloze nwkaart?:shocked:

Staat er bij netwerkverbindingen wel draadloos bij? of alleen LAN?

Hoi !

Welk modem heb je ?

Zit daar niet toevallig ook een router in ?

Netgear routers hebben bij mij nooit problemen opgeleverd, en ik heb er verscheidene mogen installeren !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Welk modem heb je ?

Zit daar niet toevallig ook een router in ?

Netgear routers hebben bij mij nooit problemen opgeleverd, en ik heb er verscheidene mogen installeren !

Greetz,

Harry.

De MOdem is een Thompson.

De standaard modem die ik van UPC heb gekregen

Deze al doorgelezen? voor als het de door UPC geleverde router is :)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=291794

Daarnaast als je Vista hebt en gebruik maakt van de USB-stick... zal je zelf drivers moeten downloaden... want de bijgeleverde drivers zijn voor XP.

En ook de bijgeleverde USB-kabel kan een oplossing bieden. Want het wil voorkomen dat het signaal half geblokkeerd wordt als je de USB-stick direct in de computer hebt zitten... Door de afstand te verlengen kan je dit tegengaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan