gaat deze pc werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
ey all,
ik ga zelf een computer samenstellen (medium-budget game-pc). ik heb nu dit erin zitten:
Link
1) Antec Nine Hundred Zwart
2) Gigabyte GA-EP45C-DS3R
3) Intel Core 2 Duo E8400
4) Nexus NX-5000, 500W (ATX12V v2...
5) Sapphire HD 4850 512MB GDDR3...
6) Western Digital Scorpio Blue WD32...

nu is mijn vraag, aangezien ik niet heel erg goed ben in het samenstellen, of dit een goede pc is; zal ik er games goed op kunnen draaien (zoals call of duty 4, hoogste kwaliteit) en is hij ook op andere gebieden redelijk snel? en, bovenal, werken deze componenten überhaupt wel met elkaar?

Die hardeschijf kan er volgens mij niet in aangezien deze voor een laptop is, ten eerste betaal je meer en ten tweede zijn ze langzamer. Persoonlijk zou ik deze doen (klik). Die is veel sneller (mede door maar 2 platters), heeft 2× zoveel ruimte en is nog goedkoper ook.

het ram geheugen en de optische drive had ik daar inderdaad nog niet bij staan, maar een optische drive heb ik al in huis en het ram geheugen is ook niet moeilijk (2 gigabyte ddr2 ram). maar de rest, afgezien van de hdd, is dus in orde? die harddisk die jij daar aangeeft is te groot, 320 gig is groot zat (heb ook nog een externe schijf van 500 gigabyte). wat dacht je anders van deze: klik

Laatst bewerkt:
Kan je doen maar bedenk wel dat extern veeel en veel langzamer is dan intern. Overigens heb je over een besturings systeem nagedacht?

ik koop gewoon een interne van 320 gig, die van 500 is puur voor gegevensopslag. ik denk dat ik in ieder geval begin op xp, en later eventueel overstap op vista. ik heb beide thuis al liggen; xp omdat ik die nu ook heb, en mijn vader heeft vista nog liggen, die standaard bij zijn pc werd meegeleverd, maar die hij overigens nooit geinstalleerd heeft.

Xp wordt op een voor gebouwde pc geïnstaleerd. Als je een bouwt, zit er helemaal niets op. Je hebt voor windows xp natuurlijk ook een cd'tje nodig, ik neem aan dat je die hebt, de serial key kan je wel van de computer halen (er zit zo'n sticker op met een code, die moet je invoeren)

de serial zit op t cd'tje, ik heb een los gekochte versie.

p.s.: kan ik waarschijnlijk call of duty 4 op de hoogste kwaliteit soepel spelen op deze computer? ik weet nog steeds niet of de 'recommended system requirements' nou zijn wat je nodig hebt om hem op medium of op high te kunnen spelen...

Medium gaat zeker lukken. Over het algemeen trekt de HD4850 het ook op high. Maar voor High heb je DirectX 10 nodig en daar voor heb je Vista of een modificatie nodig ;).

Verder zou ik zorgen voor 2 GB 800 Mhz DDR2 geheugen.

call of duty 4 met directx10? ik dacht dat hij maar tot 9 ondersteunde... maar ik kan verder waarschijnlijk wel alles op high zetten? ik speel nu ongeveer op medium, en de 4850 is volgens mij zo'n 2x zo goed als de 3850, las ik uit benchmarks... en er kom inderdaad 2 gig ram in, 800 mhz op dit moederbord dus?

call of duty 4 met directx10? ik dacht dat hij maar tot 9 ondersteunde... maar ik kan verder waarschijnlijk wel alles op high zetten? ik speel nu ongeveer op medium, en de 4850 is volgens mij zo'n 2x zo goed als de 3850, las ik uit benchmarks... en er kom inderdaad 2 gig ram in, 800 mhz op dit moederbord dus?
Heb zelf de 4850, COD4 op High, en AA op het hoogst gaat met gemak, en DX10 is niet noodzakelijk voor COD4. Enkel om Crysis op very High te kunnen spelen moet je DX10 hebben.

dat dacht ik dus ook al... het klonk alsof hij praatte met crysis in zijn achterhoofd. wat voor games speel jij verder dan? (zwaarder dan cod) en hoe hoog kun je die spelen?

Die nexus-voeding heb je zeker al in je bezit?
Want dat is een voeding van een paar jaar geleden (ik heb hem ook).
Overigens is de voeding goed genoeg voor een HD4870, dus al helemaal voor een HD4850.

uhm, eigenlijk heb ik nog helemaal niets van dat lijstje in bezit :P maar ik had nog een vraag; is het die 70 euro extra waard om een 4870 te kopen? ik heb een klein beeldscherm, die volgens mij niet hoger kan dan 1280x1024...

uhm, eigenlijk heb ik nog helemaal niets van dat lijstje in bezit :P maar ik had nog een vraag; is het die 70 euro extra waard om een 4870 te kopen? ik heb een klein beeldscherm, die volgens mij niet hoger kan dan 1280x1024...
Neem dan een andere voeding. Er zijn goedkopere 500W-voedingen die beter zijn, of je kan voor hetzelfde geld een zwaardere voeding krijgen.

Tja 4850 vs 4870. Het ligt er een beetje aan hoe lang je met je spullen wilt doen. Met een 4870 heb je een net wat krachtiger videokaart. Maar ja... of dat 70 euro waard is? Ik denk niet dat de 4870 40% beter is dan een 4850. Maar dat is het dus wel 40% duurder.

En als je nu van plan bent om in bijv het komende jaar een nieuwe monitor te kopen, dan zou ik het je zeker adviseren om de 4870 te kopen.

dat was ik nog niet van plan, dus ga ik denk ik voor de 50... maar wat voor voeding zou ik dan moeten nemen volgens jou? ik heb een beetje gezocht op www.tweakers.net , waar ik dus ook dat lijstje heb samengesteld, maar ik snap echt niets van dat hele gedoe met die voedingen :P ik heb gewoon ergens gehoord dat ik 500W moest nemen en dat het dan goed zou zijn, dus heb ik er een aangeklikt van 500W... ik ben niet erg goed in de hardware, ik ben meer van de software :P

bij welke zaak / zaken ga je kopen?
Want elke shop heeft andere voordelige (maar goede) voedingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan