• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koptekst uit tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwkundige

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Heren, Dames,

Even een vraag, die hier wel vaker aan de orde is geweest heb ik gezien, maar die ik niet helemaal kan toepassen:

Ik wil op blad 1 een cel hebben waarin ik een omschrijving geef van het project waar ik mee bezig ben. Nu zou ik willen dat hij op de bladen 1 t/m 6 deze tekst in de koptekst toevoegd. Het punt is wel dat elk blad zijn eigen koptekst heeft met een aparte tekst, maar onder deze tekst moet hij dan de projectomschrijving neer zetten. Dus ik kan volgens mij geen macro toepassen om dit te krijgen, aangezien hij dan de gehele koptekst aanpast.
Bijvoorbeeld:
Blad 1
Koptekst: blablabla + "cel B24 van Blad 1"

Blad 2
Koptekst: lalalala + "Cel B24 van Blad 1"

Blad 3
Koptekst: aaaa + "Cel B24 van Blad 1"

Eigenlijk is het gewoon een verwijzing toevoegen in een koptekst, maar kan er niet achter komen hoe ik dat voor elkaar krijg.

Dus ik kan volgens mij geen macro toepassen om dit te krijgen, aangezien hij dan de gehele koptekst aanpast.

Waarom niet? Je geeft in de code gewoon op wat de koptekst moet zijn. En die string bestaat dan uit 2 stukken, een vast en een variabel stuk.

Ja, maar dan moet ik dus op elk werkblad een macro laten draaien om zodoende de koptekst te laten aanpassen (toch?). En ik wil eigenlijk dat als ik in een cel een projectomschrijving invul, dat ik dan zeker weet dat hij overal de koptekst bewerkt en dat ik niet eerst nog een macro moet laten draaien om dit te laten aanpassen. Misschien is het wel niet mogelijk, maar .....

Je zou het BeforePrint event kunnen gebruiken, en kijken welk blad er geprint wordt. Op dat moment de koptekst laten zetten.

Dan moet ik daar nog eens even naar kijken.
Maar ik begrijp uit jouw reactie's dat het niet mogelijk is om een "simpele" verwijzing naar een cel in de koptekst mee te nemen.

Dan moet ik daar nog eens even naar kijken.
Maar ik begrijp uit jouw reactie's dat het niet mogelijk is om een "simpele" verwijzing naar een cel in de koptekst mee te nemen.

Het is mij wel gelukt een koptekst automatisch in te vullen via een macro.
Op een apart werkblad ("koptekst") staan de gegevens.

Code:
With ActiveSheet.PageSetup
'
        .RightHeader = ""
'Rapportnaam (=f11) en itemnaam (=f5):
        .CenterHeader = "&""Verdana,vet""&9" & Sheets("koptekst").Range("f11") & Chr(10) & "&""Verdana,vet""&8" & Sheets("koptekst").Range("f5")
        .LeftHeader = "&G"
'projectnaam (=f2), projectnummer (=f3), overeenkomst (=f4),bestandsnaam (=F10), gebruiksnaam (=f12), datum (=f8):
        .LeftFooter = "&""verdana""&6" & Sheets("koptekst").Range("f2") & ". " & Sheets("koptekst").Range("f3") & ". " & Sheets("koptekst").Range("f4") & Chr(10) & "Rapportnummer: " & Sheets("koptekst").Range("f10") & ". " & Sheets("koptekst").Range("f8") & "&D om &T"
        .CenterFooter = ""
'Pagina (=auto), structuurcode en -omschrijving (=f9):
        .RightFooter = "&""verdana,vet""&7Pagina &P van &N" & Chr(10) & "&""verdana,standaard""&6" & Sheets("koptekst").Range("f9")
Tevens kan het lettertype en -grootte worden aangegeven.

Het werkt erg goed. Excel doet er alleen wat lang over om het te genereren.
Succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan