DVB-T tuner met analoge kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joete

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo,

Ik zit al een poosje te denken om eens een draagbare DVD speler te kopen.
Nu zag ik dat er binnenkort 1 bij de Lidl te koop is. Hier zit meteen een DVB-T tuner is (digitale tv als ik het goed heb?!).
Nu is mijn vraag eigenlijk of hier ook gewoon een analoge tv-kabel op werkt. Ik heb thuis geen digitale tv en ik zie dat hier ook nog niet zo snel komen aangezien ik de tv niet heel veel gebruik. Maar kan ik deze eventueel zo aansluiten of gaat dat niet werken?

Hoop dat iemand mij kan helpen, al vast bedankt.

O ja, het gaat om deze: klikkerdeklik

dvb-t staat voor digital video broadcasting Terrestrial. Het gaat dus om een draadloos signaal.

Dat wil zeggen dat je de digitale zenders die momenteel gratis de ether ingegooid worden zal kunnen ontvangen met het toestel.

Wil je een digitaal signaal met de kabel ontvangen zou je dvb-c nodig hebben, waarbij de c dan weer staat voor cable.

dvb-t staat voor digital video broadcasting Terrestrial. Het gaat dus om een draadloos signaal.
OK, weer wat geleerd :D

Wil je een digitaal signaal met de kabel ontvangen zou je dvb-c nodig hebben, waarbij de c dan weer staat voor cable.
Er zit wel een externe antenne bij, deze zal neem ik aan met een kabeltje aangesloten moeten worden. Is het dan ook mogelijk om hier een omvormer (of iets dergelijks) tussen te zetten? Zodat ik analoog signaal kan bekijken op dit toestel...

Al vast bedankt zover!

Ik vrees van niet. De digitale decoder zit hoogst waarschijnlijk in het toestel zelf en niet in de antenne.

Maar waarom zou je analoog willen ontvangen ipv digitaal? Binnen dit en een jaar zijn er meer digitale dan analoge zenders in de ether. (als dat nu al niet het geval is).

Omdat ik thuis analoge kabel heb. In de ether zijn volgens mij alleen regionale en publieke omroepen te bekijken. En ik vrees dat daar, zonder betaling, niet veel meer bij zullen komen. En dat terwijl ik de analoge tv-kabel gewoon heb liggen en die dan graag aan zou willen sluiten als ik in de buurt zit. Zo hoef ik niet extra tv te plaatsen en kan ik de DVD speler overal meenemen.
Maar mocht ik overgaan op digitale kabel, zou het dan wel mogelijk zijn? Of moet er dan perse een digitale ontvanger tussen zitten die bepaalt wat wel en niet gekeken mag worden?

Goed uhm, wil je analoog kunnen kijken op het toestel dan kan dat maar dat is dan sowieso met een kabel. Draadloos kan het alleen uit de ether opvangen.

Wil je analoog kunnen kijken heb je een toestel nodig waar een analoog signaal kan passeren en dat dan kan doorgeven (zoals een vhs of dvdrecorder). Je verbind dat toestel dan met de dvdspeler. Het omschakelen tussen zenders gebeurd dan wel via dat andere toestel.

Wil je digitaal kunnen kijken kan dat op dezelfde manier als hierboven beschreven maar dan met een digitale decoder.

Wil je draadloos digitaal kunnen kijken naar meerdere zenders dan diegene die gratis beschikbaar zijn (dus betalend digitaal), heb je een abonnement nodig. Er zijn dan 2 vereisten:

1. De provider van digitale tv waarbij je je abonneert moet dvb-t ondersteunen. d.w.z. dat hij zijn signaal via de ether verzend en het door jou te ontvangen is met zo'n dvb-t antenne.
2. Het verschil zit er hem dan in dat jou toestel moet kunnen 'bewijzen' dat het wordt bekeken via dat abonnement en dus de zenders mag weergeven. In zulk geval heb je een draagbare dvdspeler met smartcardlezer nodig. Op zo'n smartcard staan dan jou gegevens en zo weet de provider dat jij een abonnee bent (en welke programma's je bekijkt waarvoor je extra moet betalen zodat hij weet wat hij op de factuur moet zetten ;) )

OK, bedankt voor de heldere uitleg!
Ik weet voorlopig genoeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan