Nette foutmelding bij Userform Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Ik heb in een Userform een keuzelijst gedefinieerd, waarbij de mogelijke waarden uit een reeks worden opgehaald. Verder heb ik dwingend voorgeschreven dat alleen de waarden uit de keuzelijst worden geacceepteerd. Echter als je toch een eigen waarde invult, dan krijg je de foutmelding "Ongeldige eigenschappenwaarde".
Weet iemand een manier om een gebruikersvriendelijker foutmelding te genereren, zoals bijv. "Het is alleen toegestaan om een waarde uit de lijst te kiezen"?

Bijlagen

Bij eigenschappen van de combobox enterfieldbehavior op 1 zetten, dan kan er alleen uit de lijst geselecteerd worden. De combobox gedraagt zich dan als een listbox.
Wanneer je dan matchentry op 0 zet, wordt er vanaf de eerst getypte letter door de lijst gescrolled.
Fouten zijn zo niet mogelijk.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Leo,

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb de eigenschappen ingesteld zoals je voorstelde, maar dan nog krijg ik na het intypen van de eerste letter het voor elkaar om toch nog de ongewenste foutmelding te krijgen.
Zijn er nog meer ideëen

Jofred

Om te bereiken wat Leo voorstelde moet je de eigenschap style van de combobox op 2 (dropdownlist) instellen.
Foutmeldingen zijn verlegenheidsoplossingen.

Om te bereiken wat Leo voorstelde moet je de eigenschap style van de combobox op 2 (dropdownlist) instellen.
Foutmeldingen zijn verlegenheidsoplossingen.

Helemaal gelijk natuurlijk..
Sorry, dat ik je op het verkeeerde been zette...

Heren,

Ik vind het helemaal geweldig. Door deze werkwijze is de foutmelding overbodig geworden.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan